نام و نام خانوادگی: مهرشاد گندمی
رشته: علومتجربی
نام شهر و استان: بندر لنگه، هرمزگان
میانگین تراز: ۶۲۰۰
رتبه کنکور سراسری: رتبه ۷093 کنکور ۱۴۰۲
رشته قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
سالهای حضور در کانون: از کلاس یازدهم به مدت 3 سال
تعداد آزمون: ۸۶ مرحله آزمون برنامهای کانون قلمچی
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، ابتدایی
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، سیکل
تراز کنکور سراسری: ۹۴۰۵
تراز سوابق تحصیلی: ۶۵۵۰
درصدهای دروس کنکور سراسری
زیستشناسی: ۴۰.۰۰ شیمی: ۴۰.۹۶ فیزیک: ۲۷.۷۸ ریاضی: ۲۳ زمینشناسی: ۰
مصاحبهگر: علیاصغر بحرینی
"مهرشاد گندمی از کلاس یازدهم وارد آزمونهای برنامهای کانون شدند و سال دوم فارغالتحصیلی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس پذیرفته شدهاند، ایشان در این مدت در هیچ آزمونی غیبت نداشته اند."
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
بهوسیله دوستان و همکلاسیهایم با کانون آشنا شدم البته در چند سال اخیر رتبههای برتر و رشتههای پزشکی روستایمان گزیر همه کانونی بودند و این مسئله نیز تأثیرگذار بود که در آزمونهای کانون ثبتنام کنم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
در ۸۶ مرحله آزمونهای اصلی بدون غیبت و بعضی از آزمونهای هدیه شرکت کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شرکت در آزمونهای کانون باعث پیوستگی، نظم در درسخواندن و همینطور داشتن یک برنامه مرتب و کامل و آشنایی با فضا و زمانبندی کنکور شد.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
معیارها این موارد است:
- من یک دانشآموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمونهای اصلی بودم.
من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصیسازی میکنم.
د) منابع من کانونی بود.
من یک دانشآموز بی غیبت در آزمونها بودم و از منابع مختلف کانون مثل کتاب سه سطحی و آبی و بهخصوص از برنامه راهبردی و شخصیسازی آن برای داشتن یک نظم درست استفاده میکردم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
به دلیل پیوستگی مباحث در آزمونها، ارزیابی و آشنایی خودم با آن مبحث که مطالعه کرده بودم و آشنایی با نحوه طرح سؤالات مختلف مبحثها در آزمون، ضمناً حتی اگر در آن هفته کمکاری کرده بودم یا به مباحث نرسیده بودم در آزمون شرکت میکردم تا نتیجه باعث تلاش بیشتر من برای آزمون بعد شود.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمونها باعث میشد که من بتوانم روش خواندنم را در هر درس بسنجم و با میزان تسلطم به دروس هر کتاب آشنا شوم.
از کدام یک از کارنامههای جعبهابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامهی اشتباهات استفاده میکردم؛ چون با مرور دوباره اشتباهاتم در هفتههای آینده و بهخصوص زمانی که دوباره آن مبحث در آزمونها تکرار میشد از دوباره اشتباهکردن آن گونه سؤالات جلوگیری میکردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
من مطابق برنامه راهبردی در اوایل هفته سعی میکردم درسهای سخت یا درسهایی که تا حالا هیچ دفعه نخوانده بودم را بخوانم و روزهای آخر هفته را به درسهای آسانتر یا درسهایی که قبلاً خوانده بودم اختصاص میدادم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
من ابتدا سؤالات غلط و نزده را بررسی میکردم و بعد از آن به سراغ سؤالاتی که سر آزمون وقت زیادی را از من گرفته بود، میرفتم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
دروس شیمی و زیست نقاط قوت من در آزمونها بودند من سعی میکردم بیشتر تست کار کنم و با تستزدن آن مطلب را کامل یاد بگیرم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
من اوایل در زیستشناسی درصد پایینی کسب میکردم، با حل تستهای زیاد و تحلیل پاسخنامه تشریحی بهجای خواندن درسنامهها این درس را به یکی از نقاط قوت در آزمونها تبدیل کردم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در هفته اول آزمونها، مدت زمانی که به مطالعه متن کتاب اختصاص میدادم کمی بیشتر از مدتزمان تستزنی میشد؛ ولی در هفتهی دوم آزمونها و زمانهای جمعبندی و مرور مباحث این نسبت برعکس میشد و مدتزمان تستزنی از ساعت درسخواندن بیشتر میشد.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
نقش برنامهای آزمونها نقش پررنگی در پیشرفت من داشت؛ چون که با شخصیسازی آن من یک دیدگاه کامل از مقدار زمان موردنیاز برای هر درس و زمانهای مرور دوباره آنها به دست میآوردم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله، من در آزمونها سعی میکردم ابتدا سؤالات ساده را پیدا کنم و در طول سال با تحلیل دقیق هر آزمون و درجهبندیکردن سؤالات در هنگام تحلیل این توانایی بهبود یافت.
در جلسه کنکور آیا توانستید سؤالهای سادهتر را تشخیص دهید؟
بله، من در کنکور و بهخصوص درس ریاضی سعی کردم سؤالات ساده را پیدا کنم و ابتدا آنها را حل کنم.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب) بررسی سؤالهای ساده
من در هنگام تحلیل اولویت بیشتر را به بررسی اشتباهات میدادم و با حل سؤالات مشابه آن سعی میکردم آنها را برطرف کنم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
با تکمیلکردن دفتر برنامهریزی از میزان عملکردم در هر درس مطلع میشدم و در بعضی از مواقع که نتیجه دلخواهم را نمیگرفتم با بررسی عملکردم در آن درس سعی میکردم آن را با افزایش ساعت مطالعه یا میزان تست برطرف کنم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من از کتابهای سه سطحی کانون استفاده میکردم یکی از ویژگیهای خیلی خوب این کتاب دستهبندی سؤالات آزمونها بر اساس میزان سختی و درصد پاسخگویی دانشآموزان در آن آزمون بود که با حلکردن اینگونه سؤالات هم اعتمادبهنفس و هم روحیهام افزایش پیدا میکرد.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
1) قهرمان پیوستگی
2) قهرمان پیشرفت
قهرمان پیوستگی چون که در همهی آزمونها حتی اگر در یک هفته کمکاری میکردم حاضر میشدم.