سایمان نژاد پاسه‌لار؛ قهرمان پیوستگی از بندرلنگه

سایمان از نقطه قوت خود و آینده می‌گوید: علوم نقطه قوتم است، چون خیلی به این درس علاقه دارم و دوست دارم در آینده مهندس شیمی شوم به همین دلیل بیشتر از این درس تست حل می‌کنم که درس را بهتر یاد بگیرم.

سایمان نژاد پاسه‌لار؛ قهرمان پیوستگی از بندرلنگه

نام و نام خانوادگی: سایمان نژاد پاسه‌­لار

پایه: پنجم دبستان

نام شهر و استان: بندر لنگه، هرمزگان

سال‌های حضور در کانون: یک سال

چند آزمون شرکت کرده است: 14 آزمون برنامه ای

نام مدرسه: دبستان سما

شغل و تحصیلات مادر: رئیس پست‌بانک، لیسانس مدیریت بازرگانی

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، حسابداری

 

مصاحبه‌گر: علی‌اصغر بحرینی


سایمان از نقطه قوت خود و آینده می گوید:

 "علوم نقطه قوت من است، چون خیلی به این درس علاقه دارم و دوست دارم در آینده مهندس شیمی شوم به همین دلیل بیشتر از این درس تست حل می‌کنم که درس را بهتر یاد بگیرم."


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

مادر و پدرم از طریق تبلیغات تلویزیون با کانون آشنا شدند و مادرم در مورد کانون تحقیق کرد و همچنین مدیر مدرسه و معلمم نیز برای ثبت‌نام در کانون به مادرم پیشنهاد دادند.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

بهتر می‌توانستم درس‌هایم را متوجه شوم و چیزهای بیشتری از درس‌های مدرسه‌ام یاد بگیرم، همچنین پیوستگی در آزمون‌های کانون باعث می‌شود که بیشتر درس بخوانم و همین موضوع باعث پیشرفت من شد.

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

طبق برنامه راهبردی درس می‌خوانم و از کتاب‌های کانون برای آزمون‌ها و درس‌هایم استفاده می‌کنم و در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنم و خودم را کانونی می‌دانم.

 

آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

بله من در هر دو آزمون شرکت می‌کردم، آزمون هدف‌گذاری در هفته اول باعث می‌شد نقاط قوت و ضعفم را پیدا کنم  و بهتر برای هفته دوم برنامه‌ریزی کنم و در هفته دوم آزمون مشابه پارسال شرکت می‌کردم و مجدد خود را برای آزمون جمعه آماده می‌کردم.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ 

من‌بعد از اینکه معلمم در مدرسه تدریس می‌کند همان روز درس را دوباره می‌خوانم و چند نمونه سؤال از کتاب‌های کانون حل می‌کنم.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ 

مادرم در منزل پشتیبان تحصیلی من است و سؤالاتی که بلد نیستم را برایم حل می‌کند تا آن‌ها را یاد بگیرم.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟

علوم، چون خیلی به این درس علاقه دارم و دوست دارم در آینده مهندس شیمی شوم به همین دلیل بیشتر از این درس تست حل می‌کنم که درس را بهتر یاد بگیرم.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید؛ اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

ریاضی را کمی از بقیه درس‌ها ضعیف‌تر بودم برای همین سعی کردم در کنار حل سؤالات کتاب‌درسی بیشتر نمونه سؤال از کتاب پرتکرار ریاضی کانون استفاده کنم.

 

هنگام بررسی کارنامه آزمون‌ها به چه قسمت‌هایی بیشتر توجه می‌کردید؟

اول‌ازهمه تراز و رتبه خود را چک می‌کنم و بعد به سراغ ریاضی و علوم و بقیه درس‌ها می‌روم و بررسی می‌کنم که چند از ده هر درسم چقدر شده و اشتباهاتم را بررسی می‌کنم و برای برطرف‌شدن ایرادات هر درس، تست مربوط به همان درس را کار می‌کنم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

سه سطحی و پرتکرار علوم و ریاضی، پرتکرار هدیه‌های آسمان، پرتکرار مطالعات اجتماعی و کتاب اول علوم و ریاضی.

کتاب اول سؤالات آسان‌تر و شبیه به کتاب‌درسی را دارد، کتاب آبی تست و درس‌نامه دارد که من برای یادگیری‌ام از آنها استفاده می‌کنم.

 

آیا در آزمون‌های تابستان شرکت خواهید کرد؟ دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت می‌کنید چیست؟

بله در آزمون‌های تابستان شرکت می‌کنم تا برای درس‌های کلاس ششم آمادگی داشته باشم.

 

سایمان نژاد پاسه‌لار؛ قهرمان پیوستگی از بندرلنگه

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

مهم‌ترین ویژگی من پیگیر بودن من در درس‌هایم است و اینکه بااراده، خواست و علاقه‌ی خودم در آزمون‌ها و کلاس‌های کانون شرکت می‌کنم.

 

آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ 

ابتدا از مدیر مدرسه خانم خوانچه زر که خیلی مهربان و دلسوز است تشکر می‌کنم، سپس از معلم سوم، چهارم و پنجمم خیلی تشکر می‌کنم؛ چون همیشه رفتار خیلی خوبی با من داشتند و هر کجا مشکل داشتم برای من وقت گذاشتند و به من کمک کردند.

 

نقش پشتیبان در موفقیتتان چقدر بود؟

از پشتیبانم خانم درویش‌زاده تشکر و قدردانی می‌کنم؛ چون نحوه بررسی کارنامه را برای من یاد داد و برای برنامه‌ریزی آزمون‌ها که بتوانم هم برنامه راهبردی را اجرا کنم و هم دروس مدرسه را بخوانم همیشه  من را راهنمایی می‌کرد.

Menu