10 سوال پرتکرار در مورد آزمون اعتبارسنجی 3 دی

آزمون اعتبارسنجی جمعه 3 دی برای سه گروه دوازدهم تجربی ، ریاضی و انسانی در ساعت 8 صبح با ده سوال برگزار می‌شود . آزمون اعتبارسنجی برای ترازهای بالای 6000 برگزارمی شود . در شهرهایی که تراز بالای 6000 ن

10 سوال پرتکرار در مورد آزمون اعتبارسنجی 3 دی

سوال 1-  الف) آزمون اعتبارسنجی برای چه گروه هایی است؟

آزمون اعتبارسنجی جمعه 3 دی برای سه گروه دوازدهم تجربی ، ریاضی و انسانی در ساعت 8 صبح با ده سوال برگزار می شود

الف) آزمون اعتبارسنجی  سه گروه ه دوازدهم تجربی ، ریاضی و انسانی  برای کسانی است  که میانگین ترازشان از آزمون های مهر به بعد بالای 6000 است.

ب) آزمون اعتبارسنجی برای 10 نفر اول هر شهر بر حسب میانگین تراز است (در شهرهایی که تراز بالای 6000 ندارند آزمون اعتبارسنجی برای 10 نفر برتر شهر بر اساس میانگین تراز برگزار می شود)


 ب)  آیا سایر دانش آموزان نیز می توانند  فردا در آزمون اعتبارسنجی شرکت کنند ؟  

خیر . در این آزمون فقط دانش آموزان ترازهای بالا می توانند در آزمون اعتبارسنجی شرکت کنند . ممکن است در آزمون های بعدی سایر دانش آموزان نیز بتوانند شرکت کنند.


  ج) آیا  آزمون اعتبار سنجی بعدا هم  برگزار خواهد شد ؟ 

بله . آزمون اعتبار سنجی در همه ی آزمون های برگزار خواهد شد


 د) آیا برای سایر پایه ها در آزمون بعدی اعتبارسنجی برگزار می شود؟ 

 آزمون اعتبارسنجی برای گروه های پایه ( یازدهم ، دهم و سال های پایین تر ) در آزمون های بعدی برگزار خواهد شد.  برای سایر پایه ها در آزمون های بعدی تصمیم گیری خواهد شد

 

سوال 2-  آزمون اعتبارسنجی چند تا سوال است؟  چه درسی است؟  آیا درس اعتبارسنجی برای همه یکسان است؟ سطح دشواری سوالات چگونه است؟ ببرنامه آزمون اعتبارسنجی و بودجه بندی سوالات چگونه است؟

آزمون اعتبارسنجی دارای 10 سوال است  و زمان برگزاری آن،  قبل از شروع پاسخ گویی به آزمون اصلی است. یعنی ساعت 8 صبح  تا ساعت 9 جمعه 3 دی-   

در زمان دریافت سوالات اعتبارسنجی،‌ درس را متوجه خواهید شد. قبل از آزمون نام درس اعلام نمی‌شود .

ضمنا سطح سوالات اعتبار سنجی دشوار نخواهد بود.  بودجه بندی بر اساس آزمون اصلی است. یعنی برنامه آزمون  اعتبارسنجی 3 دی،‌ بر اساس برنامه  آزمون اصلی 3 دی است


سوال 3-  الف) نحوه ی دریافت سوال های اعتبارسنجی چگونه است؟ 

الف) دانش آموزانی که به صورت آنلاین امتحان می دهند این 10 سوال را به صورت سوال به سوال پاسخ خواهند داد . به عبارت دیگر این سوال ها به صورت فایل پی دی اف در اختیار دانش آموزان قرار نخواهد گرفت . سوال های اعتبار سنجی از شماره ی 291 تا 300 خواهد بود .

ب) دانش آموزانی که به صورت حضوری امتحان می دهند در ابتدای آزمون (در ساعت 8 صبح ) برگه ی مخصوص سوال اعتبارسنجی را دریافت می کنند.

 ج) هم حضوری و هم آنلاین باید اعتبارسنجی را تا ساعت 9 تمام کنند و پاسخ ها را همان موقع  وارد پاسخبرگ کنند. 


ب)  اعتبار سنجی فردا دفترچه سوال و پاسخ برگ جدا داره یا مثل قبل است؟ یعد از ساعت 9 می توان در اعتبارسنجی شرکت کرد؟

اگر آنلاین امتحان می‌دهید از سوال 291 به صورت سوال به سوال پاسخ می‌دهید و پس از اتمام 10 سوال اعتبار سنجی از سوال اول می‌توانید به هر دو صورت که خواستید امتحان بدهید از روی پی دی اف یا سوال به سوال . اعتبار سنجی فقط سوال یه سوال است و پس از ساعت 9 در دسترس نخواهد بود .

کسانی که از ساعت 9 به بعد آزمون را شروع کنند نمی‌توانند در آزمون اعتبار سنجی شرکت کنند . برای کسانی که حضوری امتحان می‌دهند برگه‌ی سوال به نام خودشان ارائه می‌شود

برای آزمون آنلاین بعد از ساعت 9 سوال ها در دسترس نخواهد بود و برای حضوری ها نیز ، برگه ی سوال ها ی دانش آموزان حضوری جمع آوری می شود . 


سوال 4-الف)  آیا اعتبارسنجی  به صورت سوال به سوال، قابلیت برگشت به سوال قبل را دارد یا خیر؟  

شروع اعتبار سنجی 8 و پایان 9 صبح است . سوال ها زمان دار نیست و می توان به سوال قبل برگشت.  زمان شروع و پایان اعتبارسنجی برای همه یکی است و باید پاسخ ها را تا ساعت 9 حتما وارد نمایید.


