گفت و گو با روژین هادیان ، قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

هر دفعه که در آزمون‌ها شرکت می‌کردم سعی می‌کردم تا از دفعه‌ی قبلی تراز بیشتری کسب کنم . این موضوع عامل مهمی برای افزایش انگیزه‌ی من برای شرکت در آزمون‌ها بود .

گفت و گو با روژین هادیان ، قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

 

نام و نام خانوادگی دانش آموز : روژین هادیان

شغل مادر : خانه دار 

شغل پدر : آزاد

رشته : دوازدهم تجربی 

میانگین تراز : 6023

نام مدرسه :‌ فرزانگان 8

شهر محل سکونت : تهران

مصاحبه گر : غزال بدری


چند سال دانش آموز کانون بودید ؟ آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید ؟

من 3 سال دانش آموز کانون بودم و در تمام آزمون ها با پیوستگی شرکت کردم. متاسفانه فقط یکبار به دلیل مشکلی که برایم ایجاد شده بود مجبور به غیبت در آزمون شدم اما بودجه بندی آن آزمون را به طور کامل بررسی کردم.


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟

هر دفعه که در آزمون ها شرکت می کردم سعی می کردم تا از دفعه ی قبلی تراز بیشتری کسب کنم . این موضوع عامل مهمی برای افزایش انگیزه ی من برای شرکت در آزمون ها بود که پس از هر آزمون می توانستم عملکردم را بسنجم .


آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید ؟

بله . همیشه در فاصله ی دو هفته ی هر آزمون تمام تلاشم را میکنم که در این آزمون ها هم شرکت کنم و شرایط آزمون جمعه را برای خودم شبیه سازی کنم.با شرکت در این آزمون ها میتوانم نمونه سوالات بیشتری حل کنم و آمادگی خودم را بالا ببرم.


شرکت در این آزمون ها چه دستاوردی برای شما داشت ؟

سنجش وضعیت خودم و فهمیدن نقاط قوت و ضعفم و رفع نقاط ضعف. من با شرکت در این آزمون ها مدیریت زمان و آزمون دادن را یاد گرفتم و می توانستم در روز جمعه که آزمون اصلی خودم است ، نتیجه بهتری کسب کنم.


طبق برنامه راهبردی درس می خوانید ؟

بله کاملاً . برنامه راهبردی کانون یک برنامه جامع و کامل برای مطالعه است که هر دانش آموزی باید آن را بر اساس سطح خودش شخصی سازی کند و من این کار را انجام می دادم و در هر آزمون تمام تلاشم را می کردم که به مباحث برسم.


نقطه قوت شما چه دروسی هستند ؟

ریاضی و فیزیک دروسی هستند که نقطه قوت من در تمام آزمون ها هستند .


دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کنید ؟ 

بله من همیشه دفتر برنامه ریزی را کامل می‌کنم و همواره حین درس خواندن کنارم است. من حتی اگر یک درسی را خیلی کم مطالعه می کنم هم باز وارد دفترم می کنم تا بتوانم عملکرد کلی و جمع ساعت مطالعه ام را ببینم.


مهم ترین چیزی که از کانون آموخته اید چه چیزی بوده است ؟

حفظ پیوستگی و مستمر درس خواندن مهم ترین چیزی است که من از کانون یادگرفته ام . استمرار مهم ترین عامل موفقیت است . باید استمرار داشت تا بتوان موفق شد ، اگر کوتاه و موقتی درس بخوانیم قطعاً نمی توانیم نتیجه خوبی در طولانی مدت به دست آوریم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟

ابتدا سوالات غلط و نزده را بدون نگاه به پاسخنامه حل می‌کنم و سپس با پاسخنامه چک می کنم و علت غلط یا نزدن آنها را استخراج می‌کنم. البته در دروس زیست و شیمی ، من سوالات درست را نیز از پاسخنامه چک می‌کنم و نکات آنها را یادداشت می کنم.


از چه منابع کانون استفاده می کنید ؟

کتاب های سه سطحی ریاضی ، فیزیک ، شیمی و زیست


 در طول این مدت خسته نشده اید ؟

قطعا خسته شدم و بسیار هم این موضوع اتفاق افتاد اما با توجه به هدفم و اینکه چه قدر برایم با ارزش است دوباره ادامه دادم و ناامید نشدم.


چرا کانون را انتخاب کردید ؟

من کانون را به دلیل جامعه آماری بالا و چالشی بودن سوالات آزمون هایش انتخاب کردم . در کانون دانش آموز می تواند انواع سوالات را ببیند و به تیپ های سوالات آگاهی داشته باشد تا در کنکور کمتر با چالش رو به رو شود.


نقش خانواده برای شما چگونه بوده است ؟

همواره همراه من بودند و در مواقعی که خسته می شدم به من انگیزه می دادند و محیط و شرایط را طوری برایم فراهم می کردند که بتوانم با کمترین مشکلی درس بخوانم.


به نظر شما مهم ترین خصوصیت شما چیست ؟

پشتکار زیاد و کمال گرایی


مهم ترین چیزی که الآن به دانش آموزان توصیه می کنید چیست ؟

در هر سطحی که هستند ناامید نباشند چون اگر تلاش کنند قطعاً نتیجه می گیرند و از اینکه کنار بنشینند و هیچ کاری نکنند بهتر است.


اهمیت دوران نوروز چیست ؟ به نظر شما چقدر می تواند تاثیرگذار باشد ؟

این دوران به دلیل فرصت جمع بندی که در آن وجود دارد بسیار مهم است. شما باید در این دوران مباحث را دسته بندی درستی بکنید و بتوانید از زمان استفاده کنید تا به پیشرف چشمگیری دست پیدا کنید.


منابع شما در ایام نوروز چیست ؟

کتاب های سه سطحی ، زرد و نوروز


مهم ترین چیزی که به شما انگیزه می داد چیست ؟ فکر می کنید چند درصد از پیشرفت شما به ایام نوروز مرتبط است 

هدفی که داشتم. حدود 45 درصد .نوروز ایام طلایی نام دارد و در عملکرد من بسیار تاثیرگذار بود.


برنامه ریزی شما برای درس خواندن در نوروز چگونه بود ؟ روی پایه تمرکز داشتید و یا دوازدهم ؟

از اواخر اسفند تا هفته ی اول فروردین دروس مرتبط با پایه های دهم و یازدهم را مطالعه کردم و به روش بازیابی دو هفته ی بعدی را به مرور دوازدهم پرداختم . چون در پایه دوازدهم وضعیت بهتری داشتم ، این بازه را بیشتر به تست زنی اختصاص دادم و کمتر مطالعه کردم . بعد از این دوران هر روز آزمون های جامع کار می کردم و به طور کامل آنها را تحلیل می کردم و سوالات کنکور های سالهای قبل را به خوبی بررسی می کردم.

Menu