گفتگو با علی اصغر پریشان؛ رتبه 842 کنکور تجربی، داروسازی شیراز

باعث پیشرفتم شد چون با تحلیل آزمون نقاط ضعف و قوت ام را میفهمیدم و بهتر برای آزمون بعدی برنامه ریزی میکردم و همچنین برنامه خوب آزمون‌های کانون باعث میشد منطم و هدفمندانه جلو بروم

گفتگو با علی اصغر پریشان؛ رتبه 842 کنکور تجربی، داروسازی شیراز

نام و نام خانوادگی : علی اصغر پریشان

رتبه منطقه سال 1402 : 842

رتبه کشوری سال 1402 : 4192

رشته و دانشگاه قبولی : داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نام شهر و استان : استان فارس، شهرستان مرودشت

میانگین تراز : حدود ۶۰۰۰

عضویت در کانون : از  مهر سال ۹۹ عضو کانون بودم تا تیر ۱۴۰۱


درصدهای کنکور 1402 : 

زیست: ۷۰   -  فیزیک: ۵۷

شیمی: ۳۶  -   ریاضی:۱۷

زمین شناسی : ۹۳

تراز کنکور : ۱۰۳۶۲        تراز سوابق تحصیلی : ۸۵۴۴


مصاحبه‌گر : آسیه شریفی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

از طریق دوستان و مدرسه آشنا شدم.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟ 

معدل کتبیم که واسه سال ۱۴۰۰ بود ۱۹ شد ولی خوب تراز نداد بهم و ۸۵۴۴ شد تراز سوابقم.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

باعث پیشرفتم شد چون با تحلیل آزمون نقاط ضعف و قوت ام را میفهمیدم و بهتر برای آزمون بعدی برنامه ریزی میکردم و همچنین برنامه خوب آزمون های کانون باعث میشد منطم و هدفمندانه جلو بروم

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

بله غیبت داشتم یکی از دلایلش امتحانات مدرسه بود چون سال اول زیاد امیدی به قبولی در کنکور نداشتم و دوست داشتم نمره هایم خوب باشد

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

بله شرکت میکردم،هدفم این بود که قبل از آزمون اصلی که جمعه بود یه آزمون پنج شنبه بزنم که هم برای آزمون آماده بشم و هم اگر جایی رو فراموش کردم همون پنج شنبه مرورش کنم باز.

 

آیا روش بازیابی  را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید؟

بله و اتفاقا خیلی توی دوران جمع بندی کمکم کرد.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خواندید یا دوباره‌خوانی می‌کردید؟

ترکیبی از دوباره خوانی و بازیابی بود برای بعضی مباحث که لازم بود بازخوانی میکردم و برای بقیه بازیابی.

 

در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

برای درسایی مثل فیزیک و ریاضی و مباحث شیمی و زیست،باعث شد مباحثی که واقعا فراموش کردم را بهتر شناسایی کنم و وقت بیشتری اختصاص دهم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

اگر وقت داشتم اول اشتباهات بعد نزده ها و سپس درست هارا بررسی میکردم.

ولی اگر وقت نداشتم فقط غلطا و نزده ها ولی توصیه میکنم همش حل بشه چون هم یه مروره و هم ممکنه یه سوالو شانسی درست زده باشن.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

درس زیست شناسی و زمین شناسی نقطه قوت من بود که برای زیست بیشتر تمرکزم روی کتاب درسی بود و آزمون زدن و تحلیل آزمون ها و زیاد سراغ درسنامه نمیرفتم.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟

دوران جمع بندی،چون توانستم دروسی که خوانده بودم را جمع بندی بکنم و از همه مهم تر مهارت آزمون دادن را تقویت کنم و درصد هایم پیشرفت کنند

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

نقش برنامه ای چون باعث میشد برنامه بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشم و برای مرور و جمع بندی مشکلی نداشته باشم.

 

در جلسه کنکور آیا توانستید سؤال‌های ساده‌تر را تشخیص دهید؟ 

بله توانستم ،چون از قبل در آزمون ها سعی میکردم سطح تست ها را قبل از حل تشخیص دهم و سوالای آسان را حل کنم.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟

اوایل اشتباهاتم زیاد بود ولی به مرور کمتر شد و درصدام پیشرفت کرد

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

بررسی اشتباهات چون با بررسی و رفع اشتباهات پیشرفت کردم .

 

امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤال‌ها و سؤال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛ سؤال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سؤال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفاً در این مورد توضیح دهید. 

بله توانستم چون طبق پیش بینی ها انتظار داشتم که سوالات ریاضی سخت باشد و در آزمون ها تمرین کرده بودم که بتوانم آزمون را مدیریت کنم و سوالات آسان را انتخاب کنم.

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روش‌ها در جلسه‌ی کنکور چه کمکی به شما کرد؟

از روش ضربدر منها و زمان نقصانی استفاده کردم ،در تمام طول سال استفاده میکردم ولی خب در زمان جمع بندی که آزمون های شبیه ساز و جامع میزدم بیشتر استفاده کردم.

 

کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

مقداری درس شیمی غافلگیرم کرد که توانستم استرس خودم را مدیریت کنم و با انتخاب سوالای آسان و متوسط و گذشتن از سوالای سخت و چیزایی که بلد نبودم توانستم رتبه خوبی بگیرم.

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

زیاد بود ولی با استفاده از برنامه های کنترل کننده گوشی و... کاهش دادم

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

پشت کار و سخت کوشی و اراده قوی

 

آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

جناب فروغی ،دبیر ادبیات فارسی دوازدهم،وقتی پارسال دبیری زیست قبول شده بودم ایشون برخلاف بقیه که مزایای فرهنگیان را میگفتن کاملا منطقی و خوب از معایب و مزایای فرهنگیان گفتند و باعث شدن که من آگاه تر بشم و متوجه بشم که این رشته مناسب من نیست.

 

فکر می‌کردید چنین رتبه ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

نه فکرشو نمیکردم بعد کنکور تیر حس میکردم بد داده ام حتی درصدهایم را هم حساب نکردم ولی وقتی نتایج اومد کاملا شوکه شدم.

 

دلیل انتخاب رشته‌تان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟

آینده شغلی و جایگاه اجتماعی ای که دارد، در اولویت چهلم بود، علاقه اصلیم دندان پزشکی بود.

Menu