مدیریت امتحانات دی ماه و آزمون‌های جمع بندی_معصومه صنعت کار

پایان نیم سال اول نزدیک است این زمان چالشی فرصتی مهم برای جمع بندی تستی و تشریحی دروسی است که تا الان مطالعه کرده اید یا از آنها جا مانده اید

مدیریت امتحانات دی ماه و آزمون‌های جمع بندی_معصومه صنعت کار

سلام من معصومه صنعت کارهستم ، رتبه 407 منطقه 1 کنکور ریاضی  سال 1401 و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت


پایان نیم سال اول نزدیک است این زمان چالشی فرصتی مهم برای جمع بندی تستی و تشریحی دروسی است که تا الان مطالعه کرده اید یا از آنها جا مانده اید.


یکی از مهم ترین نکات در این زمان برقراری تناسب بین مطالعه تستی و تشریحی است بسیاری از دانش آموزان این زمان را فقط صرف مطالعه تشریحی میکنند و آن را مانعی در برابر مطالعه کنکوری خود میدانند در حالی که با توجه به این که در این زمان فشاری برای شرکت درکلاس های مدرسه وجود ندارد زمان بیشتری برای مطالعه هست و میتوان آن را به فرصتی برای پیشرفت و جبران زمان های از دست رفته تبدیل کرد.


در سال دوازدهم من درس هایی را که در طول ترم به خوبی مطالعه کرده بودم به صورت تستی جمع بندی میکردم و اگر در تست ها با مشکلی روبه رو میشدم به سراغ کتاب درسی میرفتم و تمرینات مربوط به آن مبحث را حل میکردم سپس به تست ها بازمیگشتم و به این صورت هم برای امتحانات تشریحی آماده میشدم و هم درس هارا به صورت تستی و مفهومی جمع بندی میکردم و سعی میکردم بخشی از زمانم را به مطالعه و حل تست های دهم یا یازدهم این درس اختصاص دهم. یکی از مزایای این روش برای دانش آموزان قوی این است که می توانند تست هایی را که در طول نیم سال اول نشان دار کرده اند مرور کنند.


اما برای درس های عمومی و درس هایی که در طول ترم برای آنها به اندازه کافی وقت نگذاشته بودم ابتدا کتاب را مطالعه میکردم و تمرینات آن را حل میکردم سپس تست هارا از آسان به سخت حل میکردم و با حل تست ها متوجه میشدم که در کدام قسمت ها هنوز مشکل دارم یا کدام مباحث را باید مرور کنم  و این روش باعث میشد که مبحثی را فراموش نکنم.


همچنین در هنگام مطالعه دروسی که امتحان داشتم سعی میکردم دروس دیگر را نیز فراموش نکنم و در کنار مطالعه برای درس مورد نظر درس های دیگر را نیز به صورت تستی کار میکردم یا درس های روز های قبل را مرور میکردم .دانش آموزان قوی تر که در طول نیم سال تحصیلی به خوبی مطالعه کرده اند میتوانند بخشی از زمان خود را به دهم و یازدهم اختصاص دهند.


من در این زمان پیشرفت درصد خوبی در درس شیمی داشتم که علت آن را مربوط به شیوه مطالعه ام میدانم.برای مطالعه شیمی من ابتدا کتاب و جزوه را به طور کامل مطالعه میکردم سپس تست میزدم و نکاتی از تست ها که در کتاب نبود و نکاتی که فراموش کرده بودم را در حاشیه کتاب یادداشت میکردم و هنگام مرور به این قسمت ها مراجعه میکردم که باعث میشد نکته ای را فراموش نکنم سپس مباحث  دهم و یازدهم مرتبط با دوازدهم را مطالعه میکردم و در نهایت سعی میکردم چند روز از هفته را به حل مسائل شیمی از ساده به سخت اختصاص دهم که با تعداد کم شروع کردم و هرروز حداقل یک تست اضافه میکردم.


یکی از مواردی که در این زمان باعث پیشرفت من هم در امتحانات تشریحی هم در آزمون های جمع بندی کانون شد حل چند نمونه امتحان تشریحی مربوط به سال های قبل بود و همچنین سعی میکردم قبل از هر آزمون جمع بندی آزمون مربوط به سال قبل را حل و تحلیل کنم و این گونه با برسی درصد های هر درس متوجه میشدم که کدام مباحث و درس ها نیاز به زمان بیشتری دارند که این مورد در افزایش تراز من در آزمون ها خیلی تاثیر داشت.



مدیریت امتحانات دی ماه و آزمون‌های جمع بندی -فرشته باقری

مدیریت امتحانات دی ماه و آزمون‌های جمع بندی- متین قنبرزاده

مدیریت امتحانات دی ماه و آزمون‌های جمع بندی -فاطمه قدرتی

مدیریت امتحانات دی ماه و آزمون‌های جمع بندی -محمد مهدی کربلایی


 دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو معصومه صنعت کار به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور 

             به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

                                                            لینک صفحه پشتیبان ویژه


Menu