داشتن یک برنامه منسجم و منظم،مهم‌ترین دستاورد آزمون‌های کانون

در این مقاله گفت و گو با آیدا احمدی پذیرفته شده رشته دبیری ادبیات فارسی را می‌خوانید.

داشتن یک برنامه منسجم و منظم،مهم‌ترین دستاورد آزمون‌های کانون

 نام و نام‌خانوادگی : آیدا احمدی

نام شهر، استان: چیلیچه، چهارمحال و بختیاری 

رتبه سال 1401(منطقه و کشور): 664 منطقه 3

سال‌های حضور در کانون: 5 سال 

رشته‌ی قبولی: دبیری ادبیات فارسی

میانگین تراز:6362

سال های حضور در کانون:1 سال

تحصیلات مادر: لیسانس 

تحصیلات پدر: لیسانس

درصدهای کنکور 1401:

 ادبیات۵۴% 

 دینی% 50     

عربی عمومی48%   

 زبان %۴  

علوم اجتماعی49%

عربی اختصاصی %۵۵

ریاضی %۴۸

اقتصاد52%     

علوم و فنون ۶۸%

تاریخ و جغرافیا ۳۰%

مصاحبه‌گر: لیلا محمدی

 

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون یاد گرفته‌اید چیست ؟

آزمون‌های کانون باعث نظم بخشیدن به برنامه و نحوه درس خواندن من شد و باعث شد که طبق برنامه کانون که بسیار کامل و جامع بود پیش رفته و در هر آزمون وضعیت درسی و نحوه‌ی مطالعه خود را محک بزنم.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت ؟

مهم‌ترین دستاورد از شرکت در آزمون‌های کانون، داشتن یک برنامه منسجم و مناسب بودن سطح علمی سوالات است.

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند ؟ روش مطالعه‌ی آن‌ها را توضیح دهید ؟

در درس علوم و فنون و ریاضی 

در درس علوم و فنون که بیشتر بچه‌ها موضوع عروض و قافیه را حذف می‌کنند من این مبحث را حذف نکردم و تلاش زیادی کردم و توانستم رتبه خوبی به دست بیارم در درس علوم و فنون هر شب از یک وزن چند بیت شعر می‌خواندم این روند یک ماه و خورده‌ای طول کشید و بعد از آن به عروض سماعی رسیدم بخش حفظیات علوم و فنون را هر شب مرور داشتم و رمز و کد بین جملات قرار داده بودم که فراموش نشود. در درس ریاضی ابتدا درس‌نامه را مطالعه می‌کردم تست‌های آن را می‌زدم و بعد فیلم نگاه می‌کردم تا کاملا مطلب را یاد بگیرم و همه تست‌هایش را به طور کامل تحلیل می‌کردم.


درطول سال‌هایی که در کانون شرکت کردید آیا خسته شدید ؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید ؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دادید ؟ 

گاهی پیش می‌آمد که خسته شوم اما زمانی که به هدفم فکر می‌کردم و تلاش‌هایی که تا آن لحظه انجام داده بودم ؛ خستگی را فراموش می‌کردم. در این زمان می‌گفتم که چند ماه دیگر تلاش کرده و زحمت می‌کشم بعد راحت می‌شوم و با همین امید درس می‌خواندم و سعی‌می کردم روزهای جمعه بعد از آزمون یک تفریح کوچک برای خود داشته باشم حتی شده در حد دو سه ساعت.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید ؟

از نظر من آزمون‌های کانون سطح سوالات بسیار خوب و برنامه‌ی بسیار جامعی دارد و جامعه آماری آن بسیار بالا و این‌که سطح سوالات نزدیک به کنکور دارد. 


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کردید ؟

بله طبق برنامه حرکت می‌کردم و با سعی و تلاش برنامه را تمام می‌کردم و نمی‌گذاشتم برنامه‌ها روی هم بماند هر روز طبق برنامه برای هر درس وقت می‌گذاشتم و تست می‌زدم.

 

نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود ؟

نقش مادرم در این سال بسیار مهم بود بعد هر آزمون کارنامه من را بررسی می‌کرد وهر مشکلی داشتم برطرف می‌کرد اگر کتاب لازم بود یا کلاس نیاز داشتم برایم مهیا می‌کردند.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید ؟

بعد از آزمون تحلیل آزمون را انجام می‌دادم و سوالاتی که مشکل داشتم بود فیلم نگاه می‌کردم و یا به درس‌نامه مراجعه می‌کردم و مشکلاتی که در آزمون داشتم را حل می‌کردم.

 

از سایت و مجله ی کانون استفاده می‌کردید ؟ کدام بخش ها برای شما جالب‌تر بود ؟

بله از سایت کانون استفاده می‌کردم بعضی اوقات مصاحبه دانش‌آموزان در سایت و مجله را می‌خواندم و از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کردم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را استفاده می‌کردید ؟

زمانی که دفترچه‌ها دو‌تایی شد از روش‌های مدیریت زمان استفاده کردم تا به این تغییر عادت کرده و سر دفترچه‌هازمان کم نیارم.

 

به نظر ما مهم ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید ؟

تلاش و پشتکارم و این که به صورت شبانه روزی درس خواندم و توانستم خودم را قانع کنم که در سال کنکور فقط به درس تمرکز داشته باشم و از تفریحات خود گذشتم.

 

نظرات دیگر تا چه حدی در شما اثر داشت ؟ 

نظرات منفی افراد دیگر من را برای درس خواندن مصمم تر از گذشته می‌کرد و به خودم می‌گفتم حتی به خاطر حرف این چنین افراد هم شده باید موفق شوم و سعی می‌کردم نگذارم صحبت‌های آن‌ها تاثیر منفی روی من بگذارد 

 

توصیه‌ای برای دانش‌آموزان دیگر دارید ؟

توصیه من به دانش آموزان عزیز این است که تمام وقت و تلاش خود را برای درس بگذارند، دوست و رفیق و تفریحات را چند ماه کنار بگذارند و فقط بر روی درس تمرکز داشته باشند تا بعد از دیدن رتبه کنکور به خود افتخار کنند و با دقت درس بخوانند در دروسی که مشکل دارند فیلم آموزشی نگاه کرده و تست زیاد بزنند.

Menu