گفت و گو با شهرزاد گودرزی ، قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

سال گذشته تلاش کافی برای هدفم نداشتم. اما امسال خیلی مصمم‌تر تصمیم گرفتم تا با تلاش هوشمندانه به هدف خود برسم. علاقه من به رشته پزشکی هست و تا زمانی که به آن نرسم دست از تلاش نمی‌کشم.

گفت و گو با شهرزاد گودرزی ، قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

 نام ، نام خانوادگی : شهرزاد گودرزی 

مقطع : دوازدهم رشته تجربی

نام شهر واستان : پرند ، تهران

پشتیبان: آقای علی ندایی

 

شما سال گذشته در کنکور شرکت کردید و نتیجه دلخواهتان را کسب نکردید. چرا مجددا امسال قصد شرکت دارید؟

سال گذشته تلاش کافی برای هدفم نداشتم. اما امسال خیلی مصمم تر تصمیم گرفتم تا با تلاش هوشمندانه به هدف خود برسم. علاقه من به رشته پزشکی هست و تا زمانی که به آن نرسم دست از تلاش نمی‌کشم. 

 

گفتید تلاش هوشمندانه! کمی بیشتر راجب آن توضیح دهید.

من سال گذشته نیز برای کنکور مطالعه داشتم حتی با ساعت مطالعه بالا ، اما وقتی عملکرد خودم را طی یک سال بررسی کردم متوجه شدم لزوماً ساعت مطالعه بالا برای رسیدن به رشته و هدف مد نظرم کافی نیست و باید یک استراتژی بهتری داشته باشم. برای مثال نحوه ی مطالعه اشتباه درس ها، مهندسی نکردن منابع و شرکت نکردن در آزمون ها از مهم ترین نقاط ضعف من در سال گذشته بود که اصلاً توجه لازم را به آنها نداشتم.

 

چرا تصمیم گرفتید در آزمون های کانون شرکت کنید؟

برنامه راهبردی آزمون ها من را به شدت جذب خودش کرد. مخصوصاً ایستگاه های جبرانی و نحوه و مقدار پیشروی هر آزمون ، یکی از نقاط ضعف من در سال گذشته نداشتن مرور بود. همین باعث میشد تا مطالب را خیلی سریع فراموش کنم. اما امسال به واسطه مطالعه با برنامه راهبردی کانون و شرکت در آزمون ها این مشکلم تا حد خیلی زیادی برطرف شده است. 

 

در درس زیست شناسی پیشرفت خیلی خوبی داشتید. همچنین به مهندسی منابع اشاره کردید. کتاب های کانون به پیشرفت شما کمک کرده است؟ 

بله. برای درس زیست شناسی از کتاب آبی کانون و سه سطحی استفاده می‌کنم. همچنین برای درس شیمی هم از کتاب سه سطحی استفاده می‌کنم که کمک زیادی به پیشرفت ترازم کرده است. همینطور به واسطه تاثیر قطعی 50 درصدی معدل امتحانات نهایی در کنکور امسال، کتاب های پرتکرار را برای دروس تخصصی و عمومی تهیه کرده ام.

 

ساعت مطالعه تان نسبت به سال گذشته چه تغییری کرده است؟

من در سال گذشته هم ساعت مطالعه بالا داشتم ولی پیوستگی خیر! گاها روزی 10 ساعت مطالعه میکردم اما برای چند روز ساعت مطالعنم به شدت افت میکرد. اما امسال سعی کردم ساعت مطالعه ام را از روزی 7 ساعت شروع کنم و به مرور آن را افزایش دهم. در حال حاضر روزانه بین 8 تا 10 ساعت مطالعه مفید دارم.

 

برای ایام طلایی نوروز چه برنامه ای دارید؟

در اردوی مطالعاتی شرکت خواهم کرد.  کتاب زرد کانون را هم تهیه خواهم کرد تا با شرکت در آزمون های سه روز یک بار، درس ها را به روش بازیابی مرور کنم. 

 

افکاری مثل موفق نشدن و نتیجه گرفتن مجدد،  به سراغ شما می آیند؟

خوشبختانه نتیجه گرا نیستم و سعی می‌کنم فارغ از هر نتیجه ای به دست خواهم آورد، تمام تلاش خودم در مسیر درستی که قرار دارم بکنم. معتقدم فکر کردن بیش از حد به نتیجه و همچنین افکار منفی،  باعث می‌شود تا در مسیر موفقیت کندتر شویم.

Menu