گفتگو با محسن کمیجانی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از تهران

مهم‌ترین دستاورد من پیوستگی و استمرار در کارهاست و برای رسیدن به چیزی که می‌خواهم به تلاشم ادامه بدهم. می‌توان گفت آزمون‌های کانون کاربردی فراتر از صرفاً تحصیلی برای من داشت و در وجوه مختلف زندگی به م

گفتگو با محسن کمیجانی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از تهران

نام و نام خانوادگی: محسن کمیجانی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان: تهران 

میانگین تراز: 6170

عضویت در کانون: از سال نهم

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس کارمند آموزش پرورش 

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس کارمند شرکت الهادی

 

مصاحبه‌گر: مهدی دهقان مرد


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از آنجایی که دایی‌های بنده در کانون دانش آموز بودند و پزشکی دانشگاه تهران قبول شدند به من توصیه داشتند که در آزمون ها به طور مستمر شرکت کنم. انشالله کسب مدارج بالا در رشته پزشکی را هدف خود را قرار داده ام.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟

4 سال و از سال نهم


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مهم‌ترین دستاورد من پیوستگی و استمرار در کارهاست و برای رسیدن به چیزی که می‌خواهم به تلاشم ادامه بدهم. می‌توان گفت آزمون های کانون کاربردی فراتر از صرفاً تحصیلی برای من داشت و در وجوه مختلف زندگی به من کمک می‌کند.

 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

خستگی که طبعاً رخ می‌دهد. مخصوصاً اواخر سال و عید ولی طبیعتاً وقتی انسان به هدفش فکر می‌کند، خستگی‌ها رو از بین می‌برد. انسان‌های موفق، فرا انسان نیستند و آن‌ها هم خسته می‌شوند ولی توانایی ای که دارند، این است که می‌توانند از زمان‌های مختلفشان و حتی زمان‌های خستگی بهره وری بالایی داشته باشم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

علاوه بر کارنامه اصلی، از کارنامه پنج نوع درس خیلی استفاده می‌کردم. باعث تقویت و تثبیت نقاط قوت می‌شد و از طرفی دیگر دروس نقاط ضعفم را بهتر می‌شناختم. بعد از شناخت در راستای ترمیم و تقویت آن اقدام می‌کردم. شناخت نقطه‌ی ضعف اصلی‌ترین گام در راستای از بین بردن مشکلات درسی من می‌باشد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟

بله طبق برنامه راهبردی کانون درس می‌خواندم. برنامه اصلی من برای مطالعه و درس برنامه راهبردی کانون بود. سعی می‌کردم اول، نقاط ضعف را در مرکز توجه قرار بدهم و کم‌کم ابتدا به شناخت و بعد به توسعه در راستای پیشرفت اقدام می‌کردم. برای شخصی سازی، ابتدا باید به خودشناسی رسید و شاید این یک دور است که رسیدن به هر کدام از طرفین از دیگری نشئت می‌گیرد.

 

 فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

مهم‌ترین ویژگی من تلاش برای بهتر شدن دائمی می‌باشد و هر نتیجه‌ای که به دست می‌آورم، سعی می‌کنم در مراحل بعدی یک گام جلوتر از آنجایی که هستم، باشم و رو به پیشرفت حساب کنم. این باعث پیشرفت همیشگی من در تحصیل بود که هیچ وقت به جایی که بودم راضی نمی‌شدم و همواره پیشرفت و پیشرفت پیشرفت می‌خواستم.

 

آیا منابع تأثیری در روند شما دارد؟

بله قطعاً. یکی از منبع‌های مهم من برای مرور درس‌ها و به چالش کشیدن خودم کتاب‌های سه سطحی کانون بود و همیشه سعی می‌کردم از این کتاب استفاده کنم تا مطالبی که از یادم رفته، به خاطر آورم.


  1. از میان کتاب‌های سه سطحی کدام کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اید؟
  2. هر چهار کتاب اختصاصی

 

  1. از میان کتاب‌های آبی کدام کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اید؟
  2. کتاب‌های آبی ریاضی و فیزیک 

 از کتاب‌های برنامه‌ای کانون شامل (کتاب تابستان، جمع‌بندی (پایه و دوازدهم) نوروز، کتاب زرد (12 دوره کنکور، تیرماه، دی و 20 مجموعه عمومی)

از کتاب‌های تابستان و عید استفاده می‌کردم. به گونه‌ای که این کتاب‌ها برای به یادآوری مطالب مطالعه شده در ماه‌های قبل بود و همچنین از دفتر برنامه ریزی بسیار استفاده می‌کردم زیرا به کارم نظم می‌دادم و انگیزه می‌داد تا در هفته‌های پیش رو بهتر عمل کنم. شاید شناختن هدف تنها در راستای موفقیت کافی نباشد و ما باید برای راهمان هم کامل آگاهی داشته باشیم و برنامه ریزی دقیق از ملزومات این قضیه است.

Menu