گفتگو با میلاد زعیم باشی ؛مقطع یازدهم ریاضی ،قهرمان پیشرفت

از کتاب‌ها از جمله کتاب‌های آبی و سه سطحی بهره می‌برم و در آزمون‌ها هم غیبت نداشته ام و آزمون‌های هدفگذاری و مشابه را هم قبل آزمون کار می‌کنم و از برنامه راهبردی که بسیار کارآمد است استفاده می‌کنم.

گفتگو با میلاد زعیم باشی ؛مقطع یازدهم ریاضی ،قهرمان پیشرفت

نام و نام خانوادگی :‌ میلاد زعیم باشی 

مقطع و رشته :‌ یازدهم ریاضی  

نام شهر و استان :‌  زرند استان کرمان

میانگین تراز:   6399

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:‌ از سال 1402  و  13 ازمون اصلی  و 2 ازمون هدیه 

شغل و تحصیلات مادر :‌ فوق دیپلم خانه دار 

شغل و تحصیلات پدر :‌ دیپلم شغل ازاد 

 

مصاحبه‌گر : عاطفه احمدی

 

  

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟  

همین امسال بود که به واسطه ی یکی از معاونان مدرسه در کانون ثبت نام کردم البته از قبل با کانون  آشنا بودم و نتیجه ی خیلی خوبی گرفتند .  

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 1 سال 

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟

13 ازمون اصلی و 2 ازمون هدیه 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

نقاط ضعف و قوتم را به خوبی شناسایی کردم و توانستم مسیر خود را پیدا کنم 

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟ 

 معیارها این موارد است: 

- من یک دانش‌آموز بی‌غیبت یا کم‌غیبت در آزمون‌های اصلی بودم. 

من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم. 

من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 

د) منابع من کانونی بود. 

 زیاد . چرا که من از تمامی کتاب ها از جمله کتاب های آبی و سه سطحی بهره می برم و در آزمون ها هم غیبت نداشته ام و آزمون های هدفگذاری و مشابه را هم هم قبل آزمون کار می کنم  و از برنامه راهبردی که بسیار کارآمد است استفاده می کنم . 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟   

خیر خسته نشدم  زیرا هر آزمون یک تجربه است و من عاشق تجربه های جدیدم هر آزمون چیز های جدید را به من آموخت که من الان اینجا هستم . 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 خیر غیبت نکردم و از هر آزمون برای تجربه و یادگیری استفاده می کنم . 


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله کمک می کند تا بفهمم چقدر برای آزمون آمادگی دارم و اگر ببینم در درسی ضعیفم تمرکزم را روی آن درس بگذارم 

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ 

تحلیل آزمون را همان روز آزمون انجام می دادم سوالاتی که درست زده باشم را کنترل می کردم که ببینم راه حلی که رفته ام با پاسخنامه یکی است یا خیر اما سوالای غلط یا نزده را اول یک دور حل می کردم و سپس به سراغ پاسخنامه می رفتم . 

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟ 

بله احساس ناامیدی داشتم اما در عین حال انگیزه ام برای اینکه بیشتر تلاش کنم و آزمون بعد جبران کنم هم بیشتر می شد . 

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 

پدر ومادرم از من حتی در آزمون هایی که نتیجه ای چندان جالب هم ندارد حمایت می کنند و تشویقم می کنند که بیشتر تلاش  کنم . 

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ 

درس فیزیک . درس فیزیک در اوایل برای من خسته کننده بود اما با خواندن دقیق تر و همچنین تمرکز بر تست بیشتر تا درسنامه توانستم که وضعیت خود را کمی بهتر کنم.

 

سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟ 

در اوایل خیر ولی رفته رفته این توانایی را پیدا کردم و یادگرفتم  . 

 

آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ 

بله و به شدت برای مدیریت زمان مهم است . 

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟

بین 5 تا 10

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟

الف) بررسی اشتباهات 

ب) بررسی سؤال‌های ساده 

  بررسی اشتباهات 


نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

اینکه مدرسه با ازمون های کانون هماهنگ بوده خیلی موثر بوده است.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 

اول درس هایی که در طول دو هفته بیشتر روی آنها تمرکز کردم که ببینم بازده ای که می خواستم را داده اند یا خیر .اگر نه تغییری باید در شیوه مطالعه آنها بدهم و بهد درس هایی که کمتر را آنها وقت صرف کردم . 

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟ 

بله کارنامه را می بینند اگر افت داشته باشم  حمایت می کنند که برای آزمون بعد جبران کنم . 

 

شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

1) قهرمان پیوستگی 

2) قهرمان پیشرفت 

 قهرمان پیشرفت


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

روش ضربدر منها را در آزمون های تابستانی استفاده کردم .  

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

کم استفاده می کنم و سعی می کنم حتی الامکان سراغش نروم زیرا تمرکزم را از بین می برد .

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

کمالگرایی

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟ 

بله اخر هفته با دوستانم به بیرون می رویم .

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟ 

بله در مورد نحوه تست زنی وضعیت درسی دوستان هم بسیار خوب است .


آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟ 

معاون مدرسه یعنی آقای ضیاالدینی که مرا کمک کرد که بتوانم در کانون ثبت نام کنم تشکر و قدردانی می کنم .  

 

آیا در آزمون دروس عمومی روز پنجشنبه شرکت می‌کنید؟

بله 

 


Menu