گفت و گو با امیر حسین محمدی؛ دانش آموز برتر دوازدهم انسانی

گفت و گو با امیر حسین محمدی؛ دانش آموز برتر دوازدهم انسانی تهران

گفت و گو با امیر حسین محمدی؛ دانش آموز برتر دوازدهم انسانی

نام دانش آموز: امیر حسین محمدی

رشته و مقطع:انسانی،دوازدهم

استان و شهر : تهران

میانگین تراز:5600 

شغل و تحصیلات پدر: کارمند ،لیسانس حسابداری 

شغل وتحصیلات مادر:‌ خانه دار،دیپلم حسابداری 


مصاحبه گر: محمد مهدی یعقوبی


به چه دلایلی تصمیم گرفتید که در آزمون های برنامه ای شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال خواهد داشت؟ 

مهمترین دلیل من برای ثبت نام در کانون قلم چی موفقیت در کنکور 1402وکسب رتبه برتر درکنکوراست که باید در این یکسال تلاشم رو چند برابر کنم و از بعضی از تفریحات و استراحت ها چشم پوشی کنم تا بتوانم در کنکور و امتحان نهایی بهترین نتیجه را کسب کنم.


میانگین چند ساعت مطالعه روزانه دارید؟ به استراحت و تفریح در برنامه خود توجه می کنید؟ 

میانگین مطالعات روزانه من در روز 6ساعت و30 دقیقه تا 7ساعت است. تقریبا خیر چون خیلی از کارهایی که قبلاانجام میدادم وقت من را میگرفت به خاطر همین تصمیم گرفتم خیلی از فعالیت های غیر درسی خود را انجام ندهم و از انها چشم پوشی کردم.


روش مطالعاتی شما در هفته اول و هفته دوم چگونه است؟ آیا پیش خوانی هم می کنید؟  

من در طول هفته اول سعی میکنم تمام دروس مربوط به بودجه بندی ازمون هارو بخوانم ودر کنارش تست هم بزنم. در طول هفته دوم سعی میکنم دروسی را که در هفته اول خوانده بودم مرور کنم و پیش آزمون هایی که بودجه بندی آنها شبیه بودجه بندی است که خواندم حل کنم و آنها را تحلیل کنم. در بعضی از درس ها بله پیش خوانی دارم.


از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری می کنید؟ این منابع چه ویژگی هایی دارند؟

من از تمام منابع کانون استفاده میکنم ولی از کتاب فلسفه و منطق آبی خیلی بیشتر استفاده میکنم نسبت به بقیه درس ها چون هم درسنامه خیلی قشنگ و مفهومی و قابل فهمی دارد،تست های استاندارد ، پاسخنامه تشریحی کامل و جامع و نکته ای و آزمون های پایان هر درس و هر فصل که باعث جمع بندی می شود.


دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کنید؟ آیا در پیشرفت و افزایش ساعت مطالعه شما تاثیر گذار بوده است؟ 

بله،هر روز آن را تکمیل می کنم.بله باعث پیشرفت در برنامه ریزی ها در مورد درس ها و ساعات مطالعه درس های عمومی و اختصاصی من شده و باعث آن شده است که من با خودم در مورد درس خواندم صادق تر باشم و متوجه بشوم که در کجای کار قرار دارم همچنین پشتیبان من متوجه بشود که من چقدر تلاش کردم ومتناسب با تلاشم به من راهکار ارائه دهند.


در برنامه راهبردی پاییز برنامه شما در بخش زوج کتاب ها چگونه است؟‌ 

من در نیمسال اول (پاییز)تصمیم گرفته ام زوج کتاب های دهم را بخوانم چون دوسال پیش آنهارا خوانده ام و مطالب کمتری از آنها یادم هست نسبت به دروس پایه یازدهم و گفتم در نیمسال دوم(زمستان)دروس پایه یازدهم رو بخوانم و مروری از پایه دهم داشته باشم تا مطالبی که در پاییز خوانده ام یادم نرودکه برای کنکور اردیبهشت ماه آمادگی کامل داشته باشم.


در تابستان چقدر پیشرفت داشتید؟ راهکار موفق خود را بیان کنید.

من در تابستان تمام درس های پایه های دهم و یازدهم را خواندم و برای تمامی مطالب خلاصه نویسی برداشته ام و تست زدم تا در این ایام مقدار خیلی کمی خیالم راحت تر باشد و با آرامش بیشتری برنامه ریزی داشته باشم و راحت تر به سمت جلو پیش بروم و به نتیجه مطلوبی که مد نظر من هست برسم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ برای هر دو هفته‌ی بین آزمون‌ها چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله.در هفته اول به صورت تمام وقت بودجه بندی آزمون رو می خوانم و در هفته دوم به مرور و تست و پیش آزمون می گذرانم تا با آمادگی کامل سر جلسه آزمون بروم .


