گفتگو با دانش آموز شادی ایزدی - قهرمان پیوستگی و پیشرفت

من از اول سال تحصیلی یازدهم در کانون ثبت نام کردم البته در پایه پنجم، ششم و نهم هم در کانون شرکت می‌کردم که برای آزمون تیزهوشان آمادگی کسب کنم .

گفتگو با دانش آموز شادی ایزدی - قهرمان پیوستگی و پیشرفت

نام و نام خانوادگی:   شادی ایزدی مدرسه: فرزانگان (تیزهوشان)

پایه:  یازدهم تجربی

نام شهر و استان: تربت حیدریه، خراسان رضوی 

میانگین تراز: 5770 

سال های حضور در کانون : چهار سال

شغل و تحصیلات پدر: مهندس کشاورزی-فوق لیسانس کشاورزی  

شغل و تحصیلات مادر: دبیر- لیسانس دبیری زبان انگليسی  

مصاحبه گر : زهره عمرانی 

 از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

من از اول سال تحصیلی یازدهم در کانون ثبت نام کردم البته در پایه پنجم، ششم و نهم هم در کانون شرکت می کردم که برای آزمون تیزهوشان آمادگی کسب کنم .

  آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنید؟ آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟ 

حتما اگر فرصت داشته باشم . باعث می شود خودم را بسنجم و در یک هفته یا یک روز باقی مانده روی نقاط ضعفم زمان بیشتری صرف کنم.

 چگونه کارنامه هارا تحلیل و بررسی می کنید؟

 ابتدا کارنامه ی اولیه را بررسی می کنم و به دقت درصد های خودم را مقایسه می کنم بعد هم به سراغ کارنامه های دیگر می روم و آن ها را به ترتیب بررسی می کنم.

 تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا هستید؟چگونه آن را اجرا می کنید و برای خودتان شخصی سازی می کنید ؟مهمترین قسمت برنامه راهبردی برای شما کدام قسمت بود؟مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟  

چون چند سال در کانون بوده ام آشنایی کاملی با آن دارم . هفته اول مطالعه بیشتری دارم و هفته دوم بیشتر تست می زنم و سعی می کنم خودم را به بودجه بندی آزمون برسانم . اینکه کاملا مشخصه از هر مبحث چند تا تست می آید و این خیلی به پیشرفت درصد و اینکه روی چه مبحثی زمان بیشتری صرف کنم  کمک می کند   

 چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را باهم هماهنگ می کنید؟ 

 از اول سال دبیر ها معمولا با همان بودجه بندی کانون درس ها را پیش برده ولی در آزمون ۱ دی درس ها به یک باره جهش زیادی داشت و بطور طبيعي کمی تداخل پیش آمد . اما در هر دوی این موارد مهم یادگیری و تثبیت مطالب هست و برای همین تداخل چندانی با آزمون ها پیش نمی آید .

 بر اساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده میکنید؟

 برای من سطح کتاب خیلی مهم است و اینکه بدانم دانش آموزان دیگر در کدام مباحث دچار اشتباه شده اند .

 درهردرس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟ 

برای زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی سه سطحی دارم که دلیل انتخاب آنها تفسیر کامل هر تست در آزمون ها بود (یعنی چند نفر پاسخ دادند، چند نفر درست زدند و... ) و خوب سطح بالای این کتاب ها هم در انتخاب آنها بی تاثیر نبود .برای ریاضی و فیزیک هم کتاب آبی دارم که تست های آن هم راستا با تست های کانون است و کمک زیادی برای آشنایی با سوالات آن مبحث ، قبل آزمون می کند .کتاب اشتباهات متداول هم در شناخت راه و چاه  تست ها و مبحث ها کمک زیادی به من کرده و می کند .

از سایت کانون چه استفاده هايي می کنید ؟

 صفحه شخصی ام، پلکان، دیدن رتبه برتر های آزمون ها، خواندن مصاحبه دانش آموزان برتر و حل نمونه سوالات امتحانی 

روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟ 

ساعت 15 تا 16 از سایت نگاه می کنم و مهمترین قسمت برای من تراز دروس اختصاصی هست.

 چگونه از کارنامه آزمون های اصلی و ازمون های هدف گذاری در جهت کشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کنید؟ کارنامه ها چه کمکی به پیشرفت و برنامه ریزی شما کرد؟مهمترین قسمت هر کارنامه (اصلی و هدف گذاری) برای شما کدام قسمت بود؟ 

هر درس رو با فرد هم ترازم مقایسه می کنم و اگر درسی رنگ قرمز یا زرد داشت زمان بیشتری را برایش صرف می کنم و می فهمم یا روش مطالعه و یا زمانی که برای آن گذاشته ام کافی نبوده و اگر درسی آبی رنگ بود ساعت مطالعه و روش خواندنم را در همان حالت حفظ می کنم.

 بعد از برگزاري آزمون ، نتيجه ي خود  راچگونه تحلیل می‌کردید؟

 ابتدا با پاسخ نامه کلیدی اشتباهاتم را پیدا می کردم و بعد دوباره روی آنها و سوالات نزده ام فکر می کردم در نهایت از روی پاسخنامه اصلی هم سوالات درست، هم غلط و هم نزده را بررسی می کردم .

 آیا براي هدف گذاري از جعبه ابزار کارنامه در صفحه ی شخصی استفاده مي کنید؟

 بله . با بررسی این کارنامه ها روی دروس برای آزمون های بعدی هدف گذاری می کنم.

 آيادفتر برنامه ريزي داريد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما می کند؟  

بله، باعث می شود در مطالعه ام نظم داشته باشم و در نهایت متوجه شوم چه قدر در مدت زمان مطالعه ام پیشرفت داشتم.

 ازاشتباهات خودتان درآزمونها چگونه کمک می گیرید؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری های کامل راچگونه انجام می دهید؟ 

خوب سعی می کنم به مرور کمتر آنها را انجام دهم و اگر فهمیدم در درسی آمادگی و تسلط کامل ندارم آن را دوباره با دقت خوانده و از آن تست حل می کنم .

 قویترین درس شما چیست؟ براي درس هايي كه قوي هستي از کدام کتابها استفاده کردید؟ 

زیست و شیمی و از كتاب سه سطحی استفاده می کنم .

آیا از پلکان استفاده می کنید ؟به چه دلیل؟

 بله، چون باعث مدیریت زمان می شود و در هر حالتی قابل دسترسی است و تحلیل کامل هر تست ، من را ترغیب به حل تست های بیشتر و یادگیری نکات بیشتری می کند .

 نقش اولیا در پیشرفت خود را بنویسید ؟

 مادر و پدرم فضای خانه را ساکت و آرام و به دور از تنش نگه داشته و هر چه برای پیشرفت تحصیلی من لازم است فراهم می کنند و هیچ فشار ی برای درس خواندن روی من نمی آورند .

 کلام آخر : 

امیدوارم همه ی دانش آموزان پرتلاش ، نتایج  زحمات خودشون رو ببینن

Menu