آزمونک درس یک تا چهار- زبان انگلیسی دهم - آیدا علی بخشی

در این مطلب قصد داریم سوالات درس یک تا چهار درس زبان انگلیسی را با هم مطالعه و بررسی کنیم . امیدواریم مطالب بیان شده ، شما را در یادگیری بهتر این درس ، یاری کند .

آزمونک درس یک تا چهار- زبان انگلیسی دهم - آیدا علی بخشی

سلام به همه دوستان ! 

در این مطلب قصد داریم سوالات درس یک تا چهار درس زبان انگلیسی را با هم مطالعه و بررسی کنیم .

 امیدواریم مطالب بیان شده ، شما را در یادگیری بهتر این درس ، یاری کند .

آزمونک درس یک تا چهار- زبان انگلیسی دهم - آیدا علی بخشی






آیدا علی بخشی

دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

رتبه 29 منطقه دو کنکور انسانی 1400




  صفحه اینستاگرام ما  

برای ارتباط بیشتر با برترها و رزرو پشتیبان ویژه ، پیج کانون برترها را دنبال کنید . 

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید .






پاسخ های تشریحی:


سوال1)گزینه1.

 ترجمه جمله: "مردمي كه در اين شهر كوچك زندگي ميكنند فقط به فكر خودشان  هستند و هرگز ديده نشده از يكديگر

 قدرداني كنند."

نكتة مهم درسي:

 اين سؤال در مورد كاربرد ضمير انعكاسي است. در جاي خالي جمله، ضمير انعكاسي مربوط به کلمه   people  که اسم

 جمع است به کار میرود           (themselves)

   

سوال2)گزینه4.

 ترجمة جمله :" به خاطر اينكه فرهنگ لغتت ان را به من قرض داديد ممنونم . در  سريع ترين زمان ممكن آن را به شما

 پس خواهم داد، باشد؟"

نکته مهم درسی:

در این سوال کاربرد  will     و  be going to      مطرح است. مفهوم جمله نشان میدهد که ما قول میدهیم کاری را در آینده انجام دهیم

 که در این صورت  will  به کار میرود.

سوال3)گزینه4.

 ترجمة جمله:   "  وقتي مادرم جوان تر بود، افسردگي بدي را تجربه كرد، بنابراين مجبور شد چندين هفته در بيمارستان بستري شود."

1) شناسايي كردن                        2) سرگرم كردن

3) به ياد آوردن                            4) تجربه كردن

سوال4)گزینه1.

ترجمه جمله: " اشميت محقق مشهوري است كه راهبردهاي مختلف يادگيري واژگان  را كه (زبان آموزان) استفاده مي كنند، مطالعه مي كند." 

 1) راهبرد، استراتژي               2) شگفتي، كار خار قالعاده

3) تحقيق                                4) ترجمه

سوال5)گزینه3.

ترجمه جمله:" او نمیتواند تاریخ دقیق حادثه را به یاد بیاورد ولی این (حادثه) در یک صبح چهارشنبه در زمستان وقتی

 پسرش را به مدرسه میبرد اتفاق افتاد."

نکته کلیدی:فعل وجهی can برای نشان دادن قابلیت ها و توانایی به کار میرود. در این جا نیز صحبت از ناتوانی این فرد در

 به یاد آوردن تاریخ دقیق حادثه است و بنابرین از فعل وجهی به صورت منفی استفاده میکنیم.نکته دیگر حروف اضافه 

مناسب برای بخش های روز به همراه اسم آن روز و فصل های سال هستند که به ترتیب  on   و   in  هستند.

سوال6)گزینه2.

ترجمه جمله: "هنگامي كه او دستور زبان را در بالاترين سطح ياد بگيرد، مي تواند از   ساختارهاي جمله به درستي و به طور مناسب استفاده كند."

نکته کلیدی:" برای شناخت صفات عالی شکل تک بخشی از پسوند  est    استفاده میکنیم استفاده میکنیم همچنین پس از فعل وجهی    can از شکل ساده فعل استفاده

 میکنیم.

 

سوال7)گزینه1.

ترجمه جمله:"موفقيت اين برنامه ها بستگي زيادي به روش هاي تدريس مورد استفاده در مدرسه و علاقة دانش آموزان به

 درس هايشان دارد."

1) به طور زيادي، به شدت          2) صبورانه

3) به راحتي                              4) به طور مفيد

سوال8)گزینه4.

میدانم از دست دادن یک عزیز چقدر دردناک است ولی تو باید خودت را جمع کنی و از پس این روزهای سخت برآیی.

فعل        know  از جمله فعل های حالت است.این افعال ساختار استمراری نمیپذیرند و همواره در حالت ساده به کار

 میروند از طرفی در طرف دوم این جمله که با      but     آغاز میشود، فاعل جمله با مفعول فعل   pull  یکسان است به

 همین دلیل  در جایگاه مفعول از ضمیر انعکاسی     yourself استفاده میکنیم.

سوال9)گزینه1.

ترجمه جمله:"براي همة والدين ضروري است تا مسئوليت سنگين بزرگ كردن فرزنداني را به عهده بگيرند كه بتوانند جامع هشان را در آينده توسعه دهند."

1) حمل كردن ،به عهده گرفتن                           2) دفاع كردن

3) حفاظت كردن                                                4) تأكيد كردن

سوال10)گزینه2.

ترجمه جمله:" اگر قيمت خانه ها را در شمال و جنوب پايتخت مقايسه كنيد، تفاوت آن ها با يكديگر كاملاً تعجب برانگيز است."

1) خوشمزه                      2) شگفت انگيز، تعجب برانگيز

3) سالم                           4) محتمل


تهیه کننده:

آیدا علی بخشی - دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

سپاس از توجه شما



Menu