آزمونک درس یک تا چهار- روان شناسی- آیدا علی بخشی

در این مطلب قصد داریم سوالات درس یک تا چهار درس روان شناسی را با هم مطالعه و بررسی کنیم . امیدواریم مطالب بیان شده ، شما را در یادگیری بهتر این درس ، یاری کند .

آزمونک درس یک تا چهار- روان شناسی- آیدا علی بخشی

سلام به همه دوستان ! 

در این مطلب قصد داریم سوالات درس یک تا چهار درس روان شناسی را با هم مطالعه و بررسی کنیم .

 امیدواریم مطالب بیان شده ، شما را در یادگیری بهتر این درس ، یاری کند .

آزمونک درس یک تا چهار- روان شناسی- آیدا علی بخشی





آیدا علی بخشی

دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

رتبه 29 منطقه دو کنکور انسانی 1400





  صفحه اینستاگرام ما  

برای ارتباط بیشتر با برترها و رزرو پشتیبان ویژه ، پیج کانون برترها را دنبال کنید . 

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید .


 

ویژگی های این مطلب:

20 تست از درس یک تا چهار روان شناسی 

پاسخ تشریحی کامل









سوال1)گزینه3.

فرضیه ها می توانند ضمن اینکه در پاسخ به یک سؤال بیایند، باعث طرح سؤال های دیگر هم بشوند.

سوال2)گزینه2.

مهم ترین دلیل دشواریِ پیش بینی و کنترل در علم روان شناسی، پیچیدگی و دشواری توصیف و تبیین در موضوعات مختلف این علم است.

سوال3)گزینه1.

در جست و جوی چیزی بودن باعث میشود تا روش علمی، هدفمند باشد. مهم ترین تفاوت دانشمند با فردِ عادی در این است که،

 هرچند هر دو با مسئله مواجه میشوند، اما مواجهه دانشمند، برخلاف فرد عادی، منظم و قاعده مند است.

سوال4)گزینه3.

دلیل دشواری رسیدن به یافت ههای یکسان در روان شناسی، پیچیدگی پژوهشهای مربوط به انسان، رعایت مسائل اخلاقی، تأثیر ارزش ها در نگاه و تفسیر پدیده های انسانی و ... است.

 سوال5)گزینه3.

مطالعه رفتار، محدود به انسان نیست و در بسیاری از آزمایش ها؛ تفاوت جدّی و بنیادی میان انسان و حیوان گذاشته نمی شود.

سوال6)گزینه1.

دوقلوهای همسان الزاماً هم جنس هستند.

سوال7)گزینه3.

برخى پایان نوجوانى را زمانى مىدانند که فرد شروع به کار کند و از والدین مستقل شود.

سوال8)گزینه2.

در هفت سال دوم کم کم باید زشتی ها و زیبایی ها را به او فهماند و در تأدیب او کوشش کرد

و او را به ارزش ها و دوری از زشتی ها رهنمون ساخت.

سوال9)گزینه4.

طبق نمودار صفحه47 این طبقه بندی صحیح است.

سوال10)گزینه2.

رشد شناختی، به رشد

تواناییهای مرتبط با فرایندهایی همچون توجه، ادراک، حافظه، استدلال، قضاوت، حل مسئله،تصمیم گیری و تواناییهای زبانی کودک اطلاق می شود.

سوال11)گزینه3.

محرومیت حسی به علت آزارنده بودن نوعی شکنجه تلقی میشود.

سوال12)گزینه1.

استفاده از رنگ های مختلف به هنگام مطالعه و خط کشیدن روی واژگان مهم به وسیله برخی دانش آموزان، روش مفیدی برای خارج شدن از یکنواختی و در نتیجه ایجاد تمرکز است.

سوال13)گزینه1.

اینکه از دست دادن را فدای هشدار کاذب بکنیم و یا برعکس، بستگی به اهمیت تکلیف دارد. تکالیف مهم تر با هشدار کاذب همراه است.

سوال14)گزینه4.

خستگی باعث از دست دادن حالت گوش به زنگی میشود.

سوال15)گزینه3.

وجود خطاهای ادراکی نشانگر این است که آنچه را حس میکنیم الزاما چیزی نیست که در ذهن خود ادراکش میکنیم.

سوال16)گزینه3.

در حالی که بزرگسالان به صورت کلی و خلاصه رمزگردانی میکنند. رمزگردانی جزء به جزء شامل جزئیات یک موضوع یا رویداد

 است. در حالی که رمزگردانی کلی در برگیرنده خلاصه موضوع است. در رمزگردانی جزء به جزء، امکان خطای بیشتری وجود

 دارد.به همین دلیل به حافظه کودکان نمیتوان اعتماد کرد.

سوال17)گزینه3.

مفهوم حافظه کاری نشان دهندۀ این موضوع است که انواع حافظه را نمی توانیم صرفا بر اساس زمان تقسیم بندی نماییم؛

 بلکه میزان استفاده از اطلاعات، تعیین کننده در دسترس بودن یا عدم دسترسی به آن اطلاعات است. هرچه نشانه

 بیشتری داشته باشیم، بازیابی بهتری انجام می شود.

سوال18)گزینه1.

نمیتوانیم بیش از چند اطلاعات را برای مدت کوتاهی ذخیره کنیم. مهمترین دلیل فراموشی اطلاعات در حافظ ی کوتاه

 مدت، محو شدن مواد اطلاعاتی حافظه به دلیل گذشت زمان یا جایگزینی مواد اطلاعاتی با موارد جدید است.

سوال19)گزینه2.

یکی از ساده ترین شیو ه های انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلندمدت، بازگویی و تمرین است.

سوال20)گزینه2.

معانی کلمات به صورت پیاپی و مرتبط با سایر معانی شکل میگیرند.

تهیه کننده:

آیدا علی بخشی - دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

سپاس از توجه شما


Menu