چند درصد زمان خودتان را به تست زدن و چند درصد را به مطالعه درس اختصاص می‌دهید؟ 

من در تمام درس های خواندنی 60%زمان خود را به خواندن مطلب اختصاص می دهم و 40%از وقت خود را صرف تست و تحلیل ان می کنم ،ولی در درس ریاضی 70% وقت خودرا به تست زدن و تحلیل دقیق آن اختصاص می دهم و فقط 30%زمان خود را صرف خواندن مطالب (فرمول ها و تعریف ها و....)اختصاص می دهم.

 

آیا از آزمون های مکمل ( عمومی- مشابه پارسال) در بین هر آزمون استفاده می کنید و چه تاثیری در روند پیشرفت شما دارد؟

بله،سعی می کنم از آزمون هایی که بودجه آنها شبیه بودجه بندی است که من خوانده ام استفاده کنم زیرا بیشترین تاثیری که آزمون ها دارند مرور مطالب و پیدا کردن اشتباهات است  و رفع آن اشتباه ها باعث می شود که در آزمون های دیگر مرتکب آن اشتباه ها نشویم

 

برنامه شما برای تحلیل آزمون ها بعد از اتمام آزمون در روز جمعه چگونه است؟ روش خود را توضیح دهید. 

اول دفترچه آزمون را جلوی خود می گذارم و شروع میکنم از سوال اول بررسی میکنم که سوال را درست زده ام یا نه اگر درست زده باشم از آن سوال میگذرم ،به همین ترتیب تا به سوالی برسم که آن را اشتباه پاسخ داده ام و دلیل اشتباه پاسخ دادن خود را پیدا میکنم و آن را یادداشت میکنم تا دفعات بعد مرتکب آن اشتباه نشوم،با برخورد به سوالاتی که آن هارا پاسخ نداده ام آن هارا به صورت کامل بررسی می کنم و دلیل بلد نبودن خود را یاد داشت میکنم تا آن مطلب را یاد بگیرم ،به همین ترتیب تمام سوالات را بررسی میکنم.


در بررسی کارنامه آزمون خود ، پاسخ گویی به سوالات ساده را  چگونه ارزیابی کرده و برنامه شما برای بهبود عملکرد در این قسمت چیست؟

 به این صورت که آنها را هم مثل سوالات دیگر بررسی میکنم تا به یک نتیجه مطلوبی از خودم برسم و سعی میکنم در هر آزمون تعداد سوالاتی را که برایم پاسخگویی به آن ها راحت بوده را افزایش دهم که این یعنی بهتر خواندن نسبت به آزمون های قبل .


آیا از سایت کانون و مجله آزمون هم استفاده می کنید؟ کدام بخش برایتان جذابیت بیشتری دارد؟

بله استفاده می کنم.من به شخصه بخش ((صفحه شخصی شما))را خیلی دوست دارم چون اولا به جزءخودم کسی نمی تواند وارد آن بشود و دوما دسترسی به تمام گزینه هارا راحت کرده است و تمام بخش هارا درخود دارد و نیاز نیست دنبال هر بخشی بگردم و در زمان صرفه جویی میکند.


از کدام یک از معلم هایتان تشکر می کنید و چرا؟

از تمام معلم هایم از کلاس اول تا الان تشکر میکنم ولی از جناب آقای((علی ناییجی))معلم تست عربی خودم تشکر ویژه دارم چون از تمام جهات واقعا کامل هستند چه از نظر بار علمی،نوع تدریس،اخلاق ایشان واقعا عالی هستند و به من خیلی چیز ها یاد دادند.


فکر می‌کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟

صبور بودن در اینکه بتوانم چند ساعت در روز را به مطالعه اختصاص دهم و به درس خود اهمیت فراوانی بدهم ،ویژگی بعدی توانایی بیدار ماندن در شب را یکی از مهمترین ویژگی های خود می دانم.


یک توصیه به دوستانی که این مصاحبه را میخوانند داشته باشید.

من شاید مهم ترین پیشنهادی که میتوانم به دوستان خودم داشته باشم این است که همیشه با پدر و مادر خود رفیق باشین و سعی کنین همیشه پدر و مادرتان را از خوتان راضی نگه دارید که راز موفقیت همه انسان های بزرگ حرف گوش دادن به حرف های پدر و مادرشان است.

 


Menu