گفت و گو با ماهان عطایی عظیمی قهرمان پیوستگی از بندر کنگان

تحلیل آزمون ، استفاده از آموزه‌های کانون رمز موفقیت من می‌باشد.

گفت و گو با ماهان عطایی عظیمی قهرمان پیوستگی از بندر کنگان

نام و نام خانوادگی : ماهان عطایی عظیمی

مقطع و رشته: پایه هشتم

نام شهر و استان: بندرکنگان،استان بوشهر

میانگین تراز:6249

سال‌های حضور در کانون: سال هفتم و هشتم

چند آزمون شرکت کرده است: 27 آزمون اصلی

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، مهندسی صنایع

شغل و تحصیلات پدر: مهندس برق گاز پارس جنوبی، مهندسی برق

 

مصاحبه‌گر : عیسی گلابی

 

برنامه شما برای دوران نوروز چیست؟

اولین کاری که پس از تعطیلی مدارس انجام دادم تهیه کتاب نوروز بود و سعی داشتم این دوران طلایی را از دست ندهم و برنامه ریزی برای آن داشته باشم. و همچنین سعی دارم تست هایی که از قبل در کتاب های سه سطحی و آبی به دلیل مشغله های مدرسه نزده بودم را جبران کنم.


در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

اولویت من در مطالعه برای امتحانات ابتدا همیشه به اتمام رساندن و مطالعه دقیق کتاب درسی است و بعد تسلط بر درسنامه های کتاب آبی می باشد. در آخر که کامل بر دروس مسلط شدم اگر دروس حفظیاتی بودند با استفاده از جزوه های کانون و درسنامه های کتاب آبی تمرین و تکرار بیشتری داشته باشم و اگر هم حفظیاتی نبودند با تست زنی و حل سوالات بیشتر در کتاب های سه سطحی و آبی تسلط خود را بیشتر کنم.

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله بسیار.همیشه قبل از امتحانات نیم سال اول و نیم سال دوم در قسمت نمونه سوال سایت کانون نمونه سوالاتی رو از استان ها و شهر های مختلفی گلچین می کنم و تعدادی زیادی رو برای تمرین کپی می کنم و حل می کنم.

 

با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت می‌کردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمره‌تان در آزمون؟

من همیشه با خودم در رقابت هستم و سعی دارم همیشه ضعف و اشتباهاتم در آزمون رو به نکته ای مثبت در آزمون بعدی تبدیل کنم و من مخصوصا در این سن سعی ندارم ساعت مطالعه ام را افزایش بدهم بلکه سعی دارم مفید درس بخوانم تا انرژی کافی برای سال های آینده که دشوار تر هم هستند را داشته باشم و مهارت های غیر درسی هم فرا بگیرم.


در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

اول از همه کتاب درسی را تا جایی که امتحان دارم کامل مطالعه می کنم و بعد اگر درس اضافه تری هم در آزمون قرار هست بیاید آن را هم مطالعه می کنم و برای تسلط بیشتر تست زنی می کنم که هم در امتحانات مدرسه تسلط بیشتری داشته باشم و هم در آزمون های کانون.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

بله غیبت داشته ام اما  همیشه سعی میکنم بدون غیبت در آزمون ها شرکت کنم زیرا که یکی از اصول موفقیت غیبت نکردن و استمرار داشتن است و علاوه بر آن چون من به درس و مطالعه علاقه دارم همیشه آزمون ها برای من لذت بخش بوده اند.اما بعضی اوقات به دلیل نداشتن اینترنت و عدم حضور در منطقه چاره ای جز غیبت کردن نیست ولی در اولین فرصت دفترچه سوالات را از کانون گرفته و آزمون را تجزیه و تحلیل می کنم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث تکرار و تمرین بیشتر در دروس می شود و ما را با اشکالات درسی خود آشنا می کند و باعث می شود ما با سوالات مختلفی مواجه شویم و تمامی این ها به ما کمک می کنند برای آزمون های پیش رو بررسی های بیشتری داشته باشیم و باعث می شود توانایی ما در تحلیل آزمون افزایش پیدا کند.همچنین به مرور زمان برنامه ریزی ها دقیق تر و بهتر از قبل می شوند.


