گفت‌و‌گو با نگار کاظملو ، دانش آموز برتر دوازدهم انسانی

برنامه راهبردی بسیار بسیار دقیق و منظم است و کاملا استاندارد می‌باشد. از این نظر که مباحث خیلی درست تقسیم بندی شده همچنین که مرور و جمع بندی نیز در نظر گرفته شده است و مطالعه‌ی من را هم دقیق و مرتب م

گفت‌و‌گو با نگار کاظملو ، دانش آموز برتر دوازدهم انسانی

 

«برنامه راهبردی بسیار بسیار دقیق و منظم است و کاملا استاندارد می باشد. از این نظر که مباحث خیلی درست تقسیم بندی شده همچنین که مرور و جمع بندی نیز در نظر گرفته شده است و مطالعه ی من را هم دقیق و مرتب می کند.»


نام و نام خانوادگی : نگار کاظملو

رشته و مقطع تحصیلی : دوازدهم انسانی 

میانگین تراز : 7526

سال های حضور در کانون : 4 سال (نهم تا دوازدهم)

تعداد کل آزمون ها : 71 آزمون

نام شهر ، استان : خدابنده (شهر قیدار) ، زنجان

مدرسه محل تحصیل : دبیرستان نمونه دولتی رسالت 

معدل سال یازدهم : 19/85


مصاحبه گر : اعظم معصومی


از چه سالی به کانون ملحق شدید و با چه ترازی آزمون ها را شروع کردید؟

از چهارسال پیش یعنی از سال نهم در آزمون های کانون ثبت نام کردم و ترازم در حدود 5000 تا 6000 بود اما دقیقا به یاد دارم اولین ترازم در پایه دهم 6800 بود.


اکنون تراز شما به چه عددی رسیده است؟

اکنون ترازهایم بین 7200 تا 7500 متغیر است.


هدف شما از ثبت نام در آزمون های کانون چه بود و حسن آزمون های کانون از نظر شما چیست؟

برنامه راهبردی نظم خاصی به برنامه مطالعه و روند درسی من می دهد و باعث آرامش خاطرم می شود و به نظرم کاملا اصولی و مفید است و نکته مثبت دیگر ثبت نام در آزمون های کانون و شرکت در این آزمون ها و اجرا کردن مباحث در مطالعه طبق برنامه راهبردی از بین رفتن استرس است چون باعث می شود از دیگر دانش آموزان عقب نباشیم، همچنین آگاهی از نقاط ضعف و قوت در مطالعه دروس و مرور و رفع اشکال بسیار کمک کننده است.

یکی از مواردی که هر دانش آموزی به آن نیاز دارد انگیزه داشتن است ، آزمون دادن با حس رقابتی که در من ایجاد می کند به من انگیزه می دهد که به طور مداوم تلاش کنم و با اطلاع از سطح خود در دروس مختلف با تلاش بیشتر سطح همه دروس را به حد مطلبوم برسانم.


نظر و پیشنهاد خود را درباره تحلیل آزمون بیان کنید.

اهمیت تحلیل آزمون بسیار زیاد است من همه اشتباهات و سوالات غلط خود را یادداشت می کنم، هم باعث رفع اشکالاتم می شود و هم تمرکز من را در آزمون های بعدی افزایش می دهد.

 گفت‌و‌گو با نگار کاظملو ، دانش آموز برتر دوازدهم انسانی

آیا شما آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال را شرکت می کنید؟

بله همیشه شرکت می کنم ، بسیار کمک کننده است زیرا از اشکالات خود قبل از شرکت در آزمون اصلی مطلع می شوم و باعث می شود عملکرد بهتر و آمادگی بیشتری در آزمون اصلی داشته باشم.


به نظر شما در دوران جمع بندی که همزمان با آزمون های تشریحی است ،چگونه می توان بهترین استفاده را از دوران طلایی جمع بندی داشت؟

اگر دانش آموزی مثل من گام به گام با آزمون های کانون و برنامه راهبردی پیش آمده باشد قبلا یک بار همه دروس را در طول سال مطالعه کرده و مطالعه برای امتحانات تشریحی بسیار راحت تر است چون با مرور و مطالعه ای کوتاه آمادگی کامل برای امتحانات ایجاد می شود و بیشتر وقت خود را برای جمع بندی دروس و تست زدن برای این دوران استفاده می کنم.


شما از کدام یک از کتاب های کانون به عنوان منبع مطالعه استفاده می کنید؟ مهم ترین ویژگی های کتاب های کانون چیست؟

کتاب های  آبی اقتصاد و ریاضی و جامعه شناسی ؛ ویژگی مهم این کتاب ها که برای من خیلی ارزشمند است پوشش دادن همه نکات و صفحات کتاب می باشد و خیلی سوالات با دقت بالا و در نظر گرفتن ریز نکات طرح شده و نکته مثبت دیگر این کتاب ها داشتن سطح بندی است که خیلی به استفاده مفید از کتاب کمک می کند، همچنین که این کتاب ها طبق بودجه بندی آزمون های قلم چی تالیف شده است.


شما در پاسخ به یکی از سوال ها گفتین که از برنامه راهبردی استفاده می کنید ، کدام یکی از ویژگی های برنامه راهبردی بیشتر شما را جذب کرده است؟

برنامه راهبردی بسیار بسیار دقیق و منظم است و کاملا استاندارد می باشد. از این نظر که مباحث خیلی درست تقسیم بندی شده همچنین که مرور و جمع بندی نیز در نظر گرفته شده است و مطالعه ی من را هم دقیق و مرتب می کند.

میانگین ساعت مطالعه روزانه شما چقدر است؟

اکثر روزها ۱۰ الی 11.5 ساعت مطالعه دارم اما برخی روزهای هفته که کلاس های مدرسه بیشتر هستند به ندرت ممکن است مطالعه من در آن روزها به ۶ ساعت برسد.


نقطه قوت شما در واقع بالاترین تراز شما در کدام درس است؟لطفا روش مطالعه این درس را بیان کنید.

در درس ریاضی تراز من ۸5۰۰-۸4۰۰ است.

برای درس ریاضی پس از تدریس دبیر جزوه را کامل مطالعه می کنم و سعی می کنم نمونه سوال های جزوه ی دبیرم را حل کنم و پس از آن به سراغ تست زنی می روم و بارها از آن مبحث تست می زنم و در مرحله بعد آزمون هایی از مبحث مربوطه می زنم.


آیا شما از آیتم پشتیبان ویژه استفاده می کنید؟

بله ؛ ایشون به من برنامه و مشاوره های لازم را می دهند، در واقع حجم درس ها در سال کنکور زیاد و سنگین هست و ایشون با برنامه ریزی های دقیق و اصولی که انجام می دهند من آرامش خاطر پیدا می کنم و از طرفی ایشون در زمینه کنکور تجربه دارند و با فضای سال کنکور کاملا آشنا هستند به همین خاطر راهنمایی هایی که می کنند برای بنده خیلی کاربردی است و من واقعا با صحبت های ایشون انگیزه می گیرم.

تراز شما در طول مشاوره و برنامه ریزی پشتیبان تان چه تغییری کرده است؟

قبل از اینکه ایشون مشاورم باشند ترازم ۶۹۰۰ تا ۷۱۰۰ تقریبا در این حدود بود اما بعد از اینکه پشتیبانم برایم برنامه ریزی کردند، ترازم بالای ۷۰0۰ هست و به ۷۵۰۰ و ۷۶۰۰ هم رسیده است.



نمودارهای پیشرفت نگار کاظملو

Menu