گفتگو مصطفی یحیوی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول حسین حبیبی

مهم‌ترین ویژگی کتاب سه سطحی سخت بودن سوالاتش هستش که این سختی سطح سوالات برای من مفید بوده چون توی کتابای مختلفی که برای بعضی از دروس که توشون قوی‌تر هستم مثل هندسه و گسسته داشتم سوالات اکثریت در سطح

گفتگو مصطفی یحیوی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول حسین حبیبی
نام و نام خانوادگی : حسین حبیبی
نام شهر : همدان
رشته : ریاضی فیزیک
میانگین تراز : 7396
تحصیلات پدر : لیسانس
شغل پدر : معلم ابتدایی
تحصیلات مادر : دیپلم
شغل مادر : خانه دار


 میانگین درصد درس ها 


حسابان : 80%
فیزیک : 90%
شیمی : 80%
هندسه : 90%
گسسته : 80%
ادبیات : 70%
زبان : 80%
عربی : 80%
دینی : 90%



 مهم ترین ویژگی کتاب سه سطحی سخت بودن سوالاتش هستش که این سختی سطح سوالات برای من مفید بوده چون توی کتابای مختلفی که برای بعضی از دروس که توشون قوی‌تر هستم مثل هندسه و گسسته داشتم سوالات اکثریت در سطح ساده بوده‌اند که من رو به چالش نمی‌کشیدند یا چیز جدیدی ازشون یاد نمی‌گرفتم که توی کتابای سه سطحی مخصوصا دو بخش دشوار و دشوارتر می‌توانم سوالات به نسبت سخت‌تری ببینم و با روش حل های خیلی بهتری آشنا بشم. 


آزمون‌


  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از تابستان سال دوازدهم (1 سال). طبق پیشنهاد دبیران و دوستان و با توجه به جامعه آماری خوب و بالای کانون و همچنین نیاز به یک برنامه خوب که باعث درس خواندن شود و همچنین آزمون های دوره‌ای برای سنجش سطح یادگیری و تسلط خودم در آزمون‌های کانون شرکت کردم.


 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

بیشتر به علت تعیین سطح خودم در یادگیری و تسلط روی دروس در همه ازمون‌ها شرکت کرده‌ام و حتی در مواقعی که دچار بیماری دوره‌ای شده ام به خاطر اشنایی با سوالات و عقب نیفتادن از برنامه در ازمون ها شرکت کردم.


مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 

تالیفی و جدید بودن سوالات در آزمون‌ها و همچنین سطحِ به نسبت خوبِ سوالات و داشتن سوالات چالشی در هردرس، نقطه قوت آزمون‌های اصلی هستند. بهترین ویژگی آزمون‌های هدف گذاری، قابلیت درس به درس بودن آنهاست. شرکت در آزمون‌های مشابه پارسال هم به خاطر بودجه بندی و سطح سوالات به نسبت یکسان با آزمون‌ اصلی، بهترین روش برای مرور مباحث آزمون هستند.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

شرایط فعلی صددرصد چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم تاثیر زیادی داشته که این تاثیرات هم مثبت و هم منفی بوده‌اند که با توجه به شرایط شخصی خودمان باید بهترین بازدهی ممکن را بگیریم. البته غیرحضوری بودن باعث عدم تشابه شرایط محیطی محل آزمون‌ها با کنکور شده که با اندکی همت کردن می‌شود شرایط محیطی را تا حدود زیادی شبیه کنکور کنیم تا عادت به آزمون دادن در این محیط بکنیم.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

تراز هم‌کلاسی‌ها و دوستانم که با یکدیگر درس می‌خوانیم و پیگیر شرایط یکدیگر هستیم برایم اهمیت دارد و در طول زمان قبل از آزمون‌ها با یکدیگر رفع اشکال می‌کنیم. شرایط تقلبی که در دوران کرونا به وجود آمده حقیقتا نباید تاثیری روی درس خواندن ما بگذارد چرا که هرکس با توجه به نسبت ساعاتی که درس خوانده و درصدی که در هردرس دارد می‌تواند سطح خود را تعیین کند و درصدی که دیگران با تقلب کردن برای خود به دست آورده‌اند در میزان درس خواندن آنها تاثیر ندارد. اما بعضی از افراد با رتبه و تراز خوبی که به دست می‌اورند انرژی مثبت دریافت می‌کنند و بهتر درس می‌خوانند که برای این سری از افراد می‌تواند تاثیر منفی بگذارد.


آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟( درصورت حضور در این ازمون پاسخ دهید)

من معمولا در آزمون هدف‌گذاری بعضی از دروسی که قصد و هدف صد زدن آن‌ها را دارم را می‌زنم که در رفع مشکلات و حتی گاهی یادگیری نکات تستی و روش های جدید در حل به من کمک می‌کند. همچنین اگر مشکلات من در آن دروس زیاد باشد مقدار تست هایم را در هفته‌های بعدی برای آن درس زیادتر می‌کنم.


چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

در آزمون‌های هدف‌گذاری اگر بتوانم در همان پنجشنبه شرکت می‌کنم و اگر نتوانم در هفته دوم حتما سوالات را می‌بینم و پاسخ می‌دهم. هدف از شرکت در آزمون‌های هدف گذاری بیشتر تعیین سطح یادگیری هست و در یک بازه زمانی خاص به سوالات دروسی که قصد صد زدن آنها را دارم پاسخ میدهم.

در آزمون‌های مشابه پارسال همواره پنجشنبه قبل از آزمون‌ شرکت می‌کنم تا یک مرور خوب و به صرفه برای آزمون فردا داشته باشم و درصورت وجود مشکل رفع اشکال کنم. آزمون‌های مشابه پارسال را در دفترچه غیرحضوری و در بازه زمانی صبح تا ظهر به صورت یکجا پاسخ میدهم.


  از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

پس از پایان امتحانات خرداد سال یازدهم و یک استراحت کوتاه و رسیدن به دوره تابستان درس خواندن را جدی گرفتم و در آزمون‌ها شرکت کردم و با توجه به زمان آزادی که داشتم توانستم اکثر دروس پایه را جمع بندی کنم که این جمع بندی در سال تحصیلی امسال کمک خیلی خوبی به من کرده است.


 اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟ 

اولین تراز من 5788 بود که در اولین آزمون یعنی 18 تیر بوده و این تراز در آزمون 5 آذر به 7855 رسید که بهترین تراز من تا به الان بوده

دلیل پیشرفت این تراز بیشتر از همه تغییر خیلی زیاد در روش مطالعه هر درس و افزایش ساعت مطالعه بوده.


کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

دروس هندسه ، گسسته و آمار و احتمال به طور ویژه‌ای نقطه قوت من هستند. چون علاقه خاصی به این دروس دارم و حتی هوش ذاتی خوبی در این دروس دارم می‌توانم با کمترین زمان خواندن و تست زدن، بیشترین بازدهی ممکن را بگیرم که حتی ممکن است با یک یا دو ساعت خواندن این دروس در طول دو هفته درصد بالای 60 داشته باشم که این درصد با زیاد کردن میزان ساعت مطالعه به صد میرسد.

روش مطالعه‌ای که در این سه درس دارم بیشتر به نظرم شخصی می‌باشد چرا که دوستانم با این روش نتوانسته‌اند به بازدهی خوبی برسند اما معمولا با مطالعه سطحی یک درسنامه مطالب آزمون جدید را می‌خوانم، سپس تست های همان کتاب را می‌زنم و اگر مشکل زیادی در یادگیری داشتم فیلم‌های آموزشی رایگانی که موجود هستند و من با روش تدریس دبیران دروس راحت هستم را تماشا می‌کنم که گاهی باعث یادگیری روش های بهتر می‌شوند. بعد از یادگیری کامل این دروس و گذشت چند روز سراغ تست‌های به نسبت سخت‌تر در این دروس می‌روم که بهترین منبع موجود به نظرم کتاب های سه سطحی هستند که با توجه به سطح سوالات بالاتر نسبت به سایر کتاب ها من را بیشتر به چالش می‌کشانند. به نظرم این به چالش کشیده شدن و نگاه نکردن به پاسخنامه بیشتر ار هرچیز دیگری باعث تسلط می‌شوند.


برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

بله. در خیلی از درس‌ها از روش های مطالعاتی دوستانم استفاده کردم تا به یک روش مطالعاتی شخصی با بازدهی خوب برسم؛ بعضی مواقع با دوستانم درمورد جز‌ئیات یک مبحث درسی بحث کرده‌ایم که در این بحث کردن مطالب زیادی به صورت دوسویه بین من و آن‌ها رد و بدل شده که برای من بازدهی به نسبت خوبی داشته و حتی کمک دبیران در برخی مباحث مشکل برای من بسیار مفید بوده


  بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟ 

صددرصد بعد از آزمون‌ها در مدرسه رشد کرده‌ام. شرکت در آزمون به صورت منظم باعث ایجاد نظم در خود من شده است که این نظم قبلا در من وجود نداشت. بعد از یک دوره چند ماهه من به یک روش درس خواندن مشخص رسیدم که بیشتر از شب امتحانی بودن جدا شدم و خواندن دروس در طول بازه بین دو آزمون و تکرار آن‌ها در چند آزمون مختلف باعث عمیق شدن یادگیری و به یاد ماندن جزء به جزء مطالب در ذهن من شده است.


