گفت و گو با قهرمان پیشرفت پارسا حاجی محمد حسین

از طریق دوستان هم کلاسی با کانون آشنا شده ام و از تراز 5500 به 6400 رسیده ام .

گفت و گو با قهرمان پیشرفت پارسا حاجی محمد حسین

نام و نام خانوادگی: پارسا حاجی محمد حسین

 

مقطع و رشته: یازدهم ریاضی

 

نام شهر و استان: تهران

 

از تراز 5500 تا تراز 6400

 

از چه سالی عضو کانون شده اید؟ از مهر سال 1402 در آزمون ها شرکت می کنم.

 

شغل  و تحصیلات پدر: کارمند ایران خودرو، کارشناسی 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، کارشناسی


مصاحبه گر: نیما محبوبی هرزند  

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

با توصیه دوستانم با کانون آشنا شدم. آن ها  به من پیشنهاد کردند که در آزمون ها شرکت کنم و در واقع با آن ها در کانون رقیب شده ام و با آن ها رقابت دارم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

آشنا شدن با انواع سوالات از دستاوردهای آزمون های قلم چی برای من بود. هم چنین برنامه راهبردی کانون بسیار به بنده کمک کرده است تا درس ها را متناسب با پیشروی مدرسه پیوسته مطالعه کنم.

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟

بله حل و بررسی سوالات مشابه و هدف گذاری برای شناخت بهتر از خود و آمادگی قبل از آزمون لازم است . مخصوصا آزمون مشابه پارسال چون نزدیک به آزمون است بسیار کمک می کند تا برای آزمون اصلی آمده شوم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

از کارنامه 5 نوع درس استفاده می کنم تا متوجه نقاط قوت و ضعف خودم در مباحث مختلف بشوم  و تحلیل درستی از عملکردم داشته باشم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟

بله مطابق برنامه آزمون ها مطالعه می کنم که هم باعث می شود که دروس مدرسه را مرور کنم هم برای آزمون ها آمادگی کامل داشته باشم. هر هفته در ابتدا برای مدرسه و در آخر هفته برای آزمون های قلم چی برنامه ریزی می کنم.


کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ 

آمار و فیزیک. برای هر دو درس تست زیاد کار می کنم و تست هایی که اشتباه پاسخ می دهم را نزدیک به آزمون دوباره مرور می کنم .

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله. همین امسال درابتدا در درس فیزیک  ضعیف بودم که دلیلش تمرین کم بود. بعد بیشتر کردن تمرین های تستی برای این درس توانستم آن را به نقطه قوتم تبدیل کنم.


از کدام یک از کتاب های کانون استفاده میکنید؟ آیا این کتاب ها به شما کمک کرده است؟

از کتاب های آبی برای تست های آموزشی و تسلط به مباحث استفاده می کنم . بله کمک می کند که در آزمون ها موفق تر باشم. این کتاب ها بسیار نزدیک به سوالات آزمون هاست و استاندارد است.


آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟

بله سعی می کنم درهر هفته بخشی ازیک یا دو روز را برای استراحت و تفریح اختصاص دهم تا بازدهی ام  کاهش پیدا نکند. بیرون رفتن با دوستان از تفریحات من است.


رسیدن به سر فصل های ازمون های قلم چی و پیشروی با برنامه راهبردی چقدر برای شما اهمیت دارد؟ و ایا برنامه راهبردی باعث نظم شما در برنامه ریزی شده است؟

سعی می کنم خود را به سرفصل ها برسانم . تا نظم مطالعه خودم را از دست ندهم. هماهنگی با برنامه آزمون ها اولیت اول من در درس خواندن است.

 

مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

برگزاری آن ها به صورت پیوسته باعث  می شود تا به صورت مستمر مطالعه داشته باشم. هم چنین فاصله آزمون ها کم هم نیست که خسته شوم و فاصله آزمون ها متناسب است.

 

از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید؟

آن ها را به صورت نکته در دفترم یادداشت می کنم. بعد از هر آزمون همه نکاتی که اشتباه یاد گرفته بودم را اصلاح می کنم. در فرصت های جمع بندی مجدد به سراغ آن ها می روم و آن ها را مرور می کنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu