گفتگو با سارینا مرادی بینا ؛ قهرمان پیوستگی ششم دبستان

بله ، در اصل برنامه من به دو قسمت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود . روزانه مقداری برای مطالعه تعیین می‌کنم و در هر هفته پیشرفت خودم را می‌بینم و ماهانه کل مطالب خوانده شده را مرور می‌کنم

گفتگو با سارینا مرادی بینا ؛ قهرمان پیوستگی ششم دبستان

 

نام و نام خانوادگی :سارینا مرادی بینا

مقطع و رشته :ششم دبستان

نام شهر و استان:کرمانشاه

میانگین تراز:۵۶۵۷

از چه سالی عضو کانون بوده است:از سال 1402

شغل و تحصیلات مادر:فوق لیسانس کامپیوتر، خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:لیسانس حقوق ، نظامی


مصاحبه‌گر : مهسا بسامی

 

 

به چه دلایلی تصمیم گرفتید که در آزمون ها شرکت کنید؟ 

به دلیل سطح بالای آزمون های قلم چی و استاندارد بودن سوالات ، آموزشگاه قلمچی مورد قبول مادرم بود . هم چنین معلمم به من  توصیه کردند برای آمادگی در آزمون تیزهوشان در آزمون های قلمچی شرکت کنم . با مشورت خانواده ام تصمیم گرفتم در آزمون ها شرکت کنم تا تجربه کافی برای شرکت در آزمون تیزهوشان را به دست بیاورم.


مهم ترین انگیزه شما از شرکت در آزمون ها چه بوده است؟

آمادگی مناسب برای آزمون تیزهوشان داشته باشم تا بتوانم هدف ام را به درستی دنبال کنم ‌.


به نظرتان مهم ترین ویژگی مثبت شما چیست؟ 

به نظرم مهم ترین ویژگی مثبت من تلاش و اراده قوی ام  می باشد . شاید خیلی از افرادی که پا در این مسیر می گذارند به خاطر نا امیدی پا پس بکشند اما من فردی هستم که تا انتهای مسیری که انتخاب کرده ام با تلاش و اراده پیش می روم.


آیا طبق برنامه مشاورتان درس می خوانید ؟ یا خودتان برنامه ریزی می کنید؟ 

خودم برنامه ریزی می کنم و گاهی از مادرم در برنامه ریزی کمک می گیرم. ساعاتی مشخص را برای مطالعه دروس تدریس شده در آن روز قرار می دهم . به طور مثال اگر امروز در مدرسه درس ۳ ریاضی تدریس شود در همان روز آن درس را می خوانم سپس رفع اشکال می کنم ، همچنین برای تست های هوش جدول برنامه ریزی تعیین کرده ام ‌. به این صورت که در هر روز تعدادی صفحه معین را مشخص کرده ام. اگر صفحات مشخص شده را تمرین کنم و تست بزنم در جدول علامت می زنم و اگر به هر دلیلی نتوانستم آن را اجرا کنم در جدول ضربدر می زنم تا در وقت اضافه ام آن را انجام دهم .


به نظرتان چه چیزی باعث می شود در رسیدن به هدفتان موفق تر باشید؟

 تلاش و برنامه ریزی مناسب و هدف داشتن برای رسیدن به هدف ، الزامی می باشد. تلاش کردن باعث می شود آدم بتواند جلوتر برود و پیشرفت کند. اگر نظم نداشته باشیم نمی توانیم به هدفمان برسیم . هرچیزی در دنیا نیازمند نظم و ترتیب می باشد . اگر ندانیم که برای چه در راهی حرکت می کنیم و با علاقه در راهی پا نگذاریم باعث می شود از آن دلسرد شویم . پس داشتن هدف برای شروع هر کاری لازم است .


کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 

من در همه درس ها پیشرفت تقریبا یکسانی داشته ام و همه درس ها نقطه قوت من هستند اما در درس ریاضی کمی قوی تر از بقیه دروس می باشم زیرا درسی است که باید آن را درک کنم و محاسباتی می باشد . وقتی درسی را مطالعه می کنم کل نکات آن درس را می نویسم و مرور می کنم سپس تمرین های کتاب را حل می کنم تا اشکالاتم را پیدا کنم و آن را رفع کنم . اگر اشکالی در مبحثی داشته باشم ویدیو های نمونه تدریس آن مبحث را نگاه می کنم یا از معلمم می خواهم آن را برایم توضیح دهد. در آخر نیز مادرم نمونه سوالاتی مشابه با سوالاتی که اشکال داشته ام را برایم پیدا می کند و به آن سوالات پاسخ می دهم تا خودم را بسنجم و مطمئن شوم اشکالم رفع شده است.

 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ روزانه یا هفتگی؟

بله ، در اصل برنامه من به دو قسمت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود . روزانه مقداری برای مطالعه تعیین می کنم و در هر هفته پیشرفت خودم را می بینم و ماهانه کل مطالب خوانده شده را مرور می کنم یا تست هایی مربوط به مطالب خوانده شده را پاسخ می دهم تا متوجه شوم مطالعه ام سطحی بوده یا عمقی بوده است .