برنامه و کتاب


 همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

بازه دوهفته‌ای ویژگی خوبی هست که برنامه راهبردی دارد. این بازه زمانی نه زیاد و نه کم هستش و در طول این بازه می‌شود خیلی کارها مثل جبران عقب افتادگی ها، گذاشتن تمرکز بر روی یک سری از دروس که ضعیف هستیم و تسلط و تست زدن زیاد در دروسی که کامل یادگرفته‌ایم را انجام داد، همچنین اندازه بودن مقدار صفحات برای جمع بندی بین دو هفته و حتی تکرار خوب و اندازه مطالب درسی در آزمون های مختلف برای تسلط بیشتر و حتی جبران عقب افتادگی یکی از ویژگی‌های خوب برنامه راهبردی هستش که باعث دادن نظم و انگیزه به ما دانش آموزان می‌شود. البته داشتن برنامه بدون دادن آزمون بازدهی کار را به نصف یا کمتر می‌رساند که به نظر من این برنامه بدون آزمون فایده کافی ندارد و تنها افرادی که انگیزه خیلی بالایی دارند می‌توانند فقط از برنامه استفاده کنند.


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟ 

در دروس اختصاصی اکثرا برنامه مدرسه از برنامه راهبردی جلوتر هست که این جلو بودن باعث یادگیری خیلی سریعتر از شروع بازه آزمون و گذاشتن وقت در بازه بین دوآزمون برای تسلط بیشتر میشه. من معمولا سعی می‌کنم یک بار برای همیشه در کلاس ها، درس را یاد بگیرم و بعد از آن در طول بازه آزمون بیشتر وقت خودم را به جای یادگرفتن برای تست زدن صرف می‌کنم که این کار باعث صرفه جویی بیشتر توی زمان میشه البته این جلو بودن یک سری مضرات داره که البته این مضرات کوتاه مدت هستند و نسبت به مزایا کمتر هستند.


 آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

تفاوت زیادی داره. من در طول سال‌های قبل وقت آزاد زیادی داشتم که برنامه نویسی می‌کردم و نظم خاصی در درس خواندن نداشتم و به قول معروف شب امتحانی بودم اما امسال به یک نظم نسبی در درس خوندن رسیدم و هرروز حداقل 4 یا 5 مورد درسی رو می‌خونم و تست های بیشتری می‌زنم و یک برنامه با بازدهی طولانی مدت دارم.


برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

مقدار تغییرات خیلی خیلی زیاد بوده، از اول تابستان و تا خود امروز روش مطالعه من بارها و بارها تغییر کرده و به عبارتی در طول این مدت به تکامل نسبی رسیده و همچنان جای بهتر شدن داره. بیشترین تغییرات مربوط به تغییر مکان مطالعه (از منزل به کتابخانه)، بیشتر شدن تنوع دروس در روز، ثبت ساعات مطالعه و افزایش ساعت مطالعه به صورت طولانی مدت (در بازه حدودا 4 یا 5 ماهه من به مرور به ساعت مطالعه خودم اضافه کردم) هست.


 ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

از کتاب های آبی و سه سطحی استفاده کرده و می‌کنم که بیشتر از سه سطحی استفاده می‌کنم. مهم ترین ویژگی کتاب سه سطحی سخت بودن سوالاتش هستش که این سختی سطح سوالات برای من مفید بوده چون توی کتابای مختلفی که برای بعضی از دروس که توشون قوی‌تر هستم مثل هندسه و گسسته داشتم سوالات اکثریت در سطح ساده بوده‌اند که من رو به چالش نمی‌کشیدند یا چیز جدیدی ازشون یاد نمی‌گرفتم که توی کتابای سه سطحی مخصوصا دو بخش دشوار و دشوارتر می‌توانم سوالات به نسبت سخت‌تری ببینم و با روش حل های خیلی بهتری آشنا بشم.


آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟

من تا به الان برای دروسی که در آینده می‌خواهم بخوانم به طور کتبی برنامه ریزی نکرده‌ام اما همیشه در یک دفتر میزان ساعات مطالعه هردرس رو ثبت میکنم که اینکار باعث نظم بیشتر در کارها و همچنین کنترل زمان برای مطالعه میشه. بهترین ویژگی‌ای که ثبت کردن ساعات مطالعه داره اینه که با مقایسه مقدار ساعات مطالعه و درصدهای کسب شده در آزمون‌ها میشه فهمید که چقدر در یک درس کم داشتیم یا اینکه اگر یک درس را همینطور ادامه دهیم به درصدهای بهتری می‌رسیم.


