گفت‌وگو با امیرعلی ماحوزی قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی تنگستان

بزرگترین نتایج از کوچکترین اقدامات منظم و پیوسته حاصل می‌شوند. پس من هم سعی کردم حتی الامکان با آزمون‌ها جلو ببرم و به طور منظم در آن‌ها شرکت کنم.

گفت‌وگو با امیرعلی ماحوزی قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی تنگستان

نام و نام خانوادگی: امیرعلی ماحوزی             

  • مقطع و رشته: دوازدهم ریاضی 
  • نام دبستان: مدرس       
  • نام مدرسه‌ی متوسطه اول: قدس        
  • نام دبیرستان: دبیرستان دانشگاهی بوشهر 
  • نام شهر: تنگستان، بوشهر
  • میانگین تراز:6047            
  • سال‌های حضور در کانون: 3 سال(دهم-یازدهم-دوازدهم)          
  • شغل و تحصیلات پدر: کارمند بانک، لیسانس    

  • مصاحبه کننده: ناهید اهرمیان پور        


آیا شما در آزمون‌های کانون غیبت داشته اید؟ 

  • خیر، در تمامی آزمون‌ها شرکت کرده‌ام و اصلاً غیبت نداشتم. زیرا دلیلم برای عدم غیبت در آزمون‌ها حفظ ثبات و پیوستگی بوده است و سعی بر این بود که حداکثر توان خود را در آزمون‌ها استفاده کنم.

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

  • بزرگترین نتایج از کوچکترین اقدامات منظم و پیوسته حاصل می‌شوند. پس من هم سعی کردم حتی الامکان با آزمون‌ها جلو ببرم و به طور منظم در آن‌ها شرکت کنم.

تصمیمات شما برای نیمسال دوم چیست؟

  • در نیمسال دوم سعی دارم که با پیشروی سریع کانون پیش بروم و دروس را تا 18 اسفند تمام کرده و زودتر برای کنکور و امتحانات نهایی آماده کنم.

 

روش شما برای جمعبندی در نیمسال اول چگونه است؟

  • سعی کردم اول با بودجه‌بندی آزمون‌های کانون جلو بروم و تست‌های آموزشی منابع کانون به خصوص سه سطحی و زرد را تکمیل کنم. سپس با فرارسیدن امتحانات از فرصت ایجاد شده اقدام به تکمیل تست‌ها و جمع‌بندی دروس کرده‌ام.


چگونگی برنامه ریزی برای دو هفته طبق برنامه راهبردی را توضیح دهید.

  • سعی می‌کنم هفته‌ی اول را به پیشروی و اتمام بودجه‌بندی و هفته‌ی دوم را به مرور و تسلط اختصاص بدهم. برنامه‌ی مدرسه اغلب اوقات با برنامه‌ی راهبردی ناهماهنگ است و به همین دلیل ناچار به برنامه‌ریزی جداگانه‌ای برای مدرسه می‌شوم ولی خیلی از چارچوب آزمون‌ها خارج نیست.

                            

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می کنید؟ انگیزه‌ی شما برای شرکت در این آزمون‌ها چیست؟ فایده‌ی این آزمون‌ها چیست؟

  • بله می‌خواستم وضعیت خود را در طی مطالعه دو هفته‌ای بررسی کرده و پیش از  آزمون استراتژی‌ها و اقدامات لازم برای نتیجه بهتر را انجام دهم.

 

برنامه راهبردی و تطبیق آن با برنامه‌ی مدرسه چگونه بود؟

  • برای اختصاصی‌ها که مشکل خاصی برای امتحانات نداشتم ولی برای عمومی‌ها سعی‌ام بر این بوده است که مخصوصاً به دروس عربی و ادبیات توجه ویژه ای داشته باشم.

                                            

تاثیر آزمون‌ها بر وضعیت درسی شما در مدرسه چگونه بوده است؟

باعث تسلط من در دروس اختصاصی شده و نیازم را از مطالعه‌ی دوباره‌ی آن‌ها برطرف کرده است. زیرا آزمون دادن برای من مرور و یک مطالعه‌ی دیگر است.


نقاط قوت شما در کدام درس است؟  روش مطالعه‌تان در این درس چگونه است؟ 

  • نقطه‌ی قوت من دروس ریاضیات است. سعی می‌کنم وسواسی روی درسنامه نداشته باشم و به سراغ تست بروم و با دام‌ها و نکات مهم تست‌ها آشنا بشوم.


آیا دفتربرنامه ریزی دارید؟

از دفتر برنامه‌ریزی استفاده می‌کنم. باعث آگاهی از برنامه‌ی روز بعدم می‌شود و اطمینان خاطر خوبی در من ایجاد می‌کند.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان و تغییر رادیکال در دروس و روش مطالعه در چنین دروسی چگونه بوده است؟

نقطه‌ی ضعف من مثل اکثر دانش آموزان رشته‌ی ریاضی، در درس شیمی بود. که با اضافه کردن روزانه‌ی مطالعه‌ی شیمی این مشکل را برطرف کردم.


تحلیل آزمون را کی و چگونه انجام می‌دهید؟

عصر همان روز بعد از منتشر شدن کارنامه دفترچه سوالات و پاسخنامه ی آزمون را کنار هم می‌گذارم و تحلیل را شروع می‌کنم. ابتدا سوالات غلط را با دقت بررسی می‌کنم. بعد به سراغ نزده‌ها می‌روم و آن‌ها را بررسی می‌کنم. اگر وقت اضافه آمد سوالات درست را هم چک می‌کنم.


از کدام کارنامه‌ی جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟

من از کارنامه ی پروژه‌ای که در صفحه‌ی شخصی می‌باشد نهایت استفاده را می‌برم. این کارنامه وضعیت کلی یک آزمون را نسبت به آزمون‌های دیگر نشان می‌دهد و کارنامه‌ی خیلی خوبی جهت آگاه شدن از میزان پیشرفت است. همچنین از کارنامه‌ی اصلی که تراز کلی را به ما می‌دهد. زیرا می‌خواهم بدانم در دراز مدت (تا اینجایی که آمده‌ام) چه کار کرده‌ام و قرار است در آینده چه برنامه‌ای بریزم که از کارنامه‌ی پروژه‌ای استفاده می‌کنم.


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟

بله من دوست دارم از روش مطالعه‌ها و کارهای مفیدی که برترها انجام می‌دهند، مطلع شوم. به همین دلیل از هرچیزی که در این مورد به من کمک می‌کند استقبال می‌کنم.


از نقش آموزشی خانواده‌تان بگویید.

ضمن اینکه خانواده در تمام سال‌های تحصیلی من به طور همه جانبه از من حمایت می‌کردند. نتیجه‌ی این مسیر را به خود من گذاشته‌اند و از این بابت که به من اعتماد دارند کمال تشکر را از آن‌ها دارم. همین اعتماد آن‌ها نکته بسیار مثبتی در آرامش من می‌باشد.

Menu