گفت و گو با معصومه نعمتی دانش آموز پیشرفتی پایه یازدهم انسانی

توصیه من میشه گفت که آزمون دادن باعث پیشرفت شون میشه حالا باعث این میشه درس بیشتر توی حافظه شون بمونه در کل به نفع بچه هاست بنظرم،درسته خستگی داره و آنچنان استراحتی نداریم توی تابستون و اونقدر دلچسبب

گفت و گو با معصومه نعمتی دانش آموز پیشرفتی پایه یازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی:  معصومه نعمتی

رشته و پایه:یازدهم علوم انسانی

نام شهر:تهران 

سال های حضور در کانون:دو سال 

تراز:7300

مصاحبه گر: محدثه بهرامپور

به چه دلیل تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال  داشت؟

هم برای آمادگی بیشتر برای یازدهم و هم برای اینکه دهم رو خوب و کامل جمع بندی کنیم تصمیم گرفتیم که توی آزمون های تابستان شرکت کنیم و در مجموع جمع بندی خوبی داشته باشیم؛ قطعا تاثیر مثبتی هم داشته چون درس ها توی حافظه بلند مدت و میان مدت مون میمونه به هرحال، به درس های سال گذشته نگاه میندازیم، چهار تا تست بیشتر، چهار تا نکته بیشتر و جدید تر یاد میگیریم و این به نفع مون هست برای کنکور.


میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟به استراحت و تفریح در برنامه تون توجه میکنید؟

میانگین درس خوندن توی تابستون خب روزی 6-8 ساعت بود، روزایی که زبان نبود یا کلاس فوق برنامه و اینا نبوده؛ اما تایم هایی که کلاس ریاضی یا زبان بوده کمتر تقریبا روزی 5 ساعت میشده،استراحت و اینام خیلی کم جایی نمیرم خیلی و بیشتر خب خونه ام.


در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟آیا پیش خوانی هم می کردید؟

نقاط قوت و ضعف تقریبا 50-50 بود هم اینکه نقاط قوت مثلا درس فنون بوده رو سعی میکردم همون تایم اگر تست تکراری بوده بزنم که دوباره یادآور بشه و هم اینکه نکته های جدید تری یاد بگیرم؛نقاط ضعف هم مثلا اگر درسی و یاد نگرفتم یا نکته ای رو یادنگرفته بودم سعی میکردم دوباره تکرارش کنم، مرورش کنم، اگر جایی کم و کاستی داشته جبران کنم. پیش خوانی هم بله از تقریبا اوایل تیر شروع به خوندن ریاضی یازدهم کردم، دو فصل اول شو تقریبا همه شو خوندم، فقط دو فصل آخرش مونده.


برای پیش خوانی و یادگیری دروس سال بعد،در تابستان کلاس میرفتید یا خودخوان بودید؟

درس ریاضی رو با معلم ریاضی که معلم سال قبل مون بود شروع کردم از همون اول تیر، اما درسایی مثل فنون یا روانشناسی رو از داخل توتیوپ ویدیو شو میدیدم یا اگر نکته ای حفظی بود در آپارات ویدیو هاشو میدیدم.

کدوم دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتید؟برای آنها چه کاری انجام دادید که به نقطه قوت شما تبدیل شوند؟

فکر میکنم ریاضی باشه چون خیلی براش وقت گذاشتم، میتونم بگم در هفته دو ساعت یا چهار ساعت شو کلاس داشتم و روزی ام دو ساعت تا چهارشنبه میخونمش برای بقیه درسام یک ساعت، یک ساعت و نیم.


دفتر برنامه ریزی را در تابستان کامل میکردید؟

بله،برنامه ریزی مو اکثرا داخل همون دفتر مینوشتم، مطالعه اون روز رو مینوشتم یا حتی اگر نکته ای برای روز بعد بود مینشوتم.


در تابستان تمرکز بیشتر روی نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟چرا؟

حداقل 60 درصدش برای نگاه به گذشته بود که یادمون نره درسی رو، 30 تا 40 درصد باقی مونده هم برای نگاه به آینده بود که بتونیم بلد باشیم مثلا میشه گفت آمادگی و آگاهی داشته باشیم سر کلاس تابستونی مدرسه مون و بتونیم خودمون و بکشیم بالا تو تابستون.


توصیه ات برای بچه هایی که از تابستون در آزمون ها شرکت کردند چی هست؟

توصیه من میشه گفت که آزمون دادن باعث پیشرفت شون میشه حالا باعث این میشه درس بیشتر توی حافظه شون بمونه در کل به نفع بچه هاست بنظرم، درسته خستگی داره و آنچنان استراحتی نداریم توی تابستون و اونقدر دلچسب نمیشه ولی خب برای کنکورمون واقعا جوابه.


نقش خانواده رو برای شرکت در آزمون های تابستان چقدر پر رنگ میدونی؟

تقریبا میشه گفت 70 تا 80 درصد چون برای من معلم گرفته بودن برای درس ریاضی و سکوت و آرامشی که برای بچه باید باشه،تایم خواب و استراحت همه شون واقعا بنظرم خیلی موثر بود.


آیا تا به حال نا امید شده اید؟ برای برون رفت از این شرایط چه اقدامی انجام داده اید؟

نا امید یکی دوبار اونم به خاطر اوایل تراز آزمونم بود که شاید چون خیلی اولا آزمون و جدی نمیگرفتم؛ البته خسته میشدم بنظرم ولی نا امیدی آنچنان نبود سعی مو میکردم بهتر از دیروزم باشم 

یه توصیه برای کسایی که مصاحبه تو میخونن؟

درس بخونید، به فکر آینده تون باشید، جوری که بتونید یه آدم مفید برای جامعه و خانواده تون باشید همه بهتون افتخار کنن و یه الگو مثال زدنی براشون باشی

Menu