گفت وگو با فاطمه مقدمیان ، قبولی پزشکی دانشگاه تهران

دانش آموز از سال 99 درکانون بوده است ، ازکارنامه‌ی هدفگذاری و5 نوع درس استفاده کرده است .

گفت وگو با فاطمه مقدمیان ، قبولی پزشکی دانشگاه تهران


نام و نام خانوادگی فاطمه مقدمیان

رتبه منطقه سال 1402: 1986

رشته و دانشگاه قبولی پزشکی دانشگاه تهران

نام شهر و استان ملارد - تهران

از چه سالی عضو کانون بوده : از سال 99

شغل و تحصیلات مادر  لیسانس- خانه دار

شغل و تحصیلات پدرفوق لیسانس - کارمند

درصدهای کنکور 1402زیست:40درصد-فیزیک :67/56-شیمی:91/41-زمین:45/64-ریاضی:45/14

تراز کنکور 9308

تراز سوابق تحصیلی 8969


نام و نام خانوادگی مصاحبه کننده: اسماعیل قادری

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

مثل همه کنکوری ها که توی مسیر با ((کانون قلم‌چی )) آشنا می شوند من هم آشنا شدم قلم چی برای اکثر دانش آموزان کنکوری نیازی به معرفی ندارد از همه می شنویم که الزام مسیر کنکور هست .

 

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟ 

1)من یک دانش آموز بی غیبت در آزمو ن های اصلی بودم .2) من در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می کردم . 3)من با برنامه راهبردی آزمون های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم .

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیلی کم . برای اینکه هر غیبت باعث می شد کارنامه هدف گذاری و بازیابی که با استفاده از آنها عملکرد خودم را می سنجیدم ،ناقص و ناقص تر بشود. غیبت در آزمون مثل این است که یک کیک را پراکنده گاز بزنی هم شما از  مزه کیک چیزی متوجه نمی شوید هم تصویر کامل کیک خدشه دار می شود .

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

من از تمام کارنامه های جعبه ابزار استفاده می کردم . ولی کارنامه هدف گذاری برای دیدن روند پیشرفته و کارنامه 5 نوع درس برای اینکه واقع گرایانه تری نسبت به شرایطم داشته باشم خیلی مفید بودند .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ 

بله . برنامه را به بخش های کوچک تری تقسیم می کردم و در طی دو هفته سعی می کردم تست های تسلط را تا روز هفته ی دوم کامل کنم ، از دوشنبه تا پنج شنبه آزمون های مطابق با بودجه بندی می‌زدم که شرایط آزمون وتیپ سوالات را برای خودم شبیه سازی می کنم . 

 

در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود ؟

تقریباً همه ی درس ها . به نظرم در بازه ی مرور مطالعه ، آزمون موجب افزایش استرس و افکار می شود اما وقتی اول آزمون می‌زنیم و بعد مطالعه می کنیم ،اتلاف وقتمان به مراتب کمتر می شود.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

 من اول سوالات غلط یا نزده را برسی می کردم و سپس به سراغ سوالات درست می رفتم چون این طور نکات شک دار برای من شفاف می شدند و دانسته های قبلی هم یک دور تثبیت می کردم . 

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟ 

خیلی من هیچوقت یک دانش آموز با شرایط ایده آل نبودم و خیلی از مسائل که اکثر دانش آموزان در شرایط عادی تجربه می کنند را تجربه کردم . دفعات مکرری سختی را تجربه کردم و خیلی وقتهاپیش می آمد که ترازمن روی اندازه هایی که مطلوبم نبود، متوقف می شد مهم ترین چیزی که به خودم یا دآوری می کردم این بود که من آزمون می دهم که ضعف هایم را بفهمم نه اینکه درجا بزنم . 


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 

پدر ومادر . پدر و مادرم بهترین هدیه هایی هستند که خدا کلی هدیه ی قشنگ به من داده در تمام عصر های جمعه ی بعد از آزمون پیش می آمد که نا امید و ناراحت باشم . پدرومادرم همیشه به من می گفتند که با تمام و جودشان مطمئن هستند که من نتیجه ای که خوشحالم بکند را می گیرم . امیدوارم توانسته باشم تمام حمایت های روحی و مالی و زمانی که ازمن کردند را جبران کنم. 