آیا در آزمون‌های هدف گذاری شرکت می‌کنید؟فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله همیشه در آزمون های هدف گذاری شرکت میکنم زیرا باعث می شود که اگر در مبحثی ضعف دارم متوجه آن بشوم و قبل از آزمون اصلی آن را کامل مسلط شوم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله بیشتر اوقات شرکت می کنم اما بعضی اوقات به دلایل شخصی و مشغله های مدرسه ای وقت آن نمی شد اما چون از نظر سوالات و مباحث بکار برده شده مشابه هستند کمک می کنند که اگر در مبحثی مشکل داریم ان را قبل آزمون برطرف کنیم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنم و مباحثی که قرار است سوال بیشتری از آن طرح شود را در اولویت قرار می دهم ، تمرین و تست زنی بیشتری انجام می دهم و از ازمون های هدف گذاری هم دریغ نم یکنم . ابتدا از کتاب آبی شروع میکنم و پس از تسلط شروع به حل سوالات کتاب سه سطحی میکنم.ولی متاسفانه همیشه حداقل یک یا دو درس را در مدرسه عقب هستیم و تلاش میکنم با مطالعه درس نامه کتاب آبی و پس از تسلط ، تست زنی و در آخر هم تست زنی کتاب سه سطحی آن را جبران کنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

زبان انگلیسی ، ریاضی و عربی - این سه درس دروسی هستند که من معمولا بالای 70 درصد به آنها پاسخ می دهم.من چندین سال است که به زبانسرا می روم و با حل چند آزمون در پلکان به درس زبان کاملا مسلط می شوم.درس ریاضی هم با تست زنی وتمرین فراوان و همچنین کمک های مادرم در این درس به تسلط کامل می رسم . در درس عربی با ساختن فلش کارت و راه های هوشمندانه یادگیری تمرین می کنم و همچنین با تست زنی در کتاب آبی سعی می کنم نتیجه خوبی بگیرم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله.دفتر برنامه ریزی به من کمک میکند که اولویت ها را فراموش نکنم ، متعادل درس بخوانم و همچنین با یادداشت ساعات مطالعه سعی کنم هر روز بهتر از روز قبل باشم.

 

اگر به بودجه‌بندی برنامه‌ی آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

اگر به دلایلی به بودجه بندی آزمون نمی رسیدم پیش خوانی می کردم ، از درس نامه کتاب آبی کمک می گرفتم و آن را مطالعه می کردم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

اول به سراغ کارنامه اشتباهات و کلید آزمون می روم و آن را بررسی می کنم، و سوالاتی که در آن به دام افتاده ام یا غلط نوشته ام را مطالعه می کنم سپس از ریشه در کتاب درسی مشکل آن را حل می کنم.در ادامه به سراغ نزده ها می روم و در دفترچه آزمون آنها را علامت میزنم و شروع می کنم به بررسی آن و سعی می کنم با نشان گذاری برای آزمون بعدی برگردم و دوباره آنها را حل کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم همواره حامی من بوده اند و هستند و در این مسیر خیلی به من کمک می کنند.مادرم همیشه با کمک ها و راهنمایی هایشان راه را برایم هموارتر می کند و پدرم مانند یک دوست با حرف های انگیزشی و ارزشمند به من انگیزه می دهد.


آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله پیگیر نتایج درسی بنده هستند.هر زمان افتی را در نتایج آزمون هایم مشاهده می کنند ناراحت میشوند اما نشان نمی دهند تا روحیه من خراب نشود و سعی می کنند به من برای قدم بعدی روحیه و امید بدهند.


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله بسیار.قسمت مقالات و سخنان آقای قلم چی کمک زیادی در برنامه ریزی های من کردند و قسمت گفتگو با رتبه های برتر کنکور برای ادامه این راه خیلی به من انگیزه می دهند.


دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله در رشته زبان انگلیسی چندین سال فعالیت می کنم و در رشته های ورزشی و موسیقی هم فعال هستم.

Menu