سودا منشوری؛ دانش‌آموز برتر یازدهم ریاضی تراز 6045

آزمون‌های تابستان تلنگری است تا دانش آموز حداقل هر دو هفته یک بار برای مرور درس‌های سال گذشته وقت بگذارد.

سودا منشوری؛ دانش‌آموز برتر یازدهم ریاضی تراز 6045

آزمون‌های تابستان تلنگری است تا دانش آموز حداقل هر دو هفته یک بار برای مرور درس‌های سال گذشته وقت بگذارد.

 

نام و نام خانوادگی : سودا منشوری 

پایه : یازدهم ریاضی

استان ، شهر :  تهران، دماوند 

میانگین تراز کانونی : 6045 

تعداد کل آزمون‌ها : 112 آزمون 

سال‌های حضور در کانون : 4 سا ل 

مصاحبه‌گر : الهام یافته 

 

اولین سوالی که دوست دارید از شما پرسیده شود چیست؟بپرسید و پاسخ دهید؟ 

آیا با علاقه رشته تحصیلی‌تان را انتخاب کرده اید؟

رشته ریاضی فیزیک یکی از رشته هایی هست که فقط با وجود تلاش و پشتکار و علاقه می‌توانید به خواسته‌های‌تان برسید. معمولا کسی که حساب کتاب و ریاضیات و فیزیک و آزمایش‌ها را دوست دارد به این رشته می‌آید. اگر کسی هنوز تعیین رشته نکرده است باید بگویم که اول خودت را بشناس و سعی کن علایق و استعداد‌ها ی خودت را کشف کنی. وقتی که خودت را شناختی و علاوه بر آن فهمیدی که در کدام راه قرار است آدم موفقی بشوید،آماده هستی برای اینکه رشته‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید. 


با کانون چطور آشنا شدید؟ آیا کسی از اعضا خانواده شما هم درحال حاضر در آزمون‌ها شرکت می‌کند؟ 

یکی از دوستان نزدیک من آزمون‌های قلم‌چی را به طور مرتب شرکت می‌کرد. وقتی دیدم که در هر آزمون کلی سوال‌های متنوع حل می کند، من هم دلم خواست خودم را محک بزنم. از کلاس ششم تا به امروز تمام آزمون‌های قلمچی را شرکت کردم. 


از چه مقطعی در آزمون‌های کانون ثبت نام کردید؟  

از کلاس ششم ابتدایی در آزمون‌ها شرکت می‌کنم.


دلیل پیوستگی شما در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

دفترچه‌هایی که دوستم بعد هر آزمون به خانه می‌آورد برایم جالب بود.  باهم می‌نشستیم و دوباره از اول همه تمرین‌ها را حل می‌کردیم. از بچگی سوال حل کردن را دوست داشتم و وقتی با سوال جدید مواجه می‌شدم دوست داشتم که خودم به تنهایی حل کنم و وقتی موفق می‌شدم حس خوبی به من دست می‌داد. از طرفی خانواده بر این اصرار داشتن که تو سال‌های بعد و مهم‌تر از همه کنکور، خیلی می‌تواند به من کمک کند. 


آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟چرا؟  

به طور مرتب آزمون های اصلی را چه حضوری و چه مجازی شرکت می کنم و نمی خواهم غیبتی داشته باشم و آزمونی را از دست بدهم. در آزمون های هدف گذاری هم تا جایی که می‌توانم شرکت می‌کنم.  


شما در آزمون‌های هدیه هم شرکت کرده‌اید؟ چرا؟  

 بله، در آزمون‌های هدیه شرکت کردم. سوال‌های متنوع و متفاوتی حل و خودم را برای آزمون آخر هفته آماده کردم.  


کدام یک از کتا ب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟چرا؟  

من از کتاب‌های سه سطحی، آبی ، سوال‌های پرتکرار  و نوروز و... استفاده کردم .برای کسانی که امتحان نهایی و کشوری دارند کتاب سوال‌های پرتکرار می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. کتاب سه سطحی شما را در سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر آماده می‌کند. دانش آموز با موفق شدن در هر سطح به سطح بعدی و بالاتری می رود و همین باعث پیشرفت دانش آموز در حل هر نوع سوال در هر سطحی می شود. کتاب آبی گزینه خوب و عالی برای تست زدن روزانه می‌تواند باشد. کتاب های آبی علاوه بر تست‌های فراوان برای هر مبحث از کتاب درسنامه دارد و از آن‌ها می شود به عنوان جزوه هم استفاده کرد و در آخر کتاب نوروز که در ایام نوروز کمک می‌کند که درس‌ها را مرور کنید و از یادتان نرود.  