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

فیزیک و زیست دو درس قوی تر من هستند . روش مطالعه من برای فیزیک و زیست هر دو خیلی ساده بود .با علاقه بخوانید ،درکشان کنید و خیلی خیلی تست بزنید . من فقط برای یکی از مباحث فیزیک 1800 تا تست زده بودم .به واسطه ی تسلطی که روی دروس پیدا کرده بودم در امتحان نهایی هم هر دو درس را 19/5گرفتم . 

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله . باز هم فیزیک هیچوقت فراموش نمی‌کنم که در سال دهم  یکبار فیزیک را 14 درصد زده بودم ولی در طی زمان به خودم قول داده بودم که باید انقدر تلاش کنم که این درس فقط نخوانم و حفظ کنم بلکه درکش کنم انتخاب کردن دبیر مناسب در این درس خیلی به من کمک کرد .

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

مثلاً در هر 2 ساعت من معمولاً 30دقیقه صرف مرور می کردم و 1 ساعت و نیم تست می‌زدم تست زدن برای من اولویت خیلی بیشتری داشت .قطعاً این نسب در طولانی مدت تغییر کرد. اوایل سال مطالعه بیشتر بود و هر چقدر به  اواخرنزدیک می شدم ،فقط تست می‌زدم و مطالعه کمتر می شد . 


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟ 

خرداد ماه . من 71 آزمون جامع زدم این عدد را فقط کسی که آزمون جامع زده باشد درک می کند . آزمون های جامع در خرداد ماه مطالب راکاملاً درذهن من جمع بندی و تثبیت کرد همان آزمون های جامع هم بود که من بیشترین تراز طی سال را آوردم . 


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید؟

آموزش . من به آزمون یاد گرفته بودم که به چشم یک دوست نگاه کنم نه یک معلم بد اخلاق که فقط قصد دارد به من بگوید هنوز به قدر کافی خوب نیستم . وقتی نگاهم را به آزمون عوض کردم، فقط ازآن بیشتر یاد گرفتم . 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله داشتم . وقتی روی صفحه اعداد،ساعات ،در صد ها و تعداد تست ها را می بینید هیچ وقت از یاد نمی برید که چه قدر تلاش کردید .چه قدر باید بهتر بشید و چه قدر تا همین الآن بهتر شدید . مغزتان وقتی پیشرفت خودتان  را در دفتر برنامه ریزیتان ببینید فقط و فقط مصمم تر می‌شوید . 


 بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید. 

فیزیک 1 -مطالعه  عمیق2- دبیر مناسب 3-تعدادتست زیاد4-مرور مداوم ..

زمین ،1-درک عمیق و تحلیل از مباحث مطالعه شده2-داشتن روتین منظم مطالعه 


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟این روش‌ها در جلسه‌ی کنکور چه کمکی به شما کرد؟

روش ضربدر و منها + زمان های نقصانی از باز ه‌ی فروردین این روش ها را جدی تر تمرین کردم و کنکورم مخصوصاً در مدیریت دفتر چه ی دوم مثل یک روش جا دویی به کمکم آمد .


برنامه ی شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

تابستان بیشترین تایم برای مطالعه دروس دهم و یازدهم گذشته بودم که در طی سال از این بابت نگرانی نداشته باشم و در طی سال در آزمون کانون و مطابق با برنامه مرور می کردیم .

 


 فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟ 

فکر می‌کردم واقعاً چون خیلی تلاش کرده بودم ، صبح اعلام نتایج گوشی همراهم را یک گوشه ، آماده فیلم گذاشتم  بودم و با هزار دعا و صلوات سایت بالا آمد به محض دیدن رتبه ی خودم اشک شوق ریختم و از اینکه خدا نتیجه تلاش هایم را داده بود با تمام وجود شکر کردم . لذت بخش ترین صحنه ای آن نور دیدن برق شادی در چشما های پدر و مادرم بود . 


دلیل انتخاب رشته‌تان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟ 

جواب من به این سوال هم کنجکاوی است . من درباره حیات انسان ، مرگ و زندگی کنجکاو بودم از طرف دیگر هم عاشق دیدن لبخند بچه ها هستم پس بهترین انتخاب برای من این بود که پزشک شوم و تخصص اطفال بگیرم . اولویت 1 تا 10من بود .


Menu