آیلین سبحانی ؛ دانش‌آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

در نیم سال دوم می‌خواهم با استفاده از آزمون‌های کانون دروس را به طور کامل جمع کنم و بعد از آن تست کار کنم تا مطالب فقط مرور و تثبیت شود البته در کنار تست باید تشریحی هم کار کنم چون 50 درصد ورود به دان

آیلین سبحانی ؛ دانش‌آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

 نام و نام خانوادگی : آیلین سبحانی 

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان : جوانرود، کرمانشاه 

میانگین تراز : 5884 

سال‌های حضور در کانون :  3 سال

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار،  زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، زیر دیپلم

 

مصاحبه‌گر : ژیلا مرادی  

 

برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

امتحانات نیم سال اول فرصتی مناسب برای خواندن تشریحی کامل درس‌ها و آمادگی برای امتحانات نهایی است من در امتحانات نیم سال اول سعی دارم حداقل نصف آمادگی لازم را کسب کنم اول کتاب می‌خوانم و بعد درس‌نامه و از سایت کانون سوالات نمونه سوالات را حل می‌کنم، کتاب پرتکرار قلم‌چی را کار می‌کنم در کل این سوالات بسیار عالی هستند. 

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله، من از نمونه سوالات کانون استفاده می‌کنم این سوالات پرتکرارترین هستند به گونه‌ای همیشه سوالات پرتکرار را در امتحانات دی و پایانی می‌بینم این نمونه سوالات باعث آمادگی کامل نسبت به امتحانات می‌شود و می‌توان نمره خوبی کسب کرد. .

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

در نیم سال دوم می‌خواهم با استفاده از آزمون‌های کانون دروس را به طور کامل جمع کنم و بعد از آن تست کار کنم تا مطالب فقط مرور و تثبیت شود البته در کنار تست باید تشریحی هم کار کنم چون ۵۰ درصد ورود به دانشگاه معدل امتحان نهایی است و اینکه هر روز یک زمانی مشخص را برای کتاب‌های عمومی‌ می‌گذارم چون سهم زیادی برای قبولی دارند با توجه به ضریب ادبیات و دینی بسیار مهم هستند.

 

روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

راستش روش خاصی ندارم فقط کتاب را مطالعه می‌کنم بعد درسنامه کتاب بعد تست می‌زنم هم از سوالات ساده شروع می‌کنم و در آخر هم تست تست‌های کتاب را به صورت تشریحی حل می‌کنم اینطوری با یک تیر دو نشان می‌زنم هم برای کنکور آماده می‌شوم هم برای امتحان نهایی. 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، من تاکنون در آزمون‌های کانون غیبت نداشتم اگر روزی هم نتوانستم حضوری شرکت کنم حتماً آزمون را آنلاین دادم .

 

 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

راستش پیوستگی در آزمون‌ها خیلی خوب است و ویژگی همه رتبه برتر‌ها پیوستگی در آزمون قلم‌چی است اگر در یک آزمون غیبت کنیم فاصله بین دو آزمون ۳۰ روزه که زمان زیاد است  و این باعث می‌شود مطالب از یادمان برود و از برنامه راهبردی عقب می‌مانیم  با پیوستگی می‌توان نقطه ضعف و قوت‌های خود را بشناسیم.   

 

 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله، من در آزمون مشابه پارسال شرکت کردم این آزمون نیز مثل آزمون هدف گذاری نقطه ضعف و قوت خود را میشناسیم اما با یک تفاوت ، این است که در آزمون هدف گذاری ما با نیمی‌از ضعف‌های خود روبه رو هستیم چون هفته اول فقط نیمی‌از مطالب را خوانده‌ایم اما در آزمون مشابه پارسال ما تمام مطالب را خوانده‌ایم و می‌توانیم از خودمان ارزیابی درستی داشته باشیم. 

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

صد در صد تاثیر مثبت چون مباحث آزمون از مدرسه جلوتر بود و وقتی معلم مبحثی را درس می‌داد برای من مثل مرور درس بود و اینکه آزمون قلمچی از سطح سوالات بالایی برخوردار است و این خود باعث پیشرفت در حیطه مدرسه است. 

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می‌دهید؟

نقطه قوت من درس ریاضی است راستش روش خاصی برای مطالعه آن ندارم فقط ریاضی را بیشتر از درس‌های دیگر دوست دارم و نسبت به کتاب‌های دیگر بیشتر سوال و تست حل می‌کنم.

 

دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

من دفتر برنامه‌ریزی دارم این دفتر به من کمک می‌کنند که هر درسی و کتابی را که در هفته اول آزمون کم‌تر مطالعه کردم در هفته دوم این کم کاری را جبران کنم همین طور مقدار تست در هفته و ساعت خواب و فعالیت‌های دیگر با دفتر برنامه‌ریزی قلم‌چی درس خواندن ما کاملاً مدیریت می‌شود. 

 

 شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

من اول از کارنامه ۵ درس استفاده می‌کنم تا نقطه قوت ضعف و نوسانات رو ببینم و بیشتر روی آنها کار کنم و بعد از آن کارنامه اشتباهات که بعد آنها  را تحلیل می‌کنم. 

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم نقش پررنگی دارند و ۱۲ سال است که از من حمایت می‌کنند بخصوص مادرم او همیشه پیگیر اوضاع درسی من است و خیلی حواسش به من هست او خیلی مرا تشویق می‌کند .

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله،  مادرم نتایج آزمون را می‌بیند وقتی پیشرفتی می‌بیند خوش حال می‌شود و اگر   افتی ببیند ناراحت می‌شود و می‌گویید برای آزمون بعدی بیشتر تلاش کنم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله، من مجله‌ها را مطالعه می‌کنم و جذاب‌ترین قسمت برای من مصاحبه با رتبه برتر‌ها است اینکه چقدر تلاش کردند و نا امید نشدند برایم قابل تحسین است.

Menu