روش مطالعه امیرحسین قلیزاده در دروس اقتصاد و علوم و فنون ادبی

کلکسیون روش مطالعه قهرمانان پیشرفت: امیرحسین قلیزاده، دروس اقتصاد و علوم و فنون ادبی

روش مطالعه امیرحسین قلیزاده در دروس اقتصاد و علوم و فنون ادبی

استان و شهر: آذربایجان شرقی، ارومیه

پایه و رشته: یازدهم انسانی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 5252

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 6464

پیشرفت تراز : 1212


سلام... 

من امیرحسین قلی زاده هستم تراز برتر رشته علوم انسانی

من در دو درس اقتصاد و علوم وفنون پیشرفت چشمگیری داشتم و مهم ترین عامل پیشرفت من در تمامی دروس و به خصوص این دو درس، انسجام و پیوستگی در مطالعه دروس و تلاش و کوشش بسیار در این زمینه است. 

برای مثال در درس اقتصاد ابتدا به مطالعه دقیق و بسیار عمیق کتاب میپردازم و سعی می کنم چندین بار کتاب درسی را به صورت عمیق مطالعه کنم تا به تسلط کامل در مباحث مورد نظر برسم. سپس به سراغ کتاب های تست میروم و شروع به حل کردن تست ها میکنم تا تسلط لازم را بدست بیاورم . بخش های تشریحی کتاب را به صورت عمیق می خوانم و بخش هایی که مربوط به حل مسائل است را بارها و بارها تمرین و تکرار میکنم تا در حل کردن تست ها دچار مشکل نشوم.

در درس علوم و فنون هم که تقریبا مشابه روش بالا عمل میکنم با این تفاوت که علاوه بر اینکه بارها و بارها متن کتاب درسی را مطالعه میکنم، خلاصه برداری و نت برداری انجام میدهم و بخش های مهم را یادداشت میکنم تا بیشتر به انها دقت کنم. من همچنین نکات مهم و باارزش را به صورت کاغذهای کوچکی نوشته و جلوی چشمم قرار می دهم تا در هربار مطالعه بیشتر به انها دقت کنم و سپس با تسلط بیشتری تست ها را حل کنم.

من سعی می کنم تا ساعت مطالعه خوبی برای تمامی درس ها داشته باشم چون به نظرم تمامی درس ها حائز اهمیت هستند و تعادل در میزان مطالعه انها نقش مهمی در موفقیت دارد.مثلا میزان مطالعه برای یک درس نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشد؛ بلکه باید یه حد کافی برای تمامی دروس وقت صرف شود.

طبیعتا که نواقص و نقاط ضعفی در درس خواندن وجود دارند ولی سعی میکنم تا ان نقاط ضعف و نواقص را به حداقل برسانم. مثلا نوشتن خلاصه، نت برداری، تست های بیشتر و متنوع تر میتوانند در کاهش این نواقص کمک شایانی به ما بکنند. 

در خواندن و تست زدن به نظرم باید تعادل برقرار باشد تا ثمره و نتیجه بهتری دربرداشته باشد. نه میزان مطالعه تشریحی باید نامتعادل باشد و نه میزان تست زدن؛ اگر بتوانیم این دو را باهم هماهنگ و متعادل کنیم یادگیری بهتر میشود. من بسته به میزان سختی یا آسانی درس میزان خواندن و تست زدنم را هماهنگ می کنم. اگر درسی نیاز به خواندن چندباره کتاب درسی داشته باشد چندین بار میخوانم و اگر حس کنم درسی بیشتر به تست زدن احتیاج دارد سعی میکنم تست های بیشتری حل کنم تا به تسلط بیشتری برسم.

بهترین منبع کتاب درسی است و هرچه قدر بیشتر خوانده شود به تسلط بیشتر کمک می کند. بعد از تسلط کامل بر متن کتاب هم باید تست های بیشتری حل شوند و ترکیب این دو ینی خواندن متعادل و تست زدن متعادل که باعث پیشرفت می شوند و من سعی می کنم این تعادل را برقرار کنم. من در خواندن این دروس فقط به کتاب های درسی اکتفا نمیکنم و از کتاب های کمک درسی هم استفاده می کنم که به نظرم اگر از منابع درستی باشند به فهم و یادگیری بیشتر می انجامند. 

من از کتاب های آبی کانون استفاده میکنم و همین امر هم باعث پیشرفت بیشتر من شده اند. هم درسنامه های کتاب های آبی و هم تست های آن از استاندارد کافی برخوردارند و مطالعه صحیح و عمیق ان کتاب ها باعث فهم و یادگیری بیشتر می شوند. من بعد از خواندن کتاب درسی به سراغ کتاب های آبی می روم و درسنامه مربوط به آن درس را مطالعه میکنم و سپس تست های توصیه شده و مرتب سازی شده را با دقت پاسخ می دهم و از پاسخنامه تشریحی آن هم استفاده میکنم تا اگر مشکلی بود بتوانم ان را حل کنم.

Menu