ب) آیا بعد از پاسخ به سوال های اعتبارسنجی کلید پایان آزمون را بزنیم یا خیر؟ آیا یک ساعت به زمان پردازش اول اضافه می شود؟

* هر زمان پاسخ به سوال های اعتبارسنجی را تمام کردید می توانید پاسخ به سوال های آزمون اصلی را شروع کنید  بدون این که کلید پایان آزمون را بزنید .

* تعداد سوال های اعتبارسنجی 10 تا است و زمان یک ساعت حداکثری است. یعنی از 8 صبح می توانید در آزمون اعتبارسنجی شرکت کنید و حداکثر تا ساعت 8 آن را تمام کنید و پاسخ ها را وارد نمایید. قاعدتا زمان یک ساعت زمان بسیار زیادی برای 10 سوال است و  یک ساعت به پردازش اضافه نمی شود. زمان پردازش مانند آزمون های قبل است که اعتبارسنجی داشتید. 


سوال 5- می توان پاسخ سوال های اعتبارسنجی را در برگه علامت بزنیم و در پایان آزمون اصلی همراه با پاسخ آزمون اصلی یک جا وارد کنیم؟

خیر. زمان شروع اعتبارسنجی 8 صبح و پایان آن ساعت 9 است. تا ساعت 9 باید پاسخ ها را در پاسخبرگ آنلاین وارد کنید. یا  اگر به صورت حضوری هستید در برگه و پاسخبرگ مخصوص اعتبارسنجی وارد نمایید و نمایندگی ساعت 9 برگه و پاسخبرگ را جمع آوری می کند. می توانید زودتر از 9 اعتبارسنجی را تمام کنید و پاسخ به سوال های اصلی را شروع کنید. ساعت 9 برای اتمام آزمون اعتبارسنجی ، زمان حداکثری و بعد از آن سوال ها از دسترس خارج می شود.

 

 سوال 6-  در آزمون اعتبار سنجی چه نمره هایی قابل قبول است ؟ 

بر اساس نتایج آزمون اعتبارسنجی سه گروه  نمره خواهیم داشت:

1-    گروه اول:  اگر نمره ی چند از 10شما بیشتر ، مساوی یا یک واحد کمتر از نمره ی آزمون های قبلی تان باشد نمره ی شما قابل قبول خواهد بود.

2-    گروه دوم : اگر نمره ی چند از 10 شما دو یا سه واحد کمتر از نمره ی آزمون های قبلی تان باشد اعتبارسنجی در وضع عدم قطعیت خواهد بود .

3-    گروه سوم: اگر نمره ی چند از 10شما چهار یا پنج واحد کمتر از نمره ی آزمون های قبلی تان باشد نمره ی شما غیرقابل قبول خواهد بود

***  نمره چند از ده در درسی که اعتبارسنجی دارید با نمره چند از ان درس در آزمون های قبلی تان


سوال 7- نحوه اعلام برترها اعتبارسنجی بر اساس این که جز گروه دوم یا سوم باشند چیست؟

نحوه اعلام در لیست برترها: 

‌گروه اول اعتبارسنجی(پاسخ سوال قبل)  در صورت داشتن سایر شرایط برترها در لیست برتر ها اعلام می شود.

گروه دوم (عدم قطعیت ها) با ذکر عدم قطعیت نتیجه اعتبارسنجی در برترها اعلام می شود

گروه سوم در برترها اعلام نمی شود.


سوال 8- نتایج چگونه اعلام می شود ؟ 

نتایج آزمون اعتبارسنجی فقط به خود دانش آموز اعلام می شود .

نتایج آزمون اعتبارسنجی در کارنامه ی دانش آموزان درج نمی شود .

نتایج از طریق پیامک و در صفحه ی شخصی به اطلاع دانش آموز خواهد رسید .

 

 سوال 9-  آیا پردازش دومی ها هم اعتبارسنجی دارند یا خیر؟ آیا می توان ساعت 8 آزمون اعتبارسنجی را داد و آزمون اصلی را روز بعد داد؟

شرکت در اعتبارسنجی چه حضوری و چه غیرحضوری ساعت 8 صبح تا 9 است  و سوالات تا 9 صبح فعال است و بعد از آن سوال های اعتبارسنجی غیر فعال می شود و در حضوری نیز برگه اعتبارسنجی جمع اوری می شود. بلافاصله بعد از پاسخ به سوال های اعتبارسنجی باید به سوال های آزمون اصلی پاسخ دهید و بر اساس زمان اتمام آزمون اصلی در پردازش اول یا دوم قرار می گیرید. لذا توجه کنید بعد از ساعت 9 اعتبارسنجی غیر فعال است و باید به آزمون اصلی جواب دهید. به صورت پیوسته نه یک روز دیگه. یعنی نمی توان اعتبارسنجی را بعدازظهر یا روز دیگر داد.

 

سوال 10- الف)  آیا نتایج اعتبارسنجی در میانگین تراز تاثیر دارد؟

 خیر. نتیجه اعتبارسنجی در میانگین تراز تاثیر ندارد.


 ب) آیا برای آزمون اعتبارسنجی،  تراز بالای 6000 برای آزمون قبلی در نظر گرفته می شود یا میانگین تراز؟

تراز بالای 6000 برای شرکت در اعتبارسنجی بر اساس میانگین تراز آزمون های مهر به بعد است. در شهرهایی که تراز بالای 6000 ندارند آزمون اعتبارسنجی برای 10 نفر برتر شهر برگزار می شود.


Menu