گفت و گو با امید عسگری ، قهرمان پیشرفت ششم دبستان

قصد دارم در دوران طلایی نوروز بصورت روزانه مطالعه انجام دهم و تست بزنم . تمامی درس‌های نیم سال اول را از طریق روش بازیابی مرور کنم .

گفت و گو با امید عسگری ، قهرمان پیشرفت ششم دبستان


نام و نام خانوادگی :  امید عسگری

مقطع و رشته :   ششم ابتدایی

نام شهر و استان : چهار محال و بختیاری شهرستان فارسان

میانگین تراز  : 6000

سال‌های حضور در کانون  : 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است  : 8 آزمون

شغل و تحصیلات مادر  : دیپلم ، خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : لیسانس،حسابدار

مصاحبه‌گر : : علی رسولی (مدیر پسران و مسئول بورسیه)

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

تصمیم گرفته ام ترازم را به 7000 برسانم و ساعت مطالعه ام را بیشتر کنم. همچنین قصد دارم در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت کنم و همه ی آنان را تحلیل کنم ، سپس نکات هر درس را یادداشت کرده و قبل هر آزمون آنها را مطالعه کرده سپس سر جلسه آزمون حضور پیدا کنم.


  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

من قصد دارم در دوران طلایی نوروز به صورت روزانه مطالعه انجام دهم و تست بزنم . تمامی درس های نیم سال اول را از طریق روش بازیابی مرور کنم .هرشب برای قبولی در تیزهوشان تست های هوش زیادی بزنم. 

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

 مدام در دوران طلایی نوروز از خودم امتحان می گرفتم که بعد از دوران نوروز کامل بر همه درس هایم مسلط بودم حتی بعضی اوقات مهمانی نمی رفتم و درس هایم را ییش خوانی می کردم .

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

 خیر ، من پارسال کانونی نبودم اما امسال برای پیشرفت آزمون هایم حتماً آنها را تهیه می کنم و مطالعه می کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، هیچ وقت غیبت نداشته ام زیرا باعث می شود متوجه شوم چقدر از درس هایم را به صورت درست و دقیق مطالعه کرده ام ، بعد هر آزمون شروع به تحلیل می کنم و آنهایی که غلط زده ام یا نزده ام را مجدد مطالعه می کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث شد بعد چند تا از آزمون ها زمان بندی دستم بیاید و به مقطع هر درسم را تمام کنم. توانستم به خوبی تکنیک  ضربدر منفی  را به خوبی استفاده کنم . باعث شد برنامه ریزی خیلی خوبی برای درس هایم داشته باشم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

 بله حتماً زیرا به یادگیری بهتر من کمک می کند و  برای آزمون آمادگی لازم را کسب می کنم .

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

 بله احساس می کنم سوالات مشترک خیلی زیادی دارند باعث می شوند هم مروری برای درس هایم باشند هم به بهتر شدن ترازم کمک می کنند.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

 باعث پیشرفت چشمگیری در درس هایم شده و تمامی نمراتم با 19-20 پاس کرده ام ، من نیز توانستم قلق برنامه ریزی درست را یاد بگیرم همچنین برنامه راهبردی در برنامه ریزی ام خیلی کمک کرده است. 


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

 بله کاملاً با برنامه آزمون پیش می روم ، در هفته اول درس هایم را می خوانم و تحلیل می کنم آزمونم را و نکته برداری می‌کنم.در هفته ی دوم فقط تست می‌زنم .

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس های فارسی علوم و ریاضی است ، ابتدا کمی از درس ها را می خوانم بعد تست های متنوعی از کتاب های مختلف برای هر درس می زنم. حال تست هایی که بلد نبودم یا نزده بودم را تمرین می کنم و خلاصه نویسی ها را انجام می دهم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله ، این دفتر خیلی به من کمک کرد در برنامه ریزی کردم و افزایش ساعت مطالعه نقش به سزایی داشت.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

 بله از تکنیک تیک ضربدر منها استفاده می‌کنم که بتوانم زمان را مدیریت کنم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

همان جمعه بعد از آزمون انجام می دهم. 

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

آنها درس ها یی که در برنامه ی فردا دارم را کامل از من می پرسند ، سپس اگر درسی را بلند نباشم برایم با حوصله توضیح می دهند.  

 

Menu