گفت و گو با سانیار مردانی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

طبق توصیه مدرس مدرسه یکسری کتاب جمع بندی تهیه کردم و آزمون‌های جامع زیادی زدم و در آزمون‌های هدیه هم شرکت کردم با اینکه رتبه نمی‌داد ولی برای من مهم آشنایی با سوالات بود.

گفت و گو با سانیار مردانی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: سانیار مردانی

نام شهر و استان: کرج-البرز

پایه: دوازدهم تجربی

میانگین تراز: 7400

معدل: 19/78

سال‌های حضور در کانون:2 سال(پایه یازدهم و دوازدهم)

چند آزمون شرکت کرده است:37 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: مدیر مدرسه-دکترای مدیریت

شغل و تحصیلات پدر: مهندس مکانیک-دکترای مهندسی مکانیک

مصاحبه‌گر : فواد پوردانا

 


 

  1. 1-اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین آزمون امسال که در تیر ماه برگزار شد و بیشتر به عنوان تعیین سطح بود تراز 7000 شد و در آخرین آزمون،16 فروردین به 8100 رسید.


  1. 2-مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

به نظرم مهم ترین دلیل این پیشرفت این است که از پایه یازدهم تا به الان تصمیم گرفتم آزمون های زیادی بزنم و فکر می کنم حل کتاب های کمک آموزشی مختلف فقط باعث می شود آمادگی پیدا کنی و روش آزمون دادن را متوجه بشوی ولی این آزمون دادن است که مهم می باشد که می توانم زمان و میزان سختی آزمون رامتوجه بشوم و بتوانم خودم را با شرایط آزمون وفق بدهم.

 

  1. 3-برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

در دوران طلایی نوروز دو برنامه داشتم، برنامه اول این بود که برای امتحانات نهایی بخوانم و تمرکز بیشتری روی دروس عمومی داشته باشم و برنامه دوم این بود که  برای دروس اختصاصی آزمون های مختلف بزنم که کامل هم جمع بندی کردم و در فاصله ده روز به کنکور همه دروس را کامل جمع بندی و مرور کردم.


  1. 4-منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ (تابلو نوروز، کتاب نوروز و...)

طبق توصیه مدرس مدرسه یکسری کتاب جمع بندی تهیه کردم و آزمون های جامع زیادی زدم و در آزمون های هدیه هم شرکت کردم با اینکه رتبه نمی داد ولی برای من مهم آشنایی با سوالات بود.

 

  1. 5-شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

فعلا برنامه خاصی ندارم تا کنکور اردیبهشت را بدهم و قصد دارم بعد از اتمام کنکور اردیبهشت، برای امتحانات نهایی بخوانم که 50% برای نهایی و 50% برای کنکور تیر ماه آماده شوم و بعد از امتحانات نهایی که حدود 2 هفته برای کنکور تیر وقت هست یکسری مطالب را مرور کنم.

 

  1. 6-از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ (روش خود را توضیح دهید.)

حدود 90 تا 95 درصد جمع بندی اصلی برای کنکور اردیبهشت در ذهنم هست و بعد از امتحانات نهایی که خیلی از دانش آموزان کم می آورند و مطالب را فراموش می کنند، جمع بندی خیلی مهم است و مطالب فراموش شده را بخوانم که در زمان دو هفته ابتدا باید مثل آزمون اول و بدون هیچ آمادگی ای برخورد کرد و باید آزمون شرکت کنم سپس 10 تا 20 دقیقه مرور کنم و با آزمون مطالب را مرور کنم.


  1. 7-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به نظرم پیوستگی در آزمون ها خیلی مهم است و اینکه به بودجه بندی نمی رسم و در آزمون شرکت نمی کنم بهانه است و فکر می کنم اگر کسی به بودجه بندی نمی رسد اشتباه از خود فرد است چون برنامه راهبردی در نیم سال اول خیلی آهسته حرکت می کرد  و می شد جلوتر پیش رفت تا در نیم سال دوم که پیشروی سریع تری داشت عقب نیفتاد ولی شرکت در آزمون ها و داشتن برنامه ریزی سریع از عوامل مهم موفقیت می باشد.


  1. 8-تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله-برای دروسی مثل زیست شناسی همیشه باید به دنبال ایده و خلاقیت برای حل سوالات بود و برای مثال اگر سوال چند موردی بود نباید سریعا آن را حل کردچون جز سوالات سخت می باشد و باید سوالات را گزینش کرد و برای دروس شیمی و فیزیک مدیریت زمان سرجلسه کنکورخیلی مهم است که کم نیاریم.

 

  1. 9-آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

خیر-در آزمون هدفگذاری شرکت نمی کنم.

بله- برای آشنایی با سوالات آزمون و بیشتر میزان سختی آن را متوجه بشوم در آزمون مشابه پارسال شرکت می کنم و این تجربه را دارم که اگر درسی در آزمون مشابه پارسال سخت باشد به احتمال خیلی زیاد در آزمون جمعه هم سخت می باشد و می دانم باید کدام سوالات را حل کنم و مدیریت زمان درستی خواهم داشت. 

