گفت‌وگو با محمد سپهر ملکی زاده، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

روزانه 9 تا 12 ساعت درس می‌خوانم اگر از برنامه عقب بیفتم این ساعت تا 14 یا 15 ساعت نیز افزایش می‌دهم. تابستان ساعت مطالعه بالاتری داشتم و روزهایی که مدرسه نداریم حداکثر ساعت مطالعه را دارم.

گفت‌وگو با محمد سپهر ملکی زاده، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : محمد سپهر ملکی زاده

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

از چه سالی عضو کانون هستید؟ 3 سال ( شروع از تابستان سال دهم،  بدون غیبت)

شغل و تحصیلات مادر : دبیر بازنشته فیزیک، لیسانس فیزیک

شغل و تحصیلات پدر : دبیر بازنشسته ریاضی، ‌لیسانس ریاضی

بهترین تراز 7200 ، پایین‌ترین تراز 5700 ، میانگین 6700

 

مصاحبه کننده : مهدی خداوردی

 

گفت‌وگو با محمد سپهر ملکی زاده، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

از چه سالی در کانون ثبت نام کردید و عامل اصلی ثبت نام در کانون چه بوده ؟

 از تابستان سال دهم تا امسال بدون غیبت در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنم. عامل اصلی ثبت نام در کانون جامعه آماری بالا و برنامه‌ی راهبردی کانون، سوالات آزمون‌های کانون می‌باشد. هیچ‌ وقت از برنامه راهبردی جدا نمی‌شوم حتی اگر عقب بیفتم با چندین برابر ساعت مطالعه خودم را به برنامه می‌رسانم و خودم را مقید به اجرای برنامه راهبردی می‌دانم.

 

وضعیت مطالعه شما (ساعت مطالعه شما) چگونه است؟

روزانه 9 تا 12 ساعت درس می‌خوانم اگر از برنامه عقب بیفتم این ساعت تا 14 یا 15 ساعت نیز افزایش می‌دهم. تابستان ساعت مطالعه بالاتری داشتم و روزهایی که مدرسه نداریم حداکثر ساعت مطالعه را دارم.

  

از امروز تا کنکور اردیبهشت چه برنامه‌های مهمی دارید؟

قصد دارم با آزمون‌های جامع جمع‌بندی درستی داشته باشم. حداقل 40 آزمون برای خودم در نظر دارم کنکورهای سالهای گذشته آزمون‌های جامع سال گذشته کانون نیز در برنامه من قرار دارد و تحلیل همه آزمون‌ها در همان روزو رفع اشکالات در کل مرور دروس و جمع بندی مطالب 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت هم داشتید؟دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بوده است؟

خیر، به هیچ عنوان غیبت نداشتم و طبق برنامه راهبردی در تمام آزمون‌ها شرکت می‌کنم خودم را ملزم به حضور در همه آزمون‌ها می‌دانم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال  شرکت می‌کنید؟

در همه آزمون‌های مشابه پارسال و آزمون‌های هدف‌گذاری شرکت کردم اما آزمون‌های مشابه با حساسیت آزمون اصلی شرکت می‌کنم چون به نظر من باید آزمون‌های مشابه پارسال حتماً پاسخ داده شود حتی اگر آزمون‌های سالهای قبل‌تر چون با مدل‌ها و تیپ‌های سوالات آزمون کاملا مسلط‌تر می‌شوم . مثل کنکور که باید باید سوالات کنکورهای برگزار شده قبل را از کتاب زرد کانون و کتابهای کنکوری چندین بار شبیه سازی کنیم. 

 

تحلیل آزمون‌ها را چگونه انجام می دهید؟

مجدداً همه سوال‌ها را حل می‌کنم سوالات غلط و نزده  بدون اینکه به پاسخ‌نامه مراجعه کنم. نزده‌ها را با دقت بیشتری بررسی می‌کنم که بیشتر مواقع مشکل زمان داشتم. اگر سوالی حل نشد به پاسخ‌نامه مراجعه می‌کنم یا ویدئوهایی که در سایت کانون است بررسی سوالات را تکمیل می‌کنم. 

