مصاحبه متین محمد جعفری و محمدجواد مهرداد قهرمان پیوستگی پاییز

چه توصیه ای برای دانش آموزانی که در آزمون‌ها شرکت می‌کنند دارید؟ سعی کنند در آزمون‌ها به طور منظم شرکت کنند و پیوستگی داشته باشند بدون ترس در آزمون‌ها شرکت کنند این منظم بودن خیلی کمک شان می‌کند

مصاحبه متین محمد جعفری و محمدجواد مهرداد قهرمان پیوستگی  پاییز

مصاحبه متین محمدجعفری با محمدجواد مهرداد قهرمان پیوستگی تابستان و پاییز در آزمون های کانون


نام و نام خانوادگی دانش‌آموز : محمدجواد مهرداد

 نام شهر: تهران       استان: تهران

تعداد کل آزمون های حاضر: 13       

سال های حضور در کانون: از سال 1402 

رشته‌ تحصیلی:   دهم تجربی         میانگین تراز : 5910 

تحصیلات پدر: فوق دیپلم کارمند ایران خودرو

تحصیلات مادر:      فوق دیپلم خانه دار

  

نام و نام خانوادگی مصاحبه کننده:

متین محمدجعفری ممقانی


 

 

1-به چه دلایلی تصمیم گرفتید که در آزمون ها شرکت کنید؟

تاکنون غیبت نداشته ام ،زیرا هدف من موفقیت در آزمون بوده است و حتی اگر به بودجه بندی آزمون هم نمی رسیدم باز هم در آزمون ها شرکت می کردم.

به دلیل حس رقابت جویی و ارزیابی خودم تصمیم گرفتم در آزمون ها کانون شرکت کنم.

 به علاوه آزمون کانون دارای جامعه آماری مناسب و شرکت کننده های بسیار است و فرصت مناسبی است تا در سطح کشور وضعیت درسی خود را بررسی کنم.

 

2-میانگین چند ساعت مطالعه تان چقدر است؟ 

 حدود 5  ساعت در روز ساعت مطالعه من است روز های تعطیل در بعضی مواقع بیشتر هم می شود اما معمولا همین حدود است و سعی می کنم بیشتر کنم.

 

3- بیشتر برای حفظ  نقاط  قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کردید؟

 بیشتر برای تبدیل نقاط ضعف به قوت و پیشخوانی هم داشتم و سعی کردم مطالعه ام را به صورت مداوم انجام دهم در درس زیست  و شیمی که ضعیف تر بودم بیشتر کار کردم و تست زنی بیشتری داشته باشم.

 

5-در کدام دروس پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟ 

 در درس زیست شناسی و مطالعه بسیار کتاب درسی توانستم نتیجه مناسبی بگیرم و پیشرفت کنم همچنین تست زدن زیاد در تسلط در این درس کمک زیادی می کند در درس شیمی هم همینطور تست های بیشتری کار کردم.

 

6- دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله من ساعات مطالعه را در آن می نویسم و وضعیت خودم را هم خودم می بینم هم پشتیبانم بررسی می کند باعث می شود روند مطالعه خود را داشته باشم واشکالات آن را متوجه شوم

 

7-از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ 

 کتاب های سه سطحی وآبی کانون را در درس های تخصصی استفاده می کنم کتاب خودآموزی را نیز کامل می کنم و دفتربرنامه ریزی را نیز می نویسم و بعضی مواقع کتاب هایی مثل جمع بندی نیز برای دوره استفاده می کنم.

 

8-کتاب خودآموزی را تکمیل می کردید؟

 بله به طور منظم و روزانه کتاب خودآموزی ام را کامل می کنم و در آزمون همراه خود می آورم و پشتیبانم آن را بررسی می کند. این باعث می شود یک مجموعه مناسب از سوالات اشتباه و اشکالات خود داشته باشم و دوباره تکرار نشوند.

 

9-آیا فعالیت فوق برنامه هم دارید؟

 بله به جز درس کلاس زبان نیز شرکت می کنم و بقیه زمان خود را صرف درس های مدرسه می کنم.

 

10-چه توصیه ای برای دانش آموزانی که در آزمون ها شرکت می کنند دارید؟

 سعی کنند در آزمون ها به طور منظم شرکت کنند و پیوستگی داشته باشند بدون ترس در آزمون ها شرکت کنند این منظم بودن خیلی کمک شان می کند تا پیشرفت کنند و البته سعی کنند غیبت نکنند

 

11.چرا  در آزمون های کانون شرکت کردید؟

به این دلیل که آزمون کانون دارای جامعه آماری فراوان و شرکت کننده های بسیار است و یک چالش بزرگ درسی در سطح کشور است و حس رقابت که خیلی موثر است.