دلیل این که در همه ی آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟ آیا امسال هم هدف‌گذاری کردید که در آزمون‌های تابستان 1402 شرکت نمائید ؟ 

دانش آموزان متوسطه دوم باید از تابستان استفاده بهینه بکنند. روزی حتی یک ساعت وقت گذاشتن برای مرور درس‌ها و تست زدن هم می‌تواند خیلی مفید باشد. آنقدر وقت داریم که بتوانیم هم تفریح کنیم و هم درس را فراموش نکنیم. دانش آموزی که در این سه ماه تابستان حتی یک یادآوری کوچک از سال گذشته را نداشته در سال جدید انگار وارد دنیای جدیدی شده است و تا خودش را باز با محیط وفق بدهد زمان می برد.

آزمون‌های تابستان تلنگری است تا دانش آموز حداقل هر دو هفته یک بار برای مرور درس‌های سال گذشته وقت بگذارد. البته که دانش آموزهای کنکوری جور دیگری به تابستان نگاه می‌کنند!  

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 

قطعا تراز است. بعد از آن به تحلیل کارنامه و سوال های غلط و نزده ام می‌پردازم.زمان گرفتن کارنامه استرس و غافلگیری برایم پیش نمی‌آید چون بعد از هر امتحان می‌توانم با قاطعیت بگویم که چه نمره ای را کسب کردم. اگر در درسی ضعف یا مشکلی داشته باشم اول تمام آن مبحث را از روی کتاب یاد می‌گیرم و اگر نیاز شد حتی ویدیو آموزشی هم می‌بینم و بعد نمونه سوال از آن قسمت حل می‌کنم تا مطمئن بشوم که دیگر مشکلی وجود ندارد. 

 

از کدام یک از ابزارهای جعبه ابزار استفاده می‌کنید؟ 

جعبه ابزار کارنامه به دانش آموز خیلی کمک می‌کند که به طور دقیق آزمون را تحلیل و تمام ایرادها را بررسی کند. من بیشتر از کارنامه اشتباهات استفاده می‌کنم و تمام آن سوال‌ها را دقیق بررسی می‌کنم تا اشکال کارم را متوجه بشوم تا اگر در آزمون‌های بعد مشابه این سوال‌ها را دیدم با خیال راحت حل کنم. 

   

به غیر از خودتان چه کسی از اعضای خانواده‌تان کارنامه شما را  بررسی می‌کنند؟ برخورد آنها با نتیجه آزمون چطور است؟ 

مادرم بعضی اوقات کارنامه‌ام را چک می‌کنند و یا از خودم می‌پرسند  شرط ما بعد از هر آزمون این است که آن را تحلیل کنیم. 

   

روزی چند ساعت درس می‌خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دهید؟ 

در روزهای عادی کمتر از 3ساعت درس نمی‌خواندم. چون نوشتن تکالیف و خواندن درس همان روز کمتر از 3 ساعت وقت نمی‌برد. بعد از اتمام درس جدید که می‌خواندم و از فهمیدن آن مطمئن می‌شدم نمونه سوال حل می‌کردم و در آخر تست می‌زدم. زمان امتحانات تست نمی‌زدم و سوال‌های تشریحی و نمونه سوال حل می‌کردم. تصمیم دارم در تابستان وقت بیشتری برای تست بگذارم و بتوانم از پس هر سوال تستی بر بیاورم. 


 آیا برنامه خاصی برای آزمون‌های تابستان دارید؟ 

هر مبحثی که برای هر روز مشخص کردم که تست بزنم و با آزمون‌های تابستان هماهنگ کنم و طبق آن پیش بروم. با این برنامه هم تست زدم و هم برای آزمون‌ها آماده شدم. 

 

وضعیت درسی خود را در نیم سال اول و نیم دوم با هم مقایسه کنید؟ 

وضعیت درسی‌ام در نیم سال دوم پیشرفت داشته چون هم با سوالات بیشتر آشنا شدم و هم با قدرت بیشتری ادامه دادم. 

  

آیا در زمینه غیر درسی  هم  فعالیت داشتید؟ 

ورزش یکی از کارهایی است که من از اول هم کنار درس آن را ادامه دادم. درس خواندن شما را از چیزی غافل نمی‌کند. شما می‌توانید هم درس بخوانید و هم برای چیزی که علاقه دارید وقت بگذارید. من از دوران کودکی بسکتبال بازی می‌کردم.

 

سخن آخر... 

این‌که برای خودتان وقت بگذارید و خودتان را دوست داشته باشید. به دنبال علایق و‌ خواسته‌های‌تان بروید و مطمئن باشید که هیچ کس جز خودتان نمی‌تواند موفقیت‌تان را تضمین کند.

 

Menu