نام و نام خانوادگی : روژین باقری
مقطع و رشته : دهم تجربی
نام شهر و استان : ساری-مازندران
میانگین تراز :6970
تعداد سال های عضویت در کانون : 1 سال
تعداد آزمون ها : 30 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: کارشناس ارشد -معماری
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس پرستاری -ارشد مدیریت
مصاحبهگر : آقای محمد ابراهیم زاده ساروی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
از طریق دوستان/ بله-مادر/ کسب رتبه500 کنکور ریاضی.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
موفقیت و کسب نمره قبولی در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان.
دلیل پیوستگی شما با آزمونهای کانون چه بود؟
پیوستگی در آزمون ها و هماهنگی با برنامه راهبردی به من کمک کرد تا تمامی مباحث را به طور کامل جمع بندی کنم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله.این آزمون ها در عین شباهت به آزمون اصلی و ایجاد آمادگی،سوالات جدید و مفیدی داشتند.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
کارنامه اصلی : در این کارنامه تراز،رتبه و درصد تمام دروس مشخص شده و من بوسیله این کارنامه روی درصد ها هدفگذاری می کردم.
کارنامه اشتباهات : حسن ویژه کارنامه ی اشتباهات، تعیین اشتباهات با ذکر شماره سوال در هر آزمون بود.
کارنامه بازیابی : درکارنامه ی بازیابی پس از چند آزمون تعداد نزده ها،اشتباهات و درست های هر مبحث به صورت شفاف مشخص شده و از این طریق توانستم ضعف کلی خود را در هر مبحث پیدا کنم.
کارنامه هدفگذاری:مقایسه ی رنگ های مختلف و چند از ده ها در هر آزمون کمک می کند تا پیشرفت خود را برای هر درس و در هر آزمون بررسی کنید.
کارنامه 5 نوع درس:نقات قوت پایدار-نقات قوت-درس هایی که نیاز به تلاش دارند، از مواردی هستند که در این کارنامه بررسی می شوند و از کارنامه های بسیار مفید کانون می باشد.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بلی.من با الگو قراردادن برنامه راهبردی به صورت هفتگی، برنامه ی منظم داشتم و با بودجه بندی قلمچی برای هر درس هدفگذاری می کردم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کردید؟
زیست شناسی و ریاضی. دروس را با برنامه ریزی می خواندم و از هر درس تست های بسیار کار می کردم و سعی داشتم انواع مختلف تست ها را در این دو درس کار کنم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بلی- فیزیک.در ابتدا با سبک سوالات مختلف در این درس آشنا نبودم اما به مرور با تکرار و تمرین و تست های زیاد این درس را تقویت کردم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
کنکور آزمون بسیار مهمی است و معتقد هستم پیوستگی در آزمون ها کانون از نخستین سال دبیرستان می تواند پیشرفت چشمگیری در روند آمادگی برای آزمون ها دیگر داشته باشد.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟
پس از آزمون در روز جمعه.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اشتباهات و نزده های خود را به وسیله ی کارنامه های مختلف در صفحه ی شخصی مطالعه می کردم و نکات آنان را به خوبی یاد می گرفتم.
آیا برنامهی مدرسه با برنامهی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد میکردید؟
تا حدودی بله اما گاهی پیش می آمد که برنامه کانون جلوتر باشد. در این مواقع از درسنامه های کتب مختلف و فیلم های آموزشی استفده می کردم.
اگر به بودجهبندی برنامهی آزمون نمیرسیدید چگونه جبران میکردید؟
سعی می کردم هدفگذاری خود را روی دروسی قرار دهم که به آنان در بودجه بندی رسیده ام و در برنامه هفته بعد دروسی عقب افتاده را مطالعه نمایم.
در سال نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟
برنامه ریزی درست، پیوستگی در آزمون ها و تحلیل درست تمامی آنان-تست ها بسیار.
در سال نهم روزی چند ساعت درس میخواندید؟
ساعات مطالعه با توجه به برنامه روزانه متغیر است اما به مرور ساعات مطالعه ی من افزایش پیدا کرد. در ابتدا با 4 ساعت شروع شده و در روزهایی نیز 15 ساعت مطالعه نیز وجود داشت.
آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟ چقدر؟
بله بین 4الی5 ساعت بیشتر.
تلاش و سختکوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟
البته، مهم ترین عامل موفقیت استمرار و سخت کوشی است.
از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را کردید؟ چرا؟ چگونه و در چه زمانهایی از آن استفاده میکردید؟
استفاده بیشتر من از کتاب تست ها بود.در هفته دوم کتاب تست های کانون و تست های منتخب را دوباره تست می زدم.
دفتر برنامهریزی را تکمیل میکردید؟ دفتر برنامهریزی چه کمکی به شما میکرد؟
بله دفتر برنامه ریزی همانند یک یادآور بود تا بررسی کند در مجموع چند ساعت مطالعه داشتم و چه دروسی را به سرانجام رساندم.
برنامهریزی خود را چگونه انجام میدادید؟ روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟
برنامه ریزی من به صورت هفتگی بود.
آیا در امتحانات نیمسال اول تمرین تستی هم داشتید؟ تست جدید میزدید یا تستهای نشاندار را کار میکردید؟
من در این بازه زمانی اکثرا تست های نشان دار و نکاتی که از کتاب تست های مختلف جمع آوری کرده بودم را مطالعه می کردم.
آیا در دوران طلایی نوروز برای قبولی در آزمون تیزهوشان برنامهی مشخصی داشتید؟
بله.یک برنامه مشخص همراه با هدفگذاری برای عید داشتم.
بعد از عید چه برنامهای برای آمادگی آزمون تیزهوشان داشتید؟
پس از دوران عید تقریبا جمع بندی ها و حل آزمون های سال قبل تیزهوشان و نمونه را شروع کرده بودم.
در ماه آخر روزانه چند تست میزدید و چگونه تستها را تحلیل میکردید؟
روزانه حدود 400 الی 500 تست و پس از انجام تست ها آنان را بررسی می کردم.
وقتی در طول سال خسته میشدید یا انگیزهتان را از دست میدادید، برای بیشتر شدن انگیزهتان چه کار میکردید؟
به شخصه تفکر راجب اهداف انگیزه را به من بر می گرداند.
با خودتان رقابت میکردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت میکردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمرهتان در آزمون؟
رقیب اصلی خودم هستم، پس با خودم رقابت می کردم و سعی می کردم هر روز از روز قبل و هر آزمون از آزمون قبلی بهتر باشم. از نظر من کیفیت مهم تر از کمیت است پس با افزایش نمرات در آزمون ها به پیشرفت خود کمک می کردم.
از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟
از آذر ماه سال نهم.