گفت و گوی نسیم افتخاری زاده با قهرمان پیشرفت پویا یزدان پناه

تصمیم گرفتم که کنکور 1400 را در رشته ریاضی شرکت کنم و به صورت جسته و گریخته تا فروردین درس می‌خواندم و بعد از ان کامل روشم رو عوض کردم و خیلی جدی‌تر شروع به درس خواندن کردم

گفت و گوی نسیم افتخاری زاده با قهرمان پیشرفت پویا یزدان پناه

 پویا یزدان پناه در یک نگاه

شهر : زرند (استان کرمان)

سال های حضور در کانون : چهارم دبستان ، دوازدهم ، یک سال فارغ التحصیلی 

رتبه کنکور ۹۸ : 4029 منطقه سه تجربی

رتبه کنکور ۹۹ : ۱۶۴ منطقه سه ریاضی 

رشته ی قبولی: علوم مهندسی دانشگاه تهران

 

دلیل اینکه یک سال پشت کنکور ماندید چه بود؟

حقيقتا در تابستان 98 قبل از شروع دوازدهم ، روزي به صورت ميانگين 6  ساعت درس مي خواندم و تا آبان  98 ترازهایم روند رو به رشدي رو داشت ، اما از آبان به بعد دچار افت تحصيلي شدم و اين روند ادامه پيدا كرد و بعد با غير حضوري شدن مدارس و آزمون ها عملا از درس خواندن  فاصله گرفتم و خودم هم انتظار رتبه خوبي در كنكور 99 نداشتم . 

تصميم گرفتم كه كنكور 1400 را در رشته رياضي شركت كنم و به صورت جسته و گريخته تا فروردين درس مي خواندم و بعد از ان كامل روشم رو عوض كردم و خيلي جدي تر شروع به درس خواندن كردم كه خداروشكر تا حدي نتيجه داد .

 

نظر خانواده برای این که دوباره کنکور بدهید چه بود؟ چگونه شما را در این سال همراهی کردند؟

خانواده موافق دوباره كنكور دادن من بودند و خيلي به من كمك كردند هر چند بخاطر ناپيوسته بودن درس خواندنم به من تذكر مي دادند .

گفت و گوی نسیم افتخاری زاده با قهرمان پیشرفت پویا یزدان پناه

فکر می کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید؟

مجموعه اي از دلايل دست به دست هم دادند اما مهم ترين عامل موفق نشدنم را مردد شدن خودم در مورد درس خواندن مي دانم.  

  

امسال با چه چالش هایی رو به رو بودی؟

خب طبيعتا پشت كنكور ماندن فشار هاي خيلي زيادي به آدم مي اورد مخصوصا بلاتكليف بودن . مشكل بزرگ ديگر عوض شدن رشته ام بود كه براي فهميدن شيوه هاي مطالعه و تكميل كردن دروس فيزيك و رياضي چالش هايي داشتم.


نقطه قوت و نقطه ضعفتان چه بود؟

شيمي نقطه قوت من بود ، در اين درس با توجه به قوي بودن پايه ام ، اول به مطالعه دقيق و مفهومي كتاب مي پرداختم و بعد به سراغ حل تست مي رفتم ، با توجه به كنكور 99 و سطح سوالات شيمي زماني را هم به حل سوالات چالشي اختصاص مي دادم ؛ نكته ديگه اي كه از سوالات شيمي 99 تجربه گرفته بودم اين بود كه در آزمون ها و كنكور اول به سوالات ساده و تيپ سوالات آشنا جواب مي دادم و نگاهم به گزينه ها و بعد سوال بود .

در درس فارسي از جزوه و نكاتي كه نوشته بودم استفاده مي كردم و البته براي كنكور 1400 زمان بيشتري براي حل سوالات كنكور چند سال اخير و رفع اشكال مبحثي اختصاص دادم


چطور با كانون آشنا شديد؟

در مقطع دبستان يك سال عضو كانون بودم ، از تابستان سال دوازدهم آزمون دادن در كانون را به توجه به توصيه دوستانم در مدرسه شروع كردم . نظم دادن به برنامه ريزي و همچنين امكانات سايت كانون به شدت به من كمك كردند .


برنامه ریزی را طی دو هفته چگونه انجام می دادید؟

برنامه ريزي من بر اساس بودجه بندي كانون و تمركز بر روي نقاط قوتم بود .


تحلیل آزمون را چه زمانی آغاز می کردید و به چه مواردی دقت می کردید؟

تحليل آزمون را معمولا همان روز آزمون انجام مي دادم ، تمركزم  معطوف به سوالات ساده اي كه آن ها را حل نكرده بودم ، كم كردن غلط ها و البته پيدا كردن تيپ سوالات بود .


از چه منابعی از کانون استفاده می کردید؟ چه ویژگی هایی داشتند؟

از آبي كانون براي مرور و رفع اشكال استفاده مي كردم ، از كتاب هاي زرد هم براي آزمون گرفتن استفاده مي كردم . سوالات قبلی آزمون ها ( مخصوصا 99 ) را حل و روش هاي حل بهتر را از ويديو هاي حل سوالات آزمون دنبال مي كردم.


از چه مطالبی در سایت و مجله آزمون استفاده می کردید؟

از سايت براي هدف گذاري دروس و همچنين دیدن حل ويديويی سوالات استفاده مي كردم ،از تجربيات افراد ديگر كه درمجله مي خواندم هم در اين مسير استفاده مي كردم .


فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید؟

قبل از كنكور هدف گذاري رتبه زير 350 را داشتم ، بعد از كنكور و چك كردن سوالات و درصد گيري ، رتبه حدود 200 را پيش بيني مي كردم كه خداروشكر نتيجه در مجموع بهتر از تصوراتم بود .


حرف آخر:

كمال گرايي به شدت به من مخصوصا در كنكور 99 ضربه زد پيشنهاد مي كنم حتما سعي كنيد اين موضوع رو كنترل كنيد ، توجه به نقاط مثبت و تقسيم بندي تيپ هاي سوالات و بررسي چينش و نوع سوالات كنكورهاي اخير به شدت براي من اثرگذار بود و فكر مي كنم به بقيه كنكوري ها هم براي كسب نتيجه بهتر كمك كند .

مصاحبه کننده: زهرا حسنی


قهرمان پیشرفت، فرزاد مقدم، از رتبه ی 2698 تا رتبه ی 1624

قهرمان پیشرفت، شیدا دهقانی، از رتبه ی 5398 تا رتبه ی 1292

Menu