نام و نام خانوادگی:سعیده شیرزادی پور
مقطع ورشته:دهم تجربی
نام شهر واستان : دهدشت،کهگیلویه وبویراحمد
میانگین تراز:5800
ازچه پایه ای عضو کانون بودهاید وچندسال: ششم،5 سال
مصاحبهگر: زهرا سروش
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
اولین بار از طریق مدیر مدرسه در آزمون های کانون ثبت نام شدم و شرکت کردم. خواهر وبرادرم عضو کانون بوده اند خواهرم در رشته پرستاری دانشجو هستند و برادرم در فوریت های پزشکی قبول شدندو الان شاغل هستند.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
در پایه ششم چون با همکلاسی هایم رقابت داشتم رقابت با دوستانم باعث پیشرفت در درس هایم میشد و دومین دستاوردم پیش خوانی است ، مباحثی را که در مدرسه هنوز تدریس نشده بود اما در برنامه راهبردی مشخص شده را بود را کامل پیش خوانی میکردم و این باعث میشد در مدرسه در تمام فعالیت های کلاسی کنفرانس ها فعال باشم و عملکرد خیلی خوبی در مدرسه داشتم .
دلیل پیوستگی شما با آزمونهای کانون چه بود؟
سنجنش، بهترین وسیله است برای مشخص شدن نقاط قوت و ضعف درهر درس.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می کردند؟
خواهرم، کارنامه ودرصدهای هر درسم را مشاهده میکند و باتوجه به شرایط درسیام برای من برنامهریزی میکند و در صورتی که در درسی عملکرد خوبی نداشته باشم با جدیت با من برخورد میکند تا در آن درس تلاشم را بیشتر کنم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله. باعث میشود یک سنجش قبل از آزمون داشته باشم و در مباحثی که عملکرد خوبی ندارم بتوانم تا قبل ازآزمون با حل تمرین جبران کنم تا درآزمون بهتر عمل کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه نموداری و کارنامه اصلی روز آزمون. نقطه قوت و ضعف در کارنامه نموداری در هرآزمون مشخص است.و در کارنامه اصلی درصد،رتبه، وتراز هردرسم را میتوانم در کنار دیگران ببینم.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله،کاملا اما در زمان هایی که در مدرسه امتحان داشتم اولویت بندی میکردم .اول امتحان مدرسه ام را مطالعه میکردم و بعد ازآن قسمت های مربوط به برنامه راهبردی را در برنامه ام میذاشتم.به صورت روزانه کارهایم را مشخص میکردم اما ساعت مشخصی برای آن در نظر نمی گرفتم که حتما باید در دوساعت خوانده شود ودر پایان روز کارهایم را جمع بندی می کردم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
فیزیک ، اوایل تست های فیزیک را نمی توانستم حل کنم از 10 سوال 8 سوال را اشتباه پاسخ می دادم. به تدریس دبیر با تمرکز کامل در کلاس گوش میدادم اگر مطلب را در مدرسه یاد نمی گرفتم بعد از آنکه به خانه می آمدم در اینترت مباحث را جست وجو می کردم و یاد می گرفتم در قدم اول درسنامه را مطالعه می کردم و درقدم دوم از آن مباحث تست آموزشی از کتاب آبی حل می کردم با فاصله دوساعت یا یک روز بعد از کتاب سه سطحی تست زمان دار میزدم .
آیا در سال ششم دبستان هم برای قبولی در تیزهوشان تلاش کردید؟
بله، من تمام دروس پایه ششم را مطالعه کردم اما یک هفته مانده به آزمون تیزهوشان متوجه شدم که امتحان تیزهوشان فقط از دروس پایه ششم است و فقط در 5 روز باقی مانده استعداد تحلیلی را کار کردم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟
در روز جمعه یا روز شنبه، نمیگذارم بین آزمون و و تحلیل فاصله بی افتد.
در سال نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟
حل تمرین وتست فراوان و تلاش پیوسته برای هدفی که مشخص کرده بودم.
در سال نهم روزی چند ساعت درس میخواندید؟
7 ساعت مطالعه میکردم.
آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟ چقدر؟
بله،حدود 10 الی 11 ساعت. از ساعت 8:30 شروع به مطالعه می کردم تا ساعت 22 یا 23 مابین هم به استراحت میپرداختم.
از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را کردید؟ چرا؟ چگونه و در چه زمانهایی از آن استفاده میکردید؟
از کتاب های آبی و سه سطحی. آبی در زمانی که تست آموزشی می خواهم حل کنم از کتاب سه سطحی در زمانی که میخواهم تست زمان دار بزنم.
درس استعداد تحلیلی را با چه روشی میخواندید؟
ابتدا درسنامه را می خواندم و سپس تست حل می کردم. دوستم سایت رهپویان را به من معرفی کردند از آنجا ویدیوهای آموزشی مشاهده می کردم.
هر روز معمولاً چقدر برای استعداد تحلیلی وقت میگذاشتید؟
فقط روز های جمعه برای استعداد تحلیلی وقت می گذاشتم ودوهفته قبل از امتحان تیزهوشان برای استعداد تحلیلی مطالعه داشتم.
دفتر برنامهریزی چه کمکی به شما میکند؟
در دفتر برنامهریزیام کارهای روزانهانم را یادداشت می کنم و کار هایی را که انجام می دهم جلو آن تیک می زنم و درآخر جمع بندی میکنم چه کار هایی را انجام داده ام و علت اینکه چرا بعضی از کار ها را انجام ندادهام یادداشت میکنم.
برنامهریزی خود را چگونه انجام میدادید؟ روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟
روزانه. کارهایم را متناسب با شرایط روز یادداشت میکنم و در پایان روز خروجی آن را مینویسم.
آیا در امتحانات نیمسال اول تمرین تستی هم داشتید؟ تست جدید میزدید یا تستهای نشاندار را کار میکردید؟
بله،تست جدید حل می کردم.
هدف شما از اینکه دوست داشتید در مدارس تیزهوشان قبول شوید چه بود؟
اولین گام برای من برای رسیدن به هدفم قبول شدن در مدرسه تیزهوشان بود با خودم میگفتم این باعث میشود در یک فضای مناسب و رقابتی مجبور هستی بهتر درس بخوانی و بیشتر تلاش کنی.
چه تفریح و سرگرمی در سال قبل داشتید؟
کلاس والیبال میرفتم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
چند مقام استانی در رشته والیبال ، مقام استانی در المپیاد علوم آزمایشگاهی و رتبه اول در مقاله نویسی بدست آوردم.
وقتی در طول سال خسته میشدید یا انگیزهتان را از دست میدادید، برای بیشتر شدن انگیزهتان چه کار میکردید؟با خودتان رقابت میکردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت میکردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمرهتان در آزمون؟
به هدفم فکر می کردم و این باعث انگیزه در من میشد.هردو. یک رقابت ذهنی داریم که باعث می شود روحت را آرام کنی و کارهایی را که انجامدهی که باعث پیشرفتت میشود و من این کاررا انجام میدادم. از طریق افزایش ساعت مطالعه و نمره.
به چه دلیل این رشته را انتخاب کردید؟
به علت علاقه ای که مباحث این رشته دارم.