گفت و گو با تانیا گلی قهرمان پیوستگی ششم از کوهدشت

من از نتیجه‌ی آزمون هدف گذاری برای هدف گذاری چند از ده مباحث آزمون هفته‌ی آینده استفاده وهمچنین با شرکت و تحلیل آزمون مشابه پارسال در روز چهارشنبه ، نقاط ضعفم را برای آزمون اصلی شناسایی و برطرف می‌کنم

گفت و گو با تانیا گلی قهرمان پیوستگی ششم از کوهدشت

نام و نام خانوادگی : تانیا گلی - پایه ششم ابتدایی 

استان و شهر محل تحصیل : لرستان - شهرستان کوهدشت 

تعداد آزمون و سال های حضور در کانون : 15 آزمون - از مهر امسال 

میانگین تراز: 6500

نام دبستان : غیرانتفاعی یاس نبی                                

شغل و تحصیلات پدر : کارمند شبکه بهداشت - لیسانس

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار - سیکل 

 

مصاحبه کننده : فاطمه  شریفی

 

آیا فرد دیگری از خانواده عضو کانون بوده اند؟

بله . برادر بزرگترم عضو کانون بوده است.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق برادر بزرگترم با کانون آشنا شدم .دیدن نظم و برنامه ریزی برادرم برای درس خواندن و شرکت در آزمون ها و همچنین پیشرفت روزافزون برادرم در درس هایش باعث ایجاد رغبت و انگیزه ی من برای شرکت در آزمون ها شد. همچنین می دانستم برای قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، باید با شرکت در آزمون ها علاوه بر شناخت نقاط ضعفم و برطرف کردن آن ها ، خودم را به طور پیوسته در شرایط آزمون قرار دهم .

 

نقش آموزشی خانواده، بویژه  پدر و مادر در این سال‌ها چگونه است؟

پدرم در درس ریاضی و مادرم در بقیه دروس مدرسه، کمک شایانی به من کرده اند . علاوه بر این سکوت و آرامش محیط خانه ،حاصل همکاری خانواده ام با من است.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان دارد؟

 اگر بخواهم به مهم ترین آن ها از نظر خودم  اشاره کنم؛ شناخت نقاط ضعف و قوت خود و تلاش برای رفع یا تقویت آن است . علاوه براین، شرکت و پیشرفت در آزمون ها باعث تقویت اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه ی مضاعف برای تلاش و درس خواندنم شده است.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث می شود که به طور پیوسته دروس را مطالعه کنم . اگر دریک آزمون غایب باشم، ازبرنامه ی راهبردی عقب می مانم و مطالب درسی روی هم جمع می شود. در نتیجه برای آزمون بعدی متحمل فشار زیادی می شوم . 

 

آیا در آزمون‌های مکمل ( هدفگذاری ومشابه پارسال) شرکت می‌کنید؟

بله. به طورمنظم پنج شنبه ی هفته ی اول و چهارشنبه ی هفته دوم ، به ترتیب در آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال ،شرکت می کنم .من از نتیجه ی آزمون هدف گذاری برای هدف گذاری چند از ده مباحث آزمون هفته ی آینده استفاده وهمچنین با شرکت و تحلیل آزمون مشابه پارسال در روز چهارشنبه ، نقاط ضعفم را برای آزمون اصلی شناسایی و برطرف می کنم .

 

آیا هماهنگ با برنامه‌ی راهبردی حرکت می کنید؟ چگونه بین دو هفته برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌های قلمچی و مباحث تیزهوشان را با هم انجام می دهید؟

معمولا زمانی که از مدرسه به خانه برمی گردم ،بعد از استراحت کوتاهی ،طی یک تا دو ساعت تکالیف روز بعدم را انجام می دهم. سپس، به طور میانگین روزی 3 الی 4 ساعت برای هوش کلامی ،غیرکلامی و سرعت و دقت وقت می گذارم . همچنین به دلیل هماهنگی برنامه راهبردی آزمون ها با دروس مدرسه ، بعد از تدریس معلم برای هر درس، در خانه 1 تا5/1 ساعت هم تست همان درس را کار می کنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها است؟ روش مطالعه ی خود را در این درس توضیح بدهید.

نقطه ی قوت من درس ریاضی است که به طور معمول 8 یا 9 از 10 می زنم . بعد از تدریس معلم، جزوه ی معلم و سپس درسنامه کتاب آبی کانون را مطالعه می کنم . بعد از مطالعه اولیه، ابتدا تست های کتاب آبی را به صورت تست آموزشی و سپس روز بعد، تست های کتاب سه سطحی را برای تسلط  کار می کنم.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش مطالعه قوی تر شدید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

من ابتدای سال در درس فارسی ضعیف بودم به گونه ای که در آزمون ها 2 از 10 یا 3 از 10 میزدم ولی با اختصاص زمان بیشتری به این درس و خواندن درسنامه ی کتاب کمک آموزشی ،تست و پاسخنامه ی تشریحی کتاب سه سطحی ، پیشرفت چشمگیری در این درس داشته ام .به طوری که این درس را به 7 از 10 رسانده ام.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ کدام قسمت دفتر برای شما جذاب تر است؟

بله. همان ابتدای سال، دفتر برنامه ریزی را تهیه کردم . من با یادداشت ساعت مطالعه ی هر درس و در آخر، مقایسه ی جمع ساعت مطالعه امروز با روز قبل ، توانستم نظم خیلی خوبی به برنامه و درس خواندنم بدهم .