در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟

در همه دروس روش مطالعه رو تغییر دادم اما بیشترین میزان پیشرفت در درس گسسته بوده که به جای مطالعه درسنامه و تست‌های کمی که می‌زدم ، مقدار تست ها را خیلی بیشتر کردم که این تست زدن و مطالعه پاسخنامه سبب یادگیری و تسلط بیشتری به نسبت فقط مطالعه درسنامه می‌شد.


کارنامه و سایت


 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

شرکت در آزمون – بررسی کارنامه ها – مطالعه مقالات مختلف


آیا تا بحال برای مرور و جمع بندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کرده اید؟

چند بار آن‌ها را مشاهده کرده‌ام که به نظرم به حد کافی توضیحات داشته تا شخصی که هیچی بلد نیست با مطالعه آنها یاد بگیرد و یا برای جمع بندی مطالب مفیدی دارد اما تا بحال به صورت جدی از آنها استفاده نکرده‌ام.


 روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

اولین زمانی که کارنامه در سایت بیاید کارنامه را می‌بینم و ابتدا درصدها را بررسی می‌کنم و بعد از آن مقایسه با هم‌تراز که ببینم نسبت به بقیه در چه سطحی قرار دارم.


از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟ 

* کارنامه‌ی اصلی آزمون : داشتن همه جزئیات لازم برای بررسی وضعیت شخصی در یک آزمون

* کارنامه‌ی هدف‌گذاری : داشتن درصد همه دروس در همه آزمون‌ها به صورت یکجا که این کارنامه بیشتر کمک در بررسی میزان پیشرفت در دروس در طول آزمون‌های مختلف مفید هستش

* کارنامه‌ی پروژه‌ای : این کارنامه با توجه به نوع نموداری که دارد برای مقایسه وضعیت در ازمون ها و میزان پیشرفت کمک می‌کند

* کارنامه‌ی 5 نوع درس : این کارنامه با توجه به بخش بندی هایی که انجام داده در دوران جمع بندی کمک زیادی در برنامه‌ریزی می‌کند.


هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کنید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گیرید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

من هفته اول را بیشتر برای یادگیری و هفته دوم برای تست زدن و تسلط و همچنین رفع اشکال می‌گذاشتم. آزمون را در ساعت 8 با گرفتن دفترچه شروع می‌کنم و همیشه در پردازش اول هستم چرا که اکثریت دانش‌آموزان در این پردازش قرار دارند.


 روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه است ؟

ابتدا کارنامه را به صورت کلی نگاه می‌کنم و بعد از ساعت 4 که کلید و پاسخنامه می‌آمد شروع به بررسی سوالاتی که اشتباه زده بودم می‌کردم.


مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت 


آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهی؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كردي؟

معمولا برای دروس اختصاصی مخصوصا هندسه و گسسته این کار را می‌کنم و با توجه به وضعیت درسی خودم و وضعیتم در آزمون هدف‌گذاری این کار را انجام می‌دهم.


 شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد.

من با توجه به نوع درس از هر دو روش استفاده کرده‌ام. معمولا دروسی که در آنها تسلط دارم را با روش بازیابی مرور می‌کنم و با این کار نقاط ضعف خودم را می‌پوشانم و نکات خیلی زیادی یاد می‌گیرم اما در دروس عمومی و حفظی از دوباره خوانی استفاده میکنم چرا که به طور کامل در آن‌ها به تسلط نرسیده‌ام. به نظرم روش بازیابی در صورتی بسیار مفید است که ما به همه مطالب یک درس تسلط کافی داشته باشیم و نیاز به یادگیری نداشته باشیم. چرا که اگر یک سری مطالب را بلد نباشیم و از این روش استفاده کنیم ممکن است انگیزه خودمان را از دست بدهیم و در نهایت نیز به روش دوباره خوانی روی بیاوریم که این کار بازدهی را کمتر می‌کند. 

همانطور که گفتم در برخی از دروس مانند هندسه اول ازمون میدهم بعد مرور میکنم ولی در برخی دروس مانند دینی اول درس می‌خوانم بعد ازمون می‌دهم.


 آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است.

