گفت وگو با زهرا برزکار؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی از طبس

مرور نیم سال اول و جمع بندی مباحث دهم و حل سوالات گوناگون بااینکه کانونی نبودم ولی کتاب کانون را تهیه کردم وبا حل سوالاتش خودم رامحک زدم .

گفت وگو با زهرا برزکار؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی از طبس

نام و نام خانوادگی: زهرا برزکار

پایه: یازدهم انسانی

نام شهر و استان: طبس - خراسان جنوبی

سال‌های حضور در کانون: 1سال

مصاحبه گر: محمدرضا بدرام

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
  2. تمرکز برروی نیمه دوم کتاب ها و جمع بندی کردن مباحث یازدهم و برنامه ریزی برای امتحان نهایی که اکنون 30 درصدکنکور را شامل می شود.

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
  2. مرور و جمع بندی نیم سال اول و حل تست ها وسوالات مختلف وپیش خوانی کردن مباحث نیم سال دوم  به خصوص دروس نهایی برای اینکه باذهن آماده درکلاس درس حاضر شوم.

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
  2. مرور نیم سال اول و جمع بندی مباحث دهم و حل سوالات گوناگون بااینکه کانونی نبودم ولی کتاب کانون را تهیه کردم وبا حل سوالاتش خودم رامحک زدم .

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر. زیرا من درسال های مهم درسی هستم که آینده ام به آن بستگی دارد و باید تمرکز زیاد و آمادگی بالایی داشته باشم و از حالا برنامه ام را دقیق جلو ببرم و برروی مباحث درسی تسلط بالاداشته باشم وباتوجه به اینکه پارسال کانونی نبودم امسال درتلاش هستم تا به کمک کانون مباحث یازدهم و دهم را جمع بندی کنم و نمرات امتحان نهایی ام هم بالا شود پس تا جایی که امکان داشته باشد آزمون هایم راحضوری شرکت میکنم و اگر نتوانستم حتما آنلاین آزمون میدهم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  2. پیوستگی باعث شد باانگیزه بالا و حفظ انگیزه درسم را بخوانم و اگر گاهی ترازم پایین آمد ناامیدنشوم وهمچنین استمرارم رابرای مرور و جمع بندی کامل درس هایم حفظ کنم و خودم را موظف کنم تادرس هایم رابخوانم تا بعدا پشیمان نشوم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟
  2.  بله .حل سوالات مختلف و اینکه با سوالات روز آزمون آشنا می شوم واینکه متوجه می شوم عملکردم درآزمون دادن به تنهایی با آزمون دادن درحوزه ودرکنار دوستانم تفاوت دارد .

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
  2.  خب من با مطالعه کردن برای آزمون ها مدیریت زمان درخودم تقویت کردم و همچنین سرعت تست زنی من بالا رفت و حفظ تمرکز دربرابر سوالات چالشی که درنتیجه همه اینها من دردرس هایم پیشرفت داشته ام .

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله ازآنجا که برنامه راهبردی و برنامه درسی باهم هماهنگ است تدریس معلم هاباعث میشود که من مباحث آزمون رابه خوبی یادبگیرم و با مرور ساده خودم را برای آزمون آماده کنم ودردوهفته سوال حل کنم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟
  2. بله . به نظم بخشیدن در ساعت های مطالعه و درس هایی که باید مطالعه کنم به من کمک می کند.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟
  2. بله .ازآنجایی که من سوال زیاد حل میکنم درنتیجه زمانی برای مطالعه ندارم بنابراین من از شیوه بازیابی برای مطالعه استفاده میکنم تابتوانم درزمان کم مطالعه ام را تمام کنم .

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2.  شنبه بعدازآزمون به تنهایی انجام می دهم و اول سوالات غلط و علت آنهارابررسی میکنم و بعد سوالات نزده وسوالات درست رابررسی می کنم ونکات را یادداشت می کنم .


  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟
  2. کتاب نوروز که آزمون محوراست و کتاب جدیدی برایم محسوب می شود و همچنین کارنامه اشتباهات متداول تا با نقاط قوت و ضعفم آشنا شوم و کتاب های جمع بندی دهم ویازدهم هم برای جمع بندی دروس استفاده خواهم کرد و در زمان امحانات از کتاب 500 سوال پرتکرار امتحانی و سوالات امتحانی داخل سایت استفاده خواهم کرد.

 

Menu