 

  1. 10-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی-از ویژگی های این این کارنامه می توان به ترازی که نشان می دهد،امکان مقایسه خود با هم ترازی ها اشاره کرد و اگر رتبه زیر 500 کسب کنم که می دانم مسیر درستی داشته ام ولی اگر رتبه بالاتر باشد باید تلاشم را بیشتر کنم.


  1. 11-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

بله-ابتدای سال دوازدهم بدون اینکه مبحثی را بلد باشم به برنامه راهبردی مراجعه کردم و میزان سرعتش و پیشروی هر آزمون را بررسی کردم و در کتاب هایم علامت زدم که عقب نمانم و از قبل تمامی اتفاقات را پیش بینی و برنامه ریزی کردم که برای هر درس به خصوص پایه دهم و یازدهم چقدر باید وقت بگذارم.

 

  1. 12-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

ابتدا سوالات را بررسی می کنم و اگر با جدیت کامل جواب داده باشم آن سوال را رد می کنم ولی اگر با شک و تردید پاسخ داده باشم حتی اگر درست باشد آن سوال را تحلیل می کنم و سوالات غلط و نزده را کامل بررسی می کنم و نکات داخل پاسخنامه را بررسی می کنم و اگر ارزش داشته باشند در کتاب یادداشت می کنم.

 

  1. 13-به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

بستگی به زمان دارد ولی مثلا در پاییز و زمستان که مدرسه نداشتم در طول روز حدود 6 تا 7 ساعت درسنامه می خواندم و بین 4 تا 5 ساعت تست می زدم ولی حالا که دروس تمام شده اند بین 9 تا 10 ساعتی که درس می خواندم تقریبا تمام این زمان را تست می زنم و در صورت نیاز به درسنامه مراجعه می کنم.

 

 

  1. 14-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله-به همین دلیل خیلی خوب می توانم با برنامه راهبردی پیش بروم و به صورت کلی از سال تحصیلی یازدهم تا الان کمک کرده است و بعضی وقت ها مواجه با این که کنکور داری سخت است و باعث تنبلی می شود و اگر انگیزه نداشته باشم می دانم که باید کنکور بدهم تا در دانشگاه قبول بشوم و شغل خوبی داشته باشم و هر روز یک پیام انگیزشی در دفترم می نویسم که به من انگیزه می دهد و می توانم راهم را ادامه بدهم.

 

 

  1. 15-کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

سه سطحی(زیست شناسی)-سوالات  سختی دارد و برای تمام دانش آموزان مفید است بعضی کتاب ها سوالات فقط آسان یا فقط سخت می باشند ولی این کتاب  همه سطح سوالی را در بر می گیرد.

 

 

  1. 16-برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

در تابستان دوازدهم و دهم را خواندم و دروس دهم تا مهر ماه تمام شد و دیدم تا نیم سال اول آزمون ها با پایه دهم پیش رفتن و تصمیم گرفتم بیشتر روی پایه یازدهم تمرکز کنم و فقط از پایه دهم آزمون زدم تا اگر مطالبی را فراموش کردم با همان آزمون مرور شود و در نیم سال مطالبی که از یازدهم در ذهنم بود را خواندم و مشکلی با این پایه نداشتم و راحت تر تمام کردم. 

 

  1. 17-چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

نیم سال دوم برای همه دانش آموزان سخت تر بود چون بعد از امتحانات دی ماه بلافاصله باید شروع به درس خواندن می کردیم البته کسی که برنامه ریزی اصولی داشته باشد با سختی کمتری در این دوران رو به رو می شد و کسی که تمام دروس را تمام می کرد حس امید کاذبی می گرفت ولی من توانستم در نیم سال دوم هم خیلی خوب دروس را جمع بندی کنم.

 

  1. 18-شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

هر دو کنکور-تمرکز بیشتری روی یکی از این دو کنکور نخواهم گذاشت چون نمی دانم کدام تراز خوبی می دهد و مقایسه تراز ها درست انجام می شودیا نه به همین دلیل تمرکز می کنم روی هر دو آزمون آماده باشم و درصد خوبی کسب کنم ولی کنکور اردیبهشت بیشتر برای محک زدن خوب است و می توان کنکور تیر را پیش بینی کرد و بعد از امتحانات نهایی فرصت خوبی برای جبران وجود دارد.


  1. 19-بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

پیش روی سریع-توانستم مطالب را خیلی زودتر تمام کنم و زورتر از موعد دروس را تمام کردم و تصمیم داشتم بعد عید شروع به جمع بندی کنم ولی اواخر اسفند تمام شد و توانستم دروس عمومی و اختصاصی را جمع بندی کنم.

 

 

  1. 20-با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از   ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

به فکرافتاده ام یکسری آزمون های تشریحی قلم چی را شرکت کنم چون حس می کنم برای امتحانات نهایی سوالات سختی بدهند و بتوانم پیشرفت کنم و با موفقیت امتحانات نهایی را پشت سر بگذارم.

Menu