نام و نام خانوادگی : سارینا فرخه پور
رتبه کنکور 1402 : ۲۸۰
رشته و دانشگاه قبولی : آموزش ریاضی علامه طباطبایی ارومیه
تراز کنکور : ۹۵۰۶
تراز سوابق تحصیلی : ۷۸۸۰
نام شهر و استان : آذربایجان غربی - سردشت
میانگین تراز : ۸۸۵۶
سالهای حضور در کانون: ۲ سال
چند آزمون شرکت کرده است: ۴۰
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: آزاد
مصاحبه گر : هوشنگ پناهی
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
اولین آزمون من در اواسط پایه یازدهم بود و اگر اشتباه نکنم ترازم ۵۳۰۰ بود و ترازم در آخرین آزمون به ۶۴۰۰ رسید.
مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
پیوستگی در آزمون و حضور همیشگی در آزمون به صورت حضوری و انگیزه ای که داشتم.
برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
در دوران نوروز به جمع بندی دروس اختصاصی تمامی پایه ها تا جایی که مطالعه کرده بودم، پرداختم.
از چه زمانی جمع بندی را شروع کردید و روش تان چگونه بود؟ (روش خود را توضیح دهید.)
از اردیبهشت جمع بندی را شروع کردم و من در دوران جمع بندی از تحلیل ها و خلاصه نویسیها یی که خودم نوشته بودم، استفاده میکردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
اولین دلیل پیشرفت من این بود که من می توانستم برنامه آزمون ها را با برنامه خودم تطابق دهم. آزمون ها به شناسایی اشتباهات و رفع آن ها به من کمک فراوانی کردند. همچنین پیوسته بودن آزمون ها باعث میشد که وقفه ای بین مطالعه من پیش نیاید و کتابها مدام مرور شود و این موضوع نکته مثبتی برای این آزموها بود.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
بله، از تکنیک ضربدر منها استفاده می کردم سوالاتی که بلد بودم را جواب می دادم و سوالات سخت را با منفی نشانه گذاری می کردم و با این روش تعداد اشتباهات من خیلی کم شده بود .
آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟ اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، شرکت میکردم. آزمون های مشابه پارسال برای آمادگی آزمون روز جمعه بسیار موثر بود باعث می شد مطالبی که در طول دو هفته مطالعه کردم جمع بندی شود و اشکالاتم را متوجه شوم. آزمون های هدف گذاری نیز برای شناسایی اشکالات و رفع آنها منبع مناسبی بودند.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه ی اشتباهات استفاده می کردم ،زیرا اشتباهاتم را به صورت یکجا می توانستم ببینم و باعث می شد بیشتر روی اشتباهاتم تمرکز کنم و به رفع آنها بپردازم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
برنامه شخصي و برنامه راهبردي را كنار هم قرار مي دادم و برنامه شخصي را طوري تغيير مي دادم كه حداقل نزديک به برنامه راهبردي باشد.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سؤالهای ساده ؟
بعد از آزمون تا زمان دریافت کردن کارنامه استراحت میکردم بعد از دریافت کردن کارنامه به بررسی درصدها و تراز میپرداختم. سپس يک بار ديگر بدون در نظر گرفتن زمان آزمون را از خودم می گرفتم و بعد سوالاتي كه در دور دوم آزمون ، غلط يا نزده بودم را كاملاً تحليل و بررسي مي كردم و سوالاتي كه درست پاسخ داده بودم را به طور كلي بررسي مي كردم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در شروع مطالعه ۴۰ درصد زمان را تست و ۶۰ درصد زمان را مطالعه مي كردم و نزديک دي ماه، اين نسبت تغییرات قابله ملاحظه ای داشت و در اواخر سال و نزديک به كنكور به ۹۰ درصد تست و ۱۰ درصد مطالعه رسيد.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، اهداف هر روز و هر هفته ام را از قبل داخل دفترم می نوشتم و این دفتر کمک زیادی به من کرد و اجازه نمی داد سردرگم بمانم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتاب های سه سطحی خیلی راضی بودم چون سطح سوالاتش بالا بود. تعداد سوالاتش کم و پاسخ کوتاه و نکته دار بود. برای مرور جمع بندی از کتاب های سه سطحی استفاده می کردم.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
بعد از کنکور دی ماه به خودم آمدم و تلاشم را بیشتر کردم و تست زنی و شرکت در آزمون ها را جدی تر گرفتم .
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
در پاییز به مطالعه دروس دهم، در زمستان به مطالعه دروس یازدهم و در بهار به جمعبندی و مرور کلی دروس دهم و یازدهم، با استفاده از تست ها پرداختم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
من در نیم سال دوم بیشتر سعی می کردم بیشترین زمانم را به مرور و بازیابی اختصاص بدهم .
از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟
بعد از عید شروع به مطالعه دروس عمومی کردم و یک ماه ساعات مطالعاتی خودم را به خواندن دروس عمومی برای امتحانات نهایی در کنار دروس اختصاصی ،اختصاص دادم.