بله. در یک دفترچه جداگانه نکات را به صورت خیلی مختصر و مفید در هر صفحه می‌نویسم تا هروقتی که بتوانم خیلی سریع نکات تستی را بخوانم. نوشتن در این دفترچه که همواره همراه من است در مواقعی مانند رفت و آمد و هنگامی که در ماشین هستم به من کمک می‌کند که خیلی راحت‌تر و بدون خواندن مطالب سنگین و با خواندن نکات خیلی کوتاه مطالب درسی مختلف را تکرار کنم.


آیا خلاصه نویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ 

بیشتر از درسنامه‌های آماده استفاده می‌کنم و اگر درسنامه‌ای نکته‌ای کم داشته باشد در دفترچه خودم می‌نویسم اما در برخی مباحث برخی دروسی مثل حسابان جزوه دست نویسی دارم که از روی تدریس یک یا دو دبیر، درسنامه چند کتاب مختلف و همچنین جزوه دست نویس سایر دوستانم نوشته‌ام که به نظرم از هرنظر کامل است و هرشخصی می‌تواند از آن استفاده کند.


براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟

من به جز درس خواندن، هرروز به صورت کنترل شده ای فیلم و سریال می‌بینم که به نظرم از خیلی جهات به من کمک می‌کند و یک آرامشی به من می‌دهد. هرروز با توجه به این که به کتابخانه می‌روم پیاده‌روی نیز می‌کنم و در طول رفت و آمد و حتی گاهی موقع درس خواندن آهنگ گوش میدهم که حس خوبی به من می‌دهد.


در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟ 

هرشخصی در طول سال صددرصد دچار افت تراز و از دست دادن انگیزه می‌شود که به نظرم با توجه به مقدار انگیزه خودش می‌تواند دوباره به مسیر گذشته و حتی بهتر از آن برگردد. من هم یک دوره سرماخوردگی داشتم و بعد از ان هم کمی انگیزه‌ام را از دست دادم که با توجه به هدفی که داشتم دوباره به مسیر قبلی خودم برگشتم و حتی یک سری تغییرات هم دادم که به نظرم بهتر از قبل شد. البته به نظرم در آینده هم ممکن است دچار از دست دادن انگیزه حتی بدتر از قبلی بشوم که به نظرم در وقت خودش دوباره انگیزه‌ام را بدست می‌آورم.


پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پشتیبان معمولا کارنامه را بررسی می‌کند که من قبلا خودم بررسی کرده‌ام اما معمولا نکاتی را می‌بیند که ممکن است من ندیده باشم یا با توجه به تجربه خودش پیشنهاداتی برای بهبود بدهد که خیلی به من کمک می‌کند. پشتیبان خوب هم به نظرم کسی است که قبلا خودش تجربه کافی داشته باشد و همچنین با دانش‌آموزان خیلی راحت حرف بزند که به نظرم این راحت بودن با کم بودن فاصله سنی رابطه مستقیم دارد.


اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

آنها از ابتدا در انتخاب‌های من دخالت نداشته‌اند و همیشه به انتخاب هایم احترام می‌گذاشتند و می‌گفتند که هرچه خودت می‌خواهی را انجام بده. حتی در مواقعی که از نظر قلبی مخالف بوده‌اند باز هم به انتخابم احترام گذاشتند و از من حمایت کردند. همچنین با توجه به این که من دور از خانواده خودم درس می‌خوانم همواره وضعیت درسی مرا از من می‌پرسند و به من روحیه می‌دهند که خیلی به من کمک می‌کند.


روش های مدیریت زمان

 

زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟

به نظر من بعد از یادگیری و تسلط  مهم‌ترین عنصر موفقیت در آزمون‌ها مدیریت زمان است که من سوالات را با توجه به ترتیب دفترچه پاسخ می‌دهم. اگر درسی سخت باشد آن را برای آخر آزمون می2گذارم که این درس معمولا حسابان است که سطح سوالاتش با سایر دروس متفاوت است. من در طول تابستان در سایت آزمون می‌دادم و از ابتدای سالت حصیلی شروع به گرفتن دفترچه کردم که به نظرم گرفتن دفترچه خیلی در بهبود شرایط و همچنین افزایش سرعت تست زنی کمک می‌کند.


از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟(ضربدر منها- زمان های نقصانی...)

برای تمرین این روش ها برای کنکور معمولا از هر دو روش ضربدر منها و زمان های نقصانی استفاده می‌کنم تا به آنها عادت کنم و به من هم خیلی در مدیریت زمان کمک می‌کنند و به نظرم کسانی که این روش هارا نمی‌شناسند حتما مقاله های موجو در سایت را بخوانند و یاد بگیرند چرا که به همه کمک میکند.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برترها دنبال کنید. 

گفتگو مصطفی یحیوی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول حسین حبیبی---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Menu