گفتگو با محدثه عمرانی ؛ دانش آموز برتر یازدهم از تربت حیدریه

بعد از گرفتن کارنامه اشتباهات و همچنین سوالاتی که با شک جواب دادم و درست بوده را پیدا می‌کنم و بعد از فهمیدن علت درستی گزینه نکته‌ی آن تست را در کتاب همان درس یادداشت می‌کنم.

گفتگو با محدثه عمرانی ؛ دانش آموز برتر یازدهم از تربت حیدریه

نام و نام خانوادگی : محدثه عمرانی

مقطع و رشته : یازدهم انسانی

نام شهر ، استان : تربت حیدریه ، خراسان رضوی

سال های حضور در کانون : ۲ سال 

نام مدرسه : دبیرستان فرزانگان


مصاحبه گر : محدثه صحرانورد


از چه زمانی وارد کانون شدید؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان یا دوستانتان یا خانواده بود؟ 

من از تابستان سال دهم به کانون آمدم ، به پیشنهاد برادرم بود و به خاطر برنامه ریزی مناسب کانون و همچنین جامعه آماری و رقابت بالا ثبت نام کردم.


آیا در آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنید؟  

بله ، آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال برای قبل آزمون خیلی کمک کننده است.


چگونه کارنامه را تحلیل و برسی می کنید؟ 

بعد از گرفتن کارنامه اشتباهات و همچنین سوالاتی که با شک جواب دادم و درست بوده را پیدا می کنم و بعد از فهمیدن علت درستی گزینه نکته ی آن تست را در کتاب همان درس یادداشت می کنم. 


تا چه حد با منطق برنامه راهبردی آشنا هستید؟ مهم ترین قسمت برنامه راهبردی برای شما کدام قسمت است؟ یک برنامه ریزی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردید؟ 

با برنامه ریزی راهبردی تا حدودی آشنایی دارم و مطابق با آن پیش می روم و به نظرم خیلی برنامه مناسبی هست به خصوص ایستگاه های جبرانی و خودم از شروع امسال که یازدهم هستم به طور جدی برنامه ریزی را شروع کردم و اصولا معتقدم با برنامه ریزی درس خوندن خیلی بهتر و کارآمد تر است. 


چگونه برنامه مدرسه و برنامه راهبردی را با هم هماهنگ می کنید؟ 

من تمام تلاشم را می کنم که این دو برنامه را یکی کنم و تا حدودی موفق هستم و با برنامه ریزی این کار محقق می شود ، دروس باقی مانده که با مدرسه هماهنگ نشده را آخر هفته می خوانم.


در هر درس منابع کانونی خود را بنویسید. مهم ترین ویژگی و فایده و دلیل انتخاب این کتاب ها برای شماچه بوده لطفا توضیح دهید؟ 

من برای همه دروس کتاب آبی کانون دارم ، کتاب های کانون به نظرم یکی از بهترین ویژگی هایش همین تست های پیمانه ای هست و اینکه تست های استاندارد و مناسبی دارد و برای خود آزمون کانون واقعا منبع عالی هستند. 


از سایت کانون چه استفاده ای می کنید؟

من از سایت کانون برای تحلیل کارنامه ام و دیدن اشتباهات و نزده ها و همچنین برای آزمون های غیر حضوری و ... استفاده می کنم.


روز جمعه کارنامه را چه ساعتی می گیرید؟ چگونه و به کدام قسمت ها توجه می کنید؟ 

معمولا بعد از ظهر ساعت ۶ یا ۷ کارنامه را نگاه می کنم و بعد از نگاه کردن تراز و درصد هایم سراغ تحلیل اشتباهات و نزده هایم می روم.


چگونه از کارنامه آزمون اصلی و هدف گذاری در جهت کشف نقاط قوت وضعف خود استفاده می کنید؟ کارنامه چه کمکی به پیشرفت و برنامه ی شما می کند؟ مهم ترین قسمت کارنامه برای شما کدام قسمت است؟ 

کارنامه ها برایم حکم شکستی را دارند که قرار است به پیروزی برسد همیشه سعی می کنم با تحلیل آنها اشتباهاتم و نقاط ضعف را تبدیل به نقطه قوت کنم و همچنین نقاط قوت را هم ثابت نگه دارم.


آزمون ها را چگونه تحلیل می کنید؟ 

بعد از فعال شدن کارنامه، اشتباهات و نزده ها را بررسی و نکته برداری می کنم و سعی می کنم سوالات شک داری که درست زده ام را بررسی کنم.


از کدام ابزار اطلاع رسانی کانون استفاده می کنید؟ (سایت کانون ، مجله سرای دانش ، نظر خواهی ، کانال اصلی کانون)

بیشتر سایت کانون ، گاهی هم از مجله سرای دانش استفاده می کنم.


از جعبه ابزار کارنامه از کدام کارنامه استفاده می کنید؟ 

از کارنامه اصلی آزمون و کارنامه اشتباهات استفاده می کنم.


آیا دفتر برنامه ریزی دارید؟  

بله ، من معتقدم بدون برنامه ریزی نباید درس خواند و روزی چند دقیقه وقت گذاشتن برای برنامه ریزی عملکرد را به طور معجزه آسایی بالا می برد.


از اشتباهات خود در آزمون چه کمکی می گیرید؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری کامل چگونه انجام می دهید؟ 

من همیشه نکات تحلیل تست هایی از آزمون را که ستاره دار می کنم داخل کتاب همان درس وارد می کنم تا برای دفعه بعد که کتاب را می خوانم حواسم به این نکات باشد.


قوی ترین درس شما چیست؟ برای درس های قوی از چه کتابی استفاده می کنید؟ 

من در دروس جامعه شناسی ، ریاضی و عربی قوی هستم ، برای جامعه شناسی منبع اصلی من خود کتاب است و تا کتاب را کامل نخوانده ام سراغ کتاب کار نمی روم و در بیشتر آزمون ها ۱۰۰ می زنم ، برای ریاضی و عربی از منابع متعددی چون  آبی کانون ، سه سطحی استفاده می کنم و برای این درس تست زیاد می زنم. 


آیا از پلکان استفاده می کنید به چه دلیل؟ 

آزمون های پلکان به نظرم می تواند خیلی کمک کننده باشد و تا جایی که وقت کنم استفاده می کنم.


نقش اولیا را در پیشرفت خود بنویسید؟

اولیا نقش مهمی در پیشرفت دارند خداراشکر خانواده ام خیلی حمایتم می‌کنند.

Menu