جذاب ترین قسمت دفتر برنامه ریزی هم ، جمع بندی هفتگی بود که با مقایسه ساعت مطالعه ام در هفته ی گذشته با هفته های قبل تر، انگیزه و امید مضاعفی می گیرم و می توانم طبق آن هدف گذاری بهتری هم برای هفته ی آینده ام داشته باشم .

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

روزهای جمعه بعد از صدور کارنامه ، پاسخنامه را از صفحه شخصی دریافت و آزمون را تحلیل می کنم .ابتدا تمام سوالات را از روی پاسخ بررسی می کنم . سوالات درست را خیلی سریع و روزنامه وار مرور می کنم . اما سوالات نزده و غلط را علامت گذاری و از روی پاسخنامه خوانده ، ریشه یابی و در نهایت یاد می گیرم.سپس روز بعد، دوباره برای حل سوالات غلط و نزده ام زمان می گذارم وبه طور کامل رفع اشکال می کنم .

 

وقتی خسته می شوید ، چه کاری انجام می دهید؟  

معمولا بعد از یک ساعت مطالعه ، 15 دقیقه ، استراحت می کنم. گاهی ازبازی های گوشی موبایل استفاده می کنم یا به انجام امور شخصی می پردازم،مثل؛ مرتب کردن اتاق و...

 

شما از کدام منابع کانون استفاده می‌کنید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی دارند؟

برای دروس مدرسه از کتاب های آبی و سه سطحی کانون و برای استعداد های تحلیلی از کتاب های آبی کلامی ، غیرکلامی و سرعت و دقت استفاده می کنم . ازدرسنامه و تست های کتاب آبی در هفته ی اول برای یادگیری ، و از کتاب سه سطحی به دلیل سطح بالای سوالات، در هفته ی دوم جهت مرور و تثبیت مطالب استفاده می کنم.

مهم ترین ویژگی کتاب های آبی کلامی ،غیرکلامی و سرعت دقت هم در طبقه بندی سوالات به صورت پیمانه های 10 سوالی و به صورت منظم از سطح آسان به سخت است. 

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت تراز، واکنش خودتان یا خانواده چگونه است؟

بله. پدر و مادر من همیشه و در هرآزمون با دقت، تراز و درصدها و جزئیات کارنامه را بررسی می کنند. در صورت افت تراز،با آرامش و گفت و گو سعی می کنند به من انگیزه بدهند.همچنین در صورت لزوم و ضعف در درس خاصی ،مرا به کلاس خصوصی می فرستند.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌ تر است؟

بله . معمولا در اوقات فراغتم به سایت کانون مراجعه می کنم و از خدمات کانون و مجله بهره مند می شوم..جالب ترین بخش،از نظر من صفحه ی شخصی و سایت پلکان است که هم از تست های پلکان استفاده و هم در ایام نوروز، از فیلم های آموزش هوش آن استفاده می کنم .

 

به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

داشتن انگیزه،صبوری،ناامیدنشدن در زمان افت ترازهمچنین ، با پیشرفت در آزمون ها و افزایش ساعت مطالعه ام به مرور زمان اعتماد به نفس خود را تقویت کردم.

با علاقه ی خودم درس میخوانم و از روی اجبار والدین نیست.

 

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

دراوایل سال،فکر می کردم بهترین روش مطالعه را دارم ،ولی بعد از این که در آزمون های کانون شرکت کردم ،بعد از نتیجه نگرفتن در چند آزمون، متوجه شدم باید روش مطالعه ام را عوض کنم.مدیریت زمان را در آزمون های کانون یادگرفتم. با چند اشتباه  درآزمون های اول، دقتم را در آزمون های بعدی به تدریج افزایش دادم.

 

افتخارات علمی ، ورزشی ، قرآنی ، موسیقی و... دارید؟

به هنر علاقه ی زیادی دارم و در این زمینه ، در رشته ی طراحی سیاه قلم، موفق به کسب چندین تشویقی از طرف آموزشگاه شده ام.

 

در نهایت اگر صحبتی یا توصیه ای دارید ، بفرمایید.

هر انسانی برای رسیدن به هدفش باید صبر کند ، دست از تلاش برندارد و از شکست هراسی نداشته باشد.

من در اواسط سال در یک برهه زمانی کوتاه ،کاملا ناامید شده و هیچ تلاشی نمی کردم ولی خوشبختانه دوباره توانستم امید و انگیزه را در خود زنده کرده و حتی تلاش را چند برابر کنم . در نتیجه انسان نباید در دام ناامیدی اسیر شده و شکست را سریع بپذیرد.

 

 گفت و گو با تانیا گلی قهرمان پیوستگی ششم از کوهدشت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Menu