 

 شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون استفاده می کنید؟این کارنامه چه ویژگی‌های دارد ؟

کارنامه پروژه‌ای، باعث می‌شود عملکرد خودم را در ماه‌های گذشته و حال حاضر را مورد ارزیابی قرار دهم و از میزان پیشرفت و پسرفت خودم مطلع شوم.

 

درسی بوده که ضعیف بودید و با تغییر روش توانستید بهبود ببخشید؟

در درس شیمی در سال یازدهم فقط مسئله می‌خواندم و خیلی به حفظیات نمی‌پرداختم و در آزمون‌ها هر مسئله‌ای می‌دادند حل می‌کردم دریغ از اینکه 6 تا از 10 سوال حفظی بودند و حفظی‌ها را نه تنها نمی‌زدم بلکه غلط هم می‌زدم و درصد‌ پایینی می‌گرفتم با ابنکه تسلط من روی درس شیمی بسیار خوب بود و نقطه قوت من محسوب می‌شد و از ابتدای سال دوازدهم متوجه شدم که باید بیشتر به متن کتاب توجه کنم. 

 

از کدام‌یک از کارنامه‌های کانون استفاده بیشتری می‌کنید؟

کارنامه اشتباهات کارنامه بسیار خوبی است. تحلیل آزمون را سریع‌تر می‌کند به جای این‌که در دفترچه دنبال سوالات اشتباه باشیم در کارنامه اشتباهات همه یک جا  جمع شده‌اند و به راحتی بررسی می‌کنیم. کارنامه 5 نوع درس و پروژه‌ای هم استفاده می‌کنم ولی از کارنامه اشتباهات همیشه استفاده را می‌کنم. 

 

بهترین درس و روش مطالعه این درس شما چیست؟ 

بهترین درس من شیمی و بدترین درس من ریاضی می‌باشد.  چون علاقه زیادی به این درس دارم کتاب‌های مرجع را نیز مطالعه می‌کنم حتی فیلم‌‌های آموزشی به زبان انگلیسی را می‌بنم تا مفاهیم را کامل درک کنم بعد سراغ کتاب تست می‌روم و از سوالات آزمون کانون را به عنوان منبع استفاده می‌کنم. 


پدر و مادر شما  با توجه به اینکه معلم هستند چگونه به شما کمک می‌کنند اگر افت داشته باشید چگونه برخورد می‌کنند؟

خانواده روی ترازهای من حساس هستند. قبلاً شاید بیشتر هم حساسیت به خرج می‌دادند و اگر افت داشتم نارحت هم می‌شدند اما الان بیشتر کمک می‌کنند و ایجاد آرامش می‌کنند 

مادرم با اینکه دبیر بازنشسته فیزیک هستند هر وقت فرصتی بدست بیاورند تست فیزیک حل می‌کنند و نکات و تست‌های گزینش شده را در اختیار من قرار می‌دهند.

 

از کدام کتابهای کانون استفاده می‌کنید؟

از کتابهای سه سطحی کانون و زرد 2 مجموعه کانون استفاده کرده‌ام برای دوران جمع بندی کتابهای جمع‌بندی کتاب زرد10 دوره و نوروز را استفاده خواهم کرد.

 

از کدام ابزار کانون بیشترین استفاده را می‌کنید؟

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کنم پلکان یادگیری است که فوق العاده است. مانند پلکان در کنکور ایران وجود ندارد که بتواند رقابت کند مانند یک بازی کامپیوتری است ولی برای کنکور.  این نرم افزار همه نوع سوال و آزمون را در برمی‌گیرد و برای من بسیار عالی بوده و آزمون‌های بسیار خوبی دارد. 

 

به چه رتبه و رشته دانشگاهی فکر می‌کنید؟

فقط داروسازی بدلیل علاقه زیادی که به شیمی دارم ولی برای داندانپزشکی می‌خوانم که دارو سازی را تثبیت کنم. 

 

 

 

Menu