 

۱۲.منابع مطالعاتی شما کدام ها هستند؟ 

کتاب های سه سطحی وآبی کانون را در درس های تخصصی استفاده می کنم دفتر برنامه ریزی و کتاب خود آموزی را نیز تکمیل می کنم خود کتاب درسی نیز مهم است و تمرینات مفیدی دارد.

 

13.درآزمون های کانون چقدر پیشرفت داشتید؟ راهکار موفق خود را بیان کنید.  

پیشرفت زیادی داشتم و حدود 500 نمره تراز افزایش دادم  و با پیوستگی به این نتیجه و پیشرفت رسیدم به نظرم مهم ترین راهکار با برنامه بودن و تست زدن مناسب است

 

14-مهمترين انگيزه شما از اينكه در آزمون ها شركت كرديد چه بود؟ 

 به این دلیل که آزمون کانون دارای جامعه آماری فراوان و شرکت کننده های بسیار است و نسبت به هم کلاسی هایم وضعیت بهتری دارم و باز هم می گویم حس رقابت جویی خیلی انگیزه می دهد.

 

15- چه عاملي باعث شد  به صورت مستمر در آزمونها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟

تشویق پدر و مادرم و همینطور پیشرفت تراز باعث حضور مداوم و عدم غیبت من شد

  و همین طوربه این دلیل که آزمون های کانون برای من اهمیت فراوانی دارد و برنامه راهبردی برنامه درسی من است و همینطور بدون ترس از کم شدن تراز در آزمون های کانون حاضر بودم

 

16- مهمترين دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي دانيد؟

 نتیجه گیری مناسب در آزمون های کانون از دست آورد های من بوده  و از الان برای کنکور آمادگی مناسبی می توانم داشته باشم.

 

17- پيشرفت خود را مرهون چه عواملي مي دانيد؟  

پدر و مادرم  که بسیار با حوصله و تشویق فراوان راهنمایی کردند و تشویق کردند تلاش و همت فردی خودم نیز موثر است . به هر حال خانواده ام خیلی کمک می کنند.

 

 

18-در طی سال تحصیلی پيش رو برنامه شما به چه صورت است؟

 با مطالعه کافی بتوانم موفق تر شوم و ساعت مطالعه بالایی داشته باشم و همین طور بتوانم تعداد تست های بیشتری بزنم هرچقدر تست زیاد تر بزنم فکر می کنم مسلط تر شوم.

 

19- آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟

 بله مخصوصا زمانی که ترازم افت می کرد نگران می شدم اما خانواده انگیزه می دادند تا دوباره تلاش کنم و در ازمون های بعدی جبرانی کنم .

 

20- آیا با شروع سال تحصیلی ، نسبت به سایر هم کلاسی های خود احساس برتری داشتید ؟ 

 بله چون برخی از درس ها از قبل پیشخوانی کردم اوضاعم بهتر بود و بیشتر وقت دارم تا تست بزنم. در طی سال نیز وضعیت بهتری داشتم

 

21- در ایام امتحانات دی ماه اوضاع درس ها چگونه است ؟

با توجه به زمانی که در طی ترم برای درس های خود گذاشته ام برای امتحانات پایان نیم سال مشکل خاصی ندارم و فرصت مناسبی برای تکمیل مواردی است که خوب جمع بندی نکرده ام.

 

22- نقش خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون های کانون چقدر پر رنگ میدانید ؟   

خانواده خیلی نقش داشته اند و  مادرم و من را همراهی میکردند و همیشه پشت من هستند در آزمون ها نیز نتیجه آزمون ها را بررسی می کنند به من دلداری می دهند و من را تنها نمی گذارند


23- به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

من درس می خوانم تا یاد بگیرم نمی خوانم تا تمام شود . این علاقه و عشق به زبان خیلی به من کمک کرد تا هم راحت باشم و هم نتایج خوبی بگیرم به نظرم علاقه خیلی مهم است و هدف داشتن نیز می تواند باعث ایجاد علاقه شود

 

24- یک توصیه به دوستانی که این مصاحبه را میخوانند درباره مطالعه در طی سال تحصیلی داشته باشید ؟

 قطعا تلاش کنن و ناامید نشوند با تلاش و مطالعه بسیار و تمرکز بر دروس بدون شک موفق میشوند در مورد ازمون و دروس نیز پیوسته بودن و تست زدن زیاد می تواند یک راز برای موفقیت باشد بدون ترس در آزمون ها شرکت کنند و خود را ارزیابی کنند و با بقیه کاری نداشته باشند.

Menu