گفت وگو با فاطمه چراغی ؛ قهرمان پیوستگی

مطالب یازدهم را برای آزمون‌های نوروزی آماده کردم و در کنار آن توانستم با موفقیت زیست و فیزیک دهم را هم در آن زمان مرور کنم.

گفت وگو با فاطمه چراغی ؛ قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: فاطمه چراغی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: لالی ، خوزستان

میانگین تراز: 6200

سال‌های حضور در کانون: 7 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 177 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس آموزش ابتدائی ، معلم

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم ، شغل آزاد

مصاحبه‌گر : ایمان یوسفی حاجی ور

 

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

 در نیم سال دوم حتما تمرکز اصلی من بر روی خود کتاب های درسی دوازدهم خواهد بود. مخصوصا روی کتاب هائی مانند شیمی و زیست که نیاز به تلاش بیشتری برای من دارند، و سپس حل نمونه سوالات نهائی فراوان و در کنار این کار برنامه ای هم برای خواندن لغات زبان خواهم داشت. در ضمن طبق برنامه راهبردی کانون در هیچ آزمونی غیبت نخواهم کرد.

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟ 

آزمون های طلائی را جدی خواهم گرفت و سعی خواهم کرد دروس چالشی تر مانند شیمی و زبان را بیشتر تقویت کنم و مطالب تمام نشده را تمام کنم. در دوره ی نوروز نیز سعی می کنم نمونه  سوال نهائی حل کنم.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟ 

مطالب یازدهم را برای آزمون های نوروزی آماده کردم و در کنار آن توانستم با موفقیت زیست و فیزیک دهم را هم در آن زمان مرور کنم. 


  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

برنامه ی من برای کنکور تیرماه است، در مدرسه ی ما تمرکز اصلی روی امتحانات نهائی و معدل است بنا بر این من و دوستانم قرار است روی امتحانات خرداد تمرکز کنیم و سپس بعد از پایان امتحانات با تمام توان برای کنکور تیرماه جمع بندی کنم بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. 


آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

چون من مدرسه رو هستم و امتحانات نهائی پیش روی من هستند بنابراین تمرکز اصلی من روی امتحانات نهائی است و برای این منظور نیاز به زمان بیشتری دارم ، لذا برنامه ی پیشروی عادی را در برنامه راهبردی انتخاب کرده ام و بدون غیبت آزمون هایم را شرکت می کنم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

باعث تسلط و تمرکز بیشتر من بر مطالب درسی می شد. من با آزمون دادن نقاط قدرت و ضعفم مشخص می شد و راحت تر می توانستم برنامه ریزی کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟
  2.  بله، هفته اول مطالعه ی دروس طبق برنامه راهبردی و برنامه مدرسه وحل تعدادی تست هفته دوم مرور و جمع بندی مطالب خوانده شده و حل تست ها و سوالات علامت دار شده ، با توجه به این که مدرسه ما دروس را قبل از کنکور اردیبهشت به اتمام خواهد رساند بنا براین برنامه ی مدرسه از برنامه کانون هماهنگی بسیار خوبی دارد .

  3. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

نقاط قوت من به ترتیب زیست، زمین شناسی، و فیزیک می باشد. برای زیست شناسی من معمولا دروس را قبل از تدریس دبیر پیش خوانی می کنم. من معملا در کلاس های آنلاین زیست شناسی که کانون هر سال ارائه می دهد حتما شرکت می کنم. بعد از یادگیری مطالب من تست زیست شناسی می زنم و در بررسی این تست ها ، تعدادی را برای مطالعات و مرور های بعد علامت گذاری می کنم. برای زمین شناسی بیشتر به خود کتاب درسی تکیه می کردم و سعی می کردم با تمرکز و دقت آن را مطالعه کنم و روز قبل از آزمون آن مطالب را مرور کنم. برای فیزیک ابتداء به مطالب ارائه شده توسط معلم توجه می کردم سپس به کتاب های کار و پرتکرار مراجعه می کردم و پس از خواندن درسنامه به حل سوالات می پرداختم و نتیجه ی خود را ارزیابی می کردم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 
  2.  بله ، باعث افزایش ساعت مطالعه می شود. دفتر برنامه ریزی با توجه به عملکرد هفته اول به من دید منطقی می دهد تا در هفته دوم بهتر برنامه ریزی کنم. دفتر برنامه ریزی موجب می شود تا دچار سردرگمی نشوم و نظم مطالعه بسیار بهبود می یابد. 

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

از تکنیک ضربدر و منها  برای آزمون ها استفاده می کنم به ویژه برای زیست شناسی و سوالات زمان بر سایر دروس  با این کار در بازگشت به این سوالات خیلی موفق تر پاسخ می دهم.


  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

من در پایه ی دهم در درس ریاضی ضعف داشتم و روش اشتباهی که با آن کار می کردم این بود که درس نامه این کارمی کردم و بیشتر می خواندم و کمتر تمرین می کردم روش ریاضی خواندنم ایراد داشت و از یازدهم به بعد شروع کردم به حل تمرینات زیاد از جمله تمرینات تشریحی و تمرینات تستی، با این کار در درس ریاضی پیشرفت کردم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا بعداز آزمون سعی می کنم سوالات اشتباه و سوالات نزده آزمون را بدون توجه به پاسخ نامه حل کنم ، در مرحله بعد در صورت عدم حل توسط خودم به پاسخ نامه تشریحی رجوع می کنم و در نهایت از فیلم های رفع اشکال کانون استفاده  می کنم.


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

فقط از کارنامه اصلی آزمون استفاده می کنم تراز و رتبه ی دوازدهم را از تراز و رتبه ی دهم و یازدهم جدا اعلام کرده است. نمودار رشد برای من جالب است ، عدد کوچکی که در سمت راست هر ردیف از کلید پاسخنامه وجود دارد نمایش گر درجه دشواری سوال است و در تحلیل آزمون بسیار کاربردی است.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

طبیعتا تاثیر خانواده بسیار با اهمیت و ضروری است. در زمانی که مشکلی پیش می آید، یا بیماری عارض می شود و یا هر گونه نا هماهنگی و گرفتاری ، پدر و مادر برای مساعد کردن شرایط و همراهی و راهنمائی در مواقع حساس و ضروری بسیار کمک می کنند. پیگیر آموزشی من بیشتر مادرم هست و بیشتر درباره ی علت رشد و افت درس هایم با هم هم فکری می کنیم.


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

هم زمان بادبیران درس هایم را با تمام توان پیش می برم و در امتحانات مستمر تمام تلاشم را به خرج می دهم و معتقدم با این کار حجم مطالب خود را کم کرده ام. علاوه بر تدریس دبیران مدرسه تلاش می کنم فیلم های آموزشی خوب از سایت کانون را به خوبی استفاده کنم و در نهایت حل نمونه سوالات امتحانات نهائی که به فراوانی در سایت کانون فراهم است نیز جزو برنامه های اصلی من است.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله ،من از کتاب های پرتکرار استفاده می کنم به جهت اینکه همزمان با پیشروی درس ها سوالات امتحانی استاندارد و دسته بندی شده به من می دهد. با این کتاب ها من با ایده های طراحان نهائی آشنا می شوم. ودر کتاب های آبی نکاتی  یاد میگیرم که به یادگیری تعمیق می دهد و عملکرد تشریحی را بالا می برد.سایت کانون هم به صورت های گوناگون کمک می کند مانند سوالات امتحانات نهائی با جواب، بخش فیلم های آموزشی و نیز مقالات دانش آموزانی که موفق تر هستند، از تجربیات آنها استفاده های زیادی می شود کرد.

 

 

Menu