گفت وگو با امیرعلی خادمی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

گفت وگو با امیرعلی خادمی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی برتر تجربی

گفت وگو با امیرعلی خادمی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام دانش آموز : امیرعلی خادمی

شغل پدر : فوق لیسانس مدیریت اداری

شغل مادر : لیسانس خانه دار

شهر و استان محل تولد : اصفهان گلپایگان

رشته تحصیلی : تجربی

چند سال دانش آموز کانون بوده اید : 7 سال _ از ششم دبستان

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

میانگین تراز : 6660

نام مدرسه : علامه حلی

رتبه در منطقه : 83

تراز تخصصی :‌11636

تراز سوابق : 10633


نام مصاحبه گر : غزال بدری


آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید ؟

خیر من تمامی آزمون های کانون را به طور کامل شرکت کردم و هیچ غیبتی نداشتم.


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟

آزمون های کانون باعث می شدند که با فاصله زمانی مناسبی یعنی هر دو هفته یکبار سنجش دقیقی از مطالب و آموخته هایم داشته باشم .نقاط ضعفم در مطالب تازه را پیدا کنم و به جمع ‌بندی و مرور مناسبی از مطالب گذشته برسم.


آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال نیز شرکت می کنید ؟

آزمون های هدف گذاری را به عنوان آزمونک می زدم اما از آزمون های مشابه پارسال کانون بسیار استفاده می کردم.حتی در دوران جمع بندی و عید از آزمون های سال های ۱۴۰۰ و ۹۹ هم به عنوان مرور و تثبیت مطالب استفاده می کردم.


شرکت در این آزمون ها چه دستاوردی برای شما داشت ؟

توانستم به شناخت دقیقی از وضعیت خودم در دروس مختلف برسم.نقاط ضعف و قوتم را دقیق‌تر بشناسم و خودم را در مقایسه با سایر داوطلبان در جامعه آماری بزرگ محک بزنم.خدا را شکر در آخر توانستم نتیجه‌ای را که می خواستم به دست بیاورم.


طبق برنامه راهبردی مطالعه می کردید ؟

اساس مطالعه و برنامه ریزی من برای کنکور برنامه کانون بود. مرور ها و فراگیری مطالب جدید را طبق برنامه کانون انجام می دادم و در بعضی از هفته ها که زمان بیشتری داشتم و حجم دروس کمتر بود برنامه های شخصی خودم را هم در زمینه کنکور مانند پیش‌خوانی و یا مرور مطالبی که مربوط به آزمون های قبلی می شد به برنامه کانون اضافه می کردم.


نقطه قوت شما چه دروسی بودند ؟

در دروس اختصاصی ، فیزیک و زیست نقاط قوت من بودند در کنکور تیرماه فیزیک را ۷۵ و زیست را ۸۶ درصد زدم. در دروس عمومی نیز سه درس ادبیات،عربی و زبان نقاط قوت من بودند.


دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کنید ؟

بله به شدت بر روی تکمیل کردن آن حساس بودم.ساعت شروع و اتمام هر پارت مطالعاتی به علاوه تعداد تستی که در آن مدت مطالعاتی زده بودم و مباحث مورد مطالعه ام را در آن ثبت می کردم.

من از اسفند سال دهم تا ماه آخر سال دوازدهم زمان های مطالعاتی‌ام را در دفتر ثبت می کردم و سپس هر جمعه مجموع تعداد تست و ساعت مطالعه هر هفته‌ام را حساب می کردم.

در ماه‌های آخر ساعت مطالعه هفتگی‌ام به بالای ۸۰ ساعت و تعداد تست هفتگی‌ام تقریبا به ۲۰۰۰ تست رسیده بود.

اگر به عقب باز می‌گشتم تعداد تست بیشتری می زدم و زمان کمتری را به خواندن درسنامه و کتاب درسی اختصاص می دادم.


 مهم ترین چیزی که از کانون آموخته اید چه چیزی بوده است ؟

استمرار و پیوستگی مهمترین چیزی است که آموختم.من در طول سال کنکورم فقط تنها یک هفته به دلایلی نتوانستم اصلا مطالعه کنم و هیچ روزی را بدون مطالعه رها نمی کردم و هر روز تلاش کردن و درس خواندن برایم اهمیت زیادی داشت.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟

در روز آزمون، بعد از ظهر کارنامه را دریافت می کردم و در دفتر تحلیل آزمون ابتدا تست هایی که غلط زده بودم و سپس تست های نزده‌ام را تحلیل می کردم و نکاتشان را یادداشت می کردم.تست های غلط و نزده‌ام را در سه دسته طبقه‌بندی می کردم.

دسته اول بی دقتی 

دسته دوم کمبود زمان

دسته سوم عدم تسلط بر مبحث


از چه منابع کانون استفاده می کنید ؟

برای پایه هایم یازدهم و دوازدهم از کتاب های سه سطحی برای دروس فیزیک ریاضی و زیست استفاده می‌کردم.