 

میانگین مطالعه روزانه شما چند ساعت می باشد ؟ آیا روزهای تعطیل مطالعه بیشتری دارید؟

میانگین مطالعه روزانه من ۱ الی ۲ ساعت می باشد . بله روزهای تعطیل با توجه به حجم کارهایم مثل امتحان و یا تکلیف خاصی ، بیشتر مطالعه می کنم و حدوداً ۳ الی ۴ ساعت می خوانم.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

سوالاتی که اشتباه پاسخ دادم را چک می کنم تا دلیل اشتباه زدن آن ها را متوجه شوم . بعضی از اشتباهات بخاطر استرس بود چون اولین باری بود که آزمون می دادم . ولی بعضی از سوالات را به خاطر بی دقتی اشتباه پاسخ داده بودم . سپس سوالات نزده را چک می کنم .بعضی از سوالات چون منظور سوال را متوجه نشدم آن را پاسخ ندادم و بعضی دیگر از سوالات ، نمونه اش را جایی ندیده بودم ، آزمون قلم چی به من در آشنا شدن با سوالات جدید کمک کرده است.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در آینده دارید؟

تصمیم دارم ، بیشتر روی اشتباهاتم کار کنم و بکوشم تا اشتباهاتم را کمتر کنم، همچنین سوالاتی که در آزمون اشتباه زده ام را بررسی کنم و نمونه سوالات بیشتری حل کنم تا کامل اشتباهاتم رفع شود .

 

از آنجایی که اولین آزمون شما می باشد ، مهم ترین عامل موفقیت شما در آزمون چه بوده است؟

به خاطر تلاش و اراده ای که داشتم باعث شد بتوانم تراز خوبی در آزمون اولم کسب کنم . همچنین در آزمون متکی به مباحثی بودم که کامل آن را بلد بودم .سوالاتی که شک داشتم را پاسخ نمی دادم . سعی می کردم روی سوال بیشتر تمرکز و فکر کنم تا نکته سوال را پیدا کنم و سطحی به سوالات جواب نمی دادم . زیرا سوالات گمراه کننده ای بین سوالات آزمون بود که اگر دقت و تمرکز کافی نداشتم در دام آن ها می افتادم . قبل از آزمون تست های زیادی حل کرده بودم اما بعضی از سوالات آزمون را قبلا نمونه اش را ندیده بودم سعی می کردم در جلسه آزمون استرس ام را کنترل کنم و درست عمل کنم.

 

نظرتان راجب آزمون قلمچی چیست ؟ 

به نظرم آزمون ها سطح خوبی دارند و با آزمون تیزهوشان سطح مناسبی دارد . برای آمادگی در آزمون تیزهوشان بسیار مناسب می باشد . به دانش آموزانی که می خواهند آزمون تیزهوشان بدهند توصیه می کنم در آزمون های قلم چی شرکت کنند تا آمادگی کافی برای شرکت در آزمون تیزهوشان را پیدا کنند.

 

چه توصیه ای برای دانش آموزانی که قصد دارند در آزمون ها شرکت کنند ، دارید؟ 

توصیه می کنم که با تلاش و کوشش ، هدفشان را دنبال کنند و برنامه ریزی مناسب داشته باشند و از مسیر رسیدن به هدفشان خارج نشوند زیرا هر راهی سختی هایی دارد ، کسی موفق می شود که سختی های راه او را ناامید نکند.  

 

نقش پدر و مادرتان در پیشرفت تحصیلی شما چیست؟

 مادرم مثل مشاور تحصیلی من می باشد و کمک می کند تا بتوانم با برنامه ریزی مناسب به هدف ام برسم ،اگر به مشکلی برخورد کنم کمکم می کنند تا آن مشکل را حل کنم . 

 

اگر در درسی نمره‌ی کامل نمی‌گرفتید، واکنش پدر و مادرتان چه بود؟

مادرم همیشه به من می گوید که اگر در درسی پایین ترین نمره را بگیری تو را سرزنش نمی کنم چون آزمون ها و امتحانات برای یادگیری می باشند . من را راهنمایی می کنند تا اشکالاتم را رفع کنم و نقطه ضعفم را به نقطه قوتم تبدیل کنم. 

 

آیا فعالیت فوق برنامه نیز دارید؟

بله ،  برنامه ریزی من طوری می باشد که از درس خواندن خسته نشوم و به شادی و سرگرمی و تفریح نیز برسم . زیرا به تفریح برای به دست آوردن انرژی نیاز دارم . من به کارهای هنری علاقه دارم . در اوقات فراغت ام نقاشی می کشم یا مجسمه درست می کنم و یا با خانواده ام وقت می گذرانم .

 

به جز کتاب های درسی، کتاب های داستان ، علمی و  نیز مطالعه می کنید ؟ چه کتاب هایی؟

بله ، قبلا بیشتر مطالعه داشتم الان بیشتر کتاب های هوش و کمک درسی را مطالعه می کنم ، هرچند گاهی کتاب های علمی که مربوط به درس هایم می باشد را مطالعه می کنم.

 

Menu