روش مطالعه روانشناسی و ریاضی: فاطمه پور محمد، قهرمان پیشرفت

کلکسیون روش مطالعه قهرمانان پیشرفت: فاطمه پورمحمد، دروس روانشناسی و ریاضی

روش مطالعه روانشناسی و ریاضی: فاطمه پور محمد، قهرمان پیشرفت

استان و شهر: خراسان رضوی، تربت حیدریه

پایه و رشته: یازدهم انسانی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 4429

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 6012

پیشرفت تراز : 1582


سلام...

من فاطمه پورمحمد، تراز برتر رشته انسانی هستم. 

در شروع سال یازدهم هیچ آشنایی با درس روانشناسی و شیوه ی مطالعه آن نداشتم. همچنین روش مطالعه خاصی هم برای آن بلد نبودم. فقط متن کتاب را حفط میکردم. بعد از اولین آزمون یازدهم ‌متوجه شدم روش مطالعه ام درست نیست به همین خاطر تصمیم گرفتم روش های مختلف را امتحان کنم. 

روشی که برای مطالعه این درس استفاده میکنم اینگونه است که ابتدا متن کتاب درسی را دقیق مطالعه میکنم و سپس تست آموزشی میزنم و نکات جدید را یادداشت برداری میکنم. در مرحله بعد به درسنامه کتاب تست برای درک بهتر مفهوم مطالب مراجعه میکنم و بعد با زدن تست های آموزشی و زمان دار با نمونه سوالات متفاوتی از آن مبحث که ممکن است در آزمون ها آمده باشد آشنا میشوم. وقتی آن مبحث را به خوبی یاد گرفتم مطالب مهم آن مبحث را خلاصه نویسی میکنم تا بعدا برای مرور با مشکل مواجه نشوم. همچنین تست هایی که به دفعات متعدد اشتباه زدم را در برنامه هفتگی خود قرار میدهم تا آن را به طور کامل یاد بگیرم. من در درس روانشناسی تفاوت زیادی بین مطالعه برای امتحانات مدرسه و آزمون های تستی قائل نمیشوم. فقط در مطالعه برای آزمون ها به جزئیات دقت بیشتری میکنم.


روش مطالعه روانشناسی و ریاضی: فاطمه پور محمد، قهرمان پیشرفت


تا قبل از اینکه مطالعه تستی را شروع کنم بر این باور بودم که ریاضی درسی است که من در آن قوی هستم و نیاز ندارم که وقت زیادی برای آن بگذارم. تمام تلاشم را میکردم که در هنگام تدریس معلم مباحث را متوجه شوم و در خانه وقت زیادی برای آن اختصاص نمیدادم. امتحانات مدرسه را با مروری کوتاه بر جزوه معلم به خوبی میگذراندم. گمان میکردم که با این شیوه میتوانم از پس تست های چالشی و دشوار بربیایم. اما با شرکت در اولین آزمون زمانی که کلاس دهم بودم متوجه شدم که یادگیری ام ناقص است و برای اینکه بتوانم به تست ها جواب بدهم باید بیشتر تلاش کنم و روش مطالعه ام را تغییر دهم. 

الان روش مطالعه من برای درس ریاضی به اینگونه است که بعد از تدریس معلم در خانه حداقل 5 تست از آن مبحث را حل میکنم. اگر اشتباهات کمی داشته باشم متوجه میشوم که تا حدودی بر آن مبحث مسلط هستم پس بیشتر وقتم را صرف زدن تست میکنم تا با انواع مختلف سوال ها و دام های آموزشی آشنا شوم و به خوبی آن مطلب را یاد بگیرم. اگر تعداد غلط هایم زیاد بود و احساس کردم که آن مبحث را به خوبی یاد نگرفته ام در برنامه ام خواندن کامل و دقیق درسنامه کتاب تست را قرار میدهم و در صورت نیاز از ویدئوهای آموزشی کمک میگیرم تا یادگیری ناقصم را در آن مبحث کامل کنم. برای تثبیت آن مبحث تا زمانی که به تسلط کافی نرسم، شبی 10 تست حل میکنم. 

من برای درس ریاضی از کتاب آبی کانون استفاده میکنم که تست های آن طبقه بندی شده است و همه سطحی را شامل میشود. همچنین درسنامه مختصری دارد که فقط نکته های مهم را شامل می شود که برای مرور بسیار مفید و کاربردی است.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.


Menu