در طول این مدت خسته نشده اید ؟

این کاملا طبیعی است که در ماراتونی فشرده همانند کنکور خسته شوید و برای هر کسی اتفاق می افتد . من در دو بازه به شدت خسته شده بودم یکی در انتهای شهریور ماه و بازه دیگر در دی ماه.


چرا کانون را انتخاب کردید ؟

در سال ششم از طریق دوستانم با کانون آشنا شدم و ثبت نام کردم و از همان موقع به شرکت کردن در آزمون های کانون تا سال کنکورم ادامه دادم زیرا آزمون های کانون جامعه آماری بالایی داشت و آن را به عنوان برنامه مکمل درسی خودم در نظر می گرفتم.


نقش خانواده برای شما چگونه بوده است ؟

بدون حمایت پدر و مادرم نمی توانستم به این نتیجه برسم.همواره در کنارم بودند و به من انگیزه می دادند. محیط خانه کاملا مناسب مطالعه بود و همیشه پشتیبان من در این مسیر بودند.من همیشه قدردان زحمات آنها خواهم بود.


به نظر شما مهم ترین خصوصیت شما چیست ؟

به هدفم ایمان قوی داشتم و هرگز نا امید نشدم. دست از تلاش کردن نکشیدم و همیشه با امید به خدا در مسیری که داشتم حرکت می کردم.


مهم ترین چیزی که الان به دانش آموزان توصیه می کنید چیست ؟

اول اینکه هر روز تلاش کنند که از روز قبل بهتر شوند و با خودشان رقابت داشته باشند. هر روز مطالعه داشته باشند حتی اگر روزی هم خسته هستند در حد دو الی سه ساعت مطالعه کنند. مهم این است که هیچ روزی بین درس خواندن وقفه نیندازند.

مورد دوم هم اینکه خودشان را بیش از حد با دیگران مقایسه نکنند.

من در سال کنکور خیلی از دوستانم را می دیدم که در ماه‌های آخر تعلل می کردند که اگر تلاش کنم نتیجه می گیرم یا نه. توصیه من این است که اصلا به این موضوع فکر نکنند که اگر از الان شروع کنم به نتیجه می رسم یا نه. فقط شروع کنند و ادامه بدهند تا به نتیجه‌ای که می خواهند برسند و خودشان را با فکر کردن به آینده و یا افسوس خوردن از روز های از دست رفته مشغول نکنند .


اهمیت دوران نوروز چیست ؟ به نظر شما چقدر می تواند تاثیرگذار باشد ؟

دوران نوروز یکی از مهم ترین بازه های سال کنکور است که اغلب دانش‌آموزان جمع‌‌بندی و مرور خودشان را از این زمان آغاز می کنند.این امکان وجود دارد که با افزایش ساعت مطالعه و تعداد تست و مرور و جمع بندی مناسب به نتایجی مطلوب رسید و جهش تراز در آزمون ها داشت .

البته تعلل کردن و کم‌کاری در این بازه به شدت مخرب است. خیلی از افراد در این بازه به دلیل غرور ناشی از مطالعه مناسب در طول سال کم‌کاری می کنند و نمی توانند در آخر به نتیجه ای که می خواهند برسند.


منابع مهم شما در ایام نوروز چیست ؟

منابعی از کانون که در دوران نوروز استفاده کردم کتاب های سه سطحی و آزمون های جامع و سال های قبل کانون برای مرور و جمع‌بندی مطالب بود .


مهم ترین چیزی که به شما انگیزه می داد چه چیزی بود  ؟

اصلی‌ترین دلیل انگیزه‌ام همان هدفی بود که داشتم. هر وقت که خسته می شدم با فکر کردن به هدفی که داشتم روحیه می گرفتم و انگیزه پیدا می کردم که پر انرژی ادامه بدهم.


فکر می کنید چند درصد از پیشرفت شما به ایام نوروز مرتبط است ؟

اگر بخواهم صادق باشم 20 تا 30 درصد پیشرفت من به دلیل جمع بندی مناسبی که در دوران نوروز داشتم ، بود .


برنامه ریزی شما برای درس خواندن در نوروز چگونه بود ؟

من از ۲۰ اسفند ماه شروع به خواندن برای دوران نوروز کردم. تا ۵ فروردین به طور عمده بر روی پایه و کمی بر روی دوازدهم تمرکز داشتم اما از ۵ تا ۱۳ فروردین بر روی دوازدهم تمرکز کردم.

هر روز تمامی دروس را در برنامه ام داشتم خصوصا درس زیست که هرروز آن را مرور می کردم و از آن تست می زدم.

سعی می کردم به جای اینکه چندین ساعت یک درس را به طور یکنواخت بخوانم در پارت های کوچک تر تنوع دروسی که می خوانم را افزایش بدهم.

در این دوره آزمون هم زیاد زدم که البته پس از اتمام مطالعه برای هر آزمون شروع به آزمون زدن می کردم.

Menu