نام و نام خانوادگی: ستایش حسابی
رشته قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مقطع و رشته : دوازدهم تجربی
چندسال عضو کانون بوده است : 5 سال
از چه سالی عضو کانون بوده اید : از سال نهم
شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس مهندسی معدن- شغل :فرهنگی
شغل و تحصیلات مادر : لیسانس علوم اجتماعی شغل: خانهدار
مصاحبهگر: زهرا رفیق شیرزن
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟چندسال و چه سالهایی دانش آموز کانون بودهاید؟
من در سال نهم برای آمادگی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در کانون ثبت نام کردم و در نهایت در آزمون نمونه دولتی پذیرفته شدم. ۵ سال از سال نهم یعنی سالهای ۹۷ ۹۸ ۹۹ ۱۴۰۰ ۱۴۰۱
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
من تقریباً در تمام آزمون های اصلی و هدیه ی کانون در طول این ۵ سال شرکت کردهام.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
پیشبرد مطالب با برنامه ی آزمون ها باعث حفظ انسجام و نظم در مطالعه ی مطالب بودجهبندی میشد و همچنین از طریق آزمون ها نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و برطرفشان میکردم.
شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی میدانید؟
من یک دانش آموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمونهای اصلی بودم.
آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
حتی الامکان در آزمون ها غیبت نداشته ام شاید در حد یکی دو آزمون در سال های پایه؛چون با غیبت در آزمون ها از بودجه بندی عقب می افتادم و نمیتوانستم نقاط ضعف یک مبحث خاص را شناسایی کنم و در صورت طرح سوال از آن مبحث در آزمون های بعدی دچار مشکل می شدم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
در برنامهریزی برای مطالعه ی مطالب و شناخت نقاط ضعف بسیار مفید بود و به برنامه من نظم خاصی می بخشید.
از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه ۵ نوع درس و کارنامه پروژهای بیشتر استفاده می کردم کارنامه ۵ نوع درس به دلیل اطلاع از نقاط ضعف و قوت در آزمون ها و برنامهریزی برای شیوه ی مطالعه در آزمون بعدی و کارنامه پروژهای برای اطلاع از وضعیت پیشرفت با توجه به نوع و رنگ نمودار.
مطابق برنامه ی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید؟ توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟
بله سعی می کردم به بودجه بندی آزمون ها برسم در طی این دو هفته ابتدا تست آموزشی سپس تست زمان دار می زدم و در آخر هرهفته زمانی را برای دوره کردن این مطالب در برنامه ام قرار می دادم.
روش تان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همه سوالات را تحلیل میکنید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
در ابتدا سوالات غلط را بررسی کرده و نکات آموزشی ای که از این سوالات بدست می آوردم یادداشت می کردم سپس به سراغ سوالات بدون پاسخ رفته و بررسی می کردم که سوال را به خاطر کمبود وقت یا بلد نبودن ،حل نکردم و در آخر به بررسی سوالات درست و نکات آموزشی آن می پرداختم.
کدام درسها نقاط قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمره ای برای این درسها کسب میکنید؟
نقطه قوت من درس زیست شناسی بود روش مطالعه ی من برای این درس خواندن درسنامه و جزوه و سپس تست زنی به ترتیب آموزشی و سرعتی بود البته در تحلیل پاسخ تست ها بسیار حساس بودم و با دقت حتی پاسخ های درست را بررسی می کردم. در ضمن در امتحانات مدرسه در این درس نمره بیست کسب می کردم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقاط قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟چه کاری کردید؟
بله در درس ریاضی در حل سوالات سخت ابتدا نقاط ضعفی داشتم ولی به مرور زمان آن را به نقطه قوت خود تبدیل کردم برای این کار اول از همه به سراغ سوال های سخت آزمون ها و کتاب های تستی رفتم و سعی کردم در حل این سوالات مهارتم را بالا ببرم سپس به مرور زمان این تست های سخت را به صورت زماندار حل کردم و مشکلم حل شد
کدام بازه زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است؟ دلیل این موضوع چیست؟
بازه زمانی دی ماه در این بازه آزمون های جمع بندی سبب دوره و تثبیت مطالب خوانده شده و آمادگی برای کنکور دی ماه شد.
سال گذشته کانون روی کشف دو سوال ساده در هر آزمون تمرکز داشت آیا شما می توانستید سوالهای ساده آزمون را تشخیص دهید ؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله در اغلب موارد به دوسوال آسان هر درس از آزمون پاسخ صحیح می دادم به مرور زمان در این زمینه پیشرفت کردم.
هنگام بررسی آزمونها به کدام یک اولویت بیشتری میدهید؟
قطعا بررسی اشتباهات زیرا با بررسی اشتباهات آزمون ها به نقص ها و نقاط ضعف در هر مبحث پی می بردم و از آن نکته برداری می کردم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
در ابتدا به سراغ درسی که نقطه ضعف در آن داشتم یعنی ریاضی می رفتم و میزان پیشرفتام را بررسی می کردم. بعد از تحلیل آزمون از مطالبی که در آن ایراد داشتم تست می زدم.
دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
بله در این دفتر عملکرد و بازدهی من در طول یک هفته مشخص میشد و در آخر هفته اهداف تعیین شده با میزان انجام این اهداف را مقایسه کرده و میزان بازدهی ام را تعیین می کردم همچنین نکات مثبت و منفی که در طول هفته تجربه کرده بودم در این دفتر می نوشتم و این باعث پیشرفت من می شد.
کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی هایی دارند؟
من کتاب های آبی، کتاب نوروز و کتاب های سه سطحی کانون را استفاده کردم.
کتاب آبی : برای یادگیری مطالب و تست آموزشی برایم مفید بود.
کتاب سه سطحی: تست های دشوارتری نسبت به کتاب های آبی داشت و همچنین بخش درصد پاسخ گویی دانش آموزان به سوالات خیلی جالب و مفید بود.
کتاب نوروز : این منبع برای جمع بندی مطالب خوانده شده و آمادگی برای آزمون بعد از تعطیلات بسیار مفید بود.
کدام یک از روش های مدیریت زمان استفاده کردید؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
تکنیک ضربدر منها و تکنیک زمان نقصانی ، از تکنیک ضربدر منها در طول سال استفاده می کردم و باعث میشد در طول زمان آزمون به سوالات بیشتری پاسخ صحیح دهم ،از تکنیک زمان نقصانی در آزمون های جامع و بعد از عید استفاده کردم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی درچه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر اين مسئله داشتید؟
بسیار کم صرفاً برای اطلاع از اطلاعیه هایی درباره کنکور و امتحانات