گفت وگو با مریم سالک ، قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

در درس ریاضی تغییر روش داده ام برای این درس ، فیلم‌های آموزشی مشاهده کردم و ساعت مطالعه ام را افزایش دادم و تمرکز بیشتری روی این درس داشتم ، برای این درس روس متن کتاب درسی بیشتر تمرکز کردم .

گفت وگو با مریم سالک ، قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی دانش آموز : مریم سالک

نام شهر، استان : تهران

رشته و منطقه: دوازدهم تجربی 

سال های حضور در کانون: 1 سال

تحصیلات و شغل مادر : دیپلم ، خانه دار

نام مصاحبه گر : مریم حضرتی

 

 شما چگونه با کانون آشنا شده اید ؟ آیا فرد خاصی معرفی کرد ؟

من از طریق دوستانم و مدرسه با کانون آشنا شدم و عضو کانون شدم و تصمیم گرفتم در آزمون ها شرکت کنم و اکنون به مدت یک سال است که در آزمون ها  شرکت می کنم  .

 

در طی این سال ها چگونه در آزمون‌ها شرکت می‌کردید؟

من در تمام آزمون ها حاضر بوده ام و غیبت نمی کنم و تمام آزمون هایم را حضوری شرکت کرده ام همبن حضور در آزمن ها استرس من را کمتر شده است و می خواهم در آزمون ها استمرار داشته باشم و با برنامه باشم .

 

امسال در کدام درس‌ تغییر روش مطالعه ایجاد کردید ؟

در درس ریاضی تغییر روش داده ام برای این درس ، فیلم های آموزشی مشاهده کردم و ساعت مطالعه ام را افزایش دادم و تمرکز بیشتری روی این درس داشتم ، برای این درس روس متن کتاب درسی بیشتر تمرکز کردم  و جزوه استاد را بیشتر خواندم .

 

کدام درس جزو نقاط قوت شماست و روش شما برای این درس چیست ؟

درس زیست و شیمی جزو نقاط قوت من هستند  ، برای این درس ها متن کتاب درسی را به طور کامل می خوانم و ساعت مطالعه ام بالاست و تعداد تست هایم را برای این درس افزایش داده ام .


آزمون هارا چه گونه تحلیل می کنید؟

از روی پاسخنامه سوالات را تحلیل می کنم و برای تمام سوالات وقت می گذارم و هم سوالات درست و هم سوالات نزده را بررسی می کنم و همه نکات را بعد از بررسی  ، در کتاب خودآموز یادداشت می کنم .

 

 چه کاری برای رفع خستگی انجام می دهید؟

من زمانی که خسته می شوم کمی موسیقی گوش می کنم و بعد از آن ساعت مطالعه ام را ادامه می دهم و اگر بتوانم حتما جبران می کنم ، گاهی هم استراحت می کنم تا خستگی ام کمتر شود.

 

چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟

به دلیل برنامه راهبردی و سوالات کانون که هم سطح سوالات کنکور است ، آزمون های کانون را انتخاب کردم. جامعه آماری کانون  بالاست و این یکی از مهم ترین دلایل انتخاب من بوده است . 

 

به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون‌های کانون چیست؟

سوالات کانون بسیار به سطح کنکور نزدیک است و برنامه راهبردی کانون ، به نظم فکری من کمک زیادی کرده است کارنام کانون بسیار کامل است .

 

ساعت مطالعه شما چگونه است؟

تقریباً 6من هر روز 12ساعت درس می خوانم و هر روز تست حل می کنم و تقریباً 50 درصد زمانم را به تست زدن اختصاص می دهم و روزانه با برنامه ریزی درس می خوانم.

 

شما از چه منابع کانون استفاده می کنید ؟ 

من از کتاب های آبی و سه سطحی و دفتر برنامه ریزی روزانه استفاده می کنم و هر روز از کتاب ها تست حل می کنم ، در ماه های باقی مانده هم از کتاب زرد استفاده می کنم .

 

این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟

کتاب های آبی کانون به سطح کنکور نزدیک است و کتاب های سه سطحی ، سوالات دشوار دارد و دانش‌آموز را با سوالات دشوار آشنا می کند و دفتر برنامه ریزی هم باید روزانه تکمیل شود تا ساعت مطالعه ما بیشتر شود . کتاب های زرد ، دانش‌اموز را با تیپ سوالات کنکوری آشنا می کند .

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می کنید؟ 

بله من از سایت کانون برای دریافت کارنامه ام و مشاهده فیلم های تحلیل آزمون استفاده می کنم .

 

تکنیک ها و  روش‌های  مدیریت زمان  را تمرین و  استفاده می کنید؟

بله من از تکنیک ضربدر منها برای کاهش اشتباهاتم استفاده می کنم و از تکنیک دوخودکار هم استفاده می کنم.

 

مهمترین دلیل پیشرفت خود را چه می دانید ؟

مهم ترین دلیل پیشرفت من ، افزایش تست ها و برنامه ریزی درسی ام می دانم ، ساعت مطالعه ام بالاست و با برنامه درس می خوانم .

 

Menu