گفت و گو با میثم بلوچی ، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

برنامه ام برای دوران طلایی این هست که به بودجه بندی آزمون‌های جامع برسم و جمع بندی خوبی داشته باشم تا برای کنکور اردیبهشت آماده بشوم.

گفت و گو با میثم بلوچی ، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی


نام و نام خانوادگی: میثم بلوچی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: استان سیستان و بلوچستان شهر اسپکه

میانگین تراز:5500

سال‌های حضور در کانون: 5 سال

چند آزمون شرکت کرده است:از ابتدای سال تا الآن13 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: معلم ،لیسانس آموزش ابتدایی

مصاحبه‌گر :آقای ادهم پرورش

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ 
  2. با توجه به کارنامه ی آزمون ها و نتایج بررسی و تحلیل آزمون ها تصمیم من برای نیم سال دوم این هست که وقت بیشتری از مطالعه خودم را به تست زنی و حل نمونه سوالات مختلف بپردازم.

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
  2.  برنامه ام برای دوران طلایی این هست که به بودجه بندی آزمون های جامع برسم و جمع بندی خوبی داشته باشم تا برای کنکور اردیبهشت آماده بشوم.

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
  2. برنامه ام جمع بندی با کتاب نوروز بود و خدا روشکر نتیجه ی خوبی داشت طوری که امسال هم می‌خواهم از این کتاب استفاده کنم.

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید. 
  2. بله استفاده می‌کردم. هر روز قسمتی از کتاب نوروز را کار می‌کردم.

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟لطفاً علت این انتخاب را توضیح دهید. 
  2. تمرکزم بیشتر روی کنکور اردیبهشت هست. یکی از دلایلش این هست که با توجه به یکسان بودن سهم کنکور و معدل کتبی نهایی برای ورود به دانشگاه،سعی دارم از اردیبهشت تمرکز بیشتری روی امتحانات نهایی داشته باشم تا کنکور.

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفاً توضیح دهید.
  2.  باپیشروی سریع حرکت می‌کنم تا زودتر درس ها را تمام کنم و برای کنکور اردیبهشت آمادگی بیشتری داشته باشم.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟
  2. خیر غیبت نداشته ام. برای اینکه معتقدم که حتی اگر فقط یک سوال بتوانم جواب دهم باز هم خوب است و در هر شرایط آزمون ها را شرکت می کنم حتی اگر مباحث را نخوانده باشم و می دانم چون آمادگی ندارم شاید افت تراز داشته باشم ولی غیبت نمی کنم چون نمی خواهم غیبت در آزمون ها برای من عادی شود.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  2. هر آزمونی که می گذشت و اگر نتیجه ان رضایت بخش و قابل انتظارم بود خودش ایجاد انگیزه بود که برای آزمون بعدی بیشتر تلاش کنم این کار باعث پیشرفتم شد. حتی اگر آمادگی خوبی نداشتم باز هم در آزمون شرکت می‌کردم ، اینکه در هر شرایطی آزمون ها را شرکت می کردم باعث می شد که با سوال های جدیدی روبرو شوم حتی اگر مطالعه خوبی نداشته باشم و گاهی که افت تراز پیدا می کنم انگیزه ای برای تلاش آزمون بعدی می شود و مهم تر از همه این که هر دو هفته یکبار وضعیت خود را می سنجم و از وضعیت خود باخبر می شوم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟   
  2. بله شرکت می کنم.آزمون های هدف گذاری به برنامه ام نظم می‌دهد و باعث می شود که اشکالات کار خودم را در هفته اول پیدا کنم و برای هفته دوم تکرار نکنم تا برای آزمون اصلی آمادگی بیشتری داشته باشم و نتایج خوبی به دست بیاورم. روبرو شدن با سوالات جدید و دیدن نتایج یک تلاش در هفته اول فایده این آزمون است. آزمون های هدفگذاری یک فرصت عالی برای سنجش سطح خود در دروس اصلی و انجام کارهای لازم برای هفته دوم است و ما را از نیازهای خود برای هفته دوم باخبر می کند.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 
  2.  بله شرکت می‌کنم. این آزمون ها باعث می شد که با آمادگی بیشتری به سراغ آزمون اصلی بروم.

 

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟
  2. این آزمون ها و تحلیل آنها باعث می شد که پیشرفت بیشتری داشته باشم روبرو شدن با سوالات جدید باعث پیشرفت در آزمون ها و هم در امتحانات مدرسه می شود.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟
  2. من همیشه طبق برنامه راهبردی درس می خوانم و طبق آن برنامه ریزی می کنم و بیشتر سعی من یادگیری مباحث در هفته اول است و در کنار یادگیری تست هم می زنم ولی در هفته دوم بیشتر تمرکزم روی تست زنی و آزمون مشابه پارسال و ایجاد تسلط در مباحث است و همیشه برنامه راهبردی با برنامه مدرسه منطبق است.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 
  2. نقطه قوت من بیشتر درس زیست شناسی بود. روش مطالعه ام به این شکل هست که ابتدا کلاس شرکت می‌کنم بعد از کلاس بلافاصله کتاب را روزنامه وار و خیلی سطحی می‌خوانم. بعد سراغ تست می‌روم و حتی الامکان پاسخ تست ها را از کتاب پیدا می‌کنم این کار باعث می شود که مطالب ماندگاری بیشتری در ذهنم داشته باشند.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟
  2. بله دارم و باعث می شود من امروزم را با دیروزم و این هفته ام را با هفته گذشته ام مقایسه کنم و یک شناخت دقیق از نحوه مطالعه ام پیدا کنم .و با تکمیل دفتر برنامه ریزی من همیشه با خودم رقابت می کنم .

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟
  2. از تکنیک ضربدر و منها برای مدیریت زمان هم در منزل و هم سرجلسه آزمون استفاده می کنم.

 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش پیشرفت داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟
  2. در درس شیمی روش  مرا تغییر دادم. قبلاً درسنامه می‌خواندم اما الآن به جای درسنامه بیشتر تمرکزم کلاس درس هست و جزوه استاد.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. ابتدا پاسخنامه تشریحی را از واحد کانون تحویل می‌گیرم سپس سه ساعت بعد از آزمون شروع به تحلیل می کنم. برای درس های زیست و زمین و شیمی نکات تشریحی را خط می کشم و مطالعه می‌کنم و برای درس های ریاضی و فیزیک سوالات را تک به تک بررسی می‌کنم و حتی المکان پاسخ سوالات را از کتاب پیدا می‌کنم.

 

  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟
  2. فقط از کارنامه اصلی آزمون استفاده می‌کنم این کارنامه تراز هر درس و چند از ده را نشان می دهد و نمره هر درس را با هم تراز هایم بررسی میکند.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 
  2. متاسفانه دور از خانواده بودم تمام این سالها و ماهی یک بار شاید انها را می‌دیدم.

 

  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟ 
  2. سعی می‌کنم تا اواخر اسفند همه درس ها را تمام کنم و نمونه سوالات مختلفی حل کنم تا آمادگی بیشتری داشته باشم و درس ها را برای شب امتحان نگذارم.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟
  2.  بله از کتاب سوالات پرتکرار استفاده می‌کنم و همچنین از نمونه سوالاتی که در سایت کانون هست استفاده می‌کنم. روش من به این شکل هست که ابتدا کتاب را کامل مطالعه می‌کنم بعد به سراغ بررسی و تحلیل نمونه سوالات می‌روم.

                        

Menu