گفت و گو با رضا سعیدی؛ قهرمان پیشرفت ششم دبستان از بجنورد

گفت--- و گو با رضا سعیدی؛ قهرمان پیشرفت ششم دبستان از بجنورد

گفت و گو با رضا سعیدی؛ قهرمان پیشرفت ششم دبستان از بجنورد

نام و نام خانوادگی: رضا سعیدی

مقطع: ششم دبستان

نام شهر و استان: بجنورد-خراسان شمالی

میانگین تراز: ۶۱۰۸   

سال‌های حضور در کانون: 1 سال

تعداد آزمون ها: 13 آزمون

مصاحبه‌گر: آرمان فرحی


برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چه بود؟

تمرکز روی کتاب درسی و استفاده از درسنامه کتاب آبی به صورت مکمل را در پیش گرفتم.


در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده کردید؟

از کتاب های آبی، سه سطحی و جامع استفاده کردم.


آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله زیرا سوالات مفید و کارآمد هستند.


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

سعی می کنم مدت زمان خواندنم را به ۶ الی ۷ ساعت برسانم و بتوانم علاوه بر نیم سال اول در نیم سال دوم هم موفق باشم.


روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟  

هر روز آن ها را مطالعه می کنم تا فراموششان نکنم.


در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟ 

 معمولا برنامه راهبردی کانون با مدرسه هماهنگ بود و در زمان امتحانات هم آزمون های کانون به درس های مدرسه رسیده بود من با آمادگی کامل در امتحانات شرکت کردم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 خیر در ۱۳ آزمون بی غیبت بودم. به این دلیل که پیوسته آزمون دادن موجب پیشرفت من می شد.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  

هر آزمون برای من تجربه ای برای آزمون بعدی می شد که در آزمون بعدی پیشرفت کنم. در واقع آزمون ها به من کمک می کردند که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله-انگیزه ام برای آزمون مشابه پارسال دادن این بود که بتوانم در آزمون اصلی پیشرفت کنم و همین اتفاق هم می افتاد.


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

آزمون ها باعث پیشرفت من در مدرسه می شد و می توانستم در تمامی موقعیت های مدرسه موفق بشوم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ 

سعیم را می کنم همیشه مطابق برنامه راهبردی باشم ولی اکثر اوقات برنامه راهبردی با مدرسه هماهنگ بود.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس های فارسی، علوم، مطالعات، هدیه و قرآن نقاط قوت من بودند. آنها را با درسنامه می‌خواندم و بعد تست های آن ها را می زدم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه به من کمک می کرد منظم و دقیق درس بخوانم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله مدیریت زمان کمک می کند تا سرجلسه آزمون وقت کم نیاورم و همچنین زمان مطالعه مفید افزایش پیدا می کند.


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ 

از زمانی که کتاب آبی و سه سطحی را گرفته ام روش درس خواندنم تغییر کرده و ابتدا درسنامه می خوانم، سپس تست، و در نهایت مرور آنچه خوانده ام.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا سوال های نزده و اشتباهم را بررسی می کنم سپس اشتباهاتم و بعد هم دام هایی که افتاده ام را بررسی می کنم.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

کارنامه ی اشتباهات- زیرا این کارنامه به من کمک می کرد نقاط ضعفم را پیدا کنم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 پدر و مادر مخصوصا مادرم برای آمادگی برای آزمون خیلی کمکم می‌کردند و این به من انگیزه می داد.


آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ بله در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟ 

در صورت افت خودم بسیار ناراحت می شوم ولی تلاش می‌کنم آزمون بعدی جبران کنم.


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟ 

بله استفاده می کنم. بخش مصاحبه با رتبه های برتر همیشه برایم جذاب تر و مهم تر بود.

Menu