مصاحبه با آناهیتا گرامی رتبه 162 منطقه 3 رشته انسانی-گچساران

آمار بالای شرکت کنندگان در آزمونهای کانون ویژگی مهم این آزمونهاست و این امتیاز محسوب میشود و مهم‌تر از آن برنامه راهبردی بسیار خوبی دارد که دانش آموز باید آن را برای خود شخصی سازی کند...

مصاحبه با آناهیتا گرامی رتبه 162 منطقه 3  رشته انسانی-گچساران

مصاحبه با آناهیتا گرامی رتبه 162 منطقه 3 در رشته انسانی از گچساران

نام و نام خانوادگی : آناهیتا گرامی                                شهرستان: گچساران                          رشته تحصیلی : انسانی

رتبه کنکور : 162                                                        میانگین تراز : ۶۳۶۰                         شغل مادر : دیپلم ،خانه دار 

شغل پدر : دیپلم، کارمند شرکت نفت


مصاحبه با آناهیتا گرامی رتبه 162 منطقه 3  رشته انسانی-گچساران

 

سوال ۱: از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه هایی در آزمون های کانون شرکت کردید و چند سال ، دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده ؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟

از کلاس هشتم تا دوازدهم به مدت ۵ سال عضو قلم چی بودم. به پیشنهاد خانواده و دوستان در کانون ثبت نام کردم .

 

سوال ۲: دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون ها از نظر شما چیست ؟ 

آمار بالای  شرکت کنندگان در  آزمونهای کانون ویژگی مهم این آزمونهاست و این امتیاز محسوب می شود و مهم تر از آن برنامه راهبردی بسیار خوبی دارد که دانش آموز باید آن را برای خود شخصی سازی کند.

 

سوال۳: شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت ؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید ؟

آزمون های آنلاین تجربه جدیدی هستند و این باعث شد که دانش آموزان خودشان را بیشتر از همیشه مورد ارزیابی قرار دهند البته آزمون های آنلاین مشکلاتی را هم مثل خستگی چشم برای من بوجود آورد در کل سعی کردم با فراهم سازی شرایط و گرفتن دفترچه سوال از کانون، جو آزمون را در خانه تا حدودی همانند روز کنکور برقرار کنم.

 

سوال۴: برای پیشرفت کردن ، با کسی مشروت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

بله مادرم و پشتیبان خوبم سرکار خانم احمدی نقش بزرگی در موفقیت من داشتند و واقعا به من انگیزه می دادند.

 

سوال ۵: آیا در آزمون های دوران طلایی نوروز شرکت کردید؟ روش مطالعه و ساعت مطالعه در عید چقدر بود؟

بله شرکت کردم سعی کردم ساعت مطالعه ام را بالا ببرم تصمیم گرفتم صبح ها زودتر از خواب بیدار شوم ساعت ۵ صبح بیدار می شدم و درس می خواندم در عید نوروز ساعت مطالعه ام  به ۱۲ تا ۱۳ ساعت هم می رسید.من در عید یک بار دیگر کتاب ها را مطالعه کردم و نکته برداری هایم را خواندم.


سوال ۶: تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟ چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید؟ مهمترین قسمت برنامه راهبردی برای شما کدام قسمت بود؟ مهمترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟ یک برنامه ریزی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردی؟

با برنامه راهبردی آشنایی کامل داشتم بطور کامل آن را اجرا می کردم و با برنامه ریزی هفتگی منطبق بر برنامه راهبردی شخصی سازی می کردم ، مهمترین قسمت برای من ایستگاه جبرانی بود، مهترین ویژگی برنامه راهبردی هدفمندی و برنامه ریزی ویژه ای است که دارد و همچنین استفاده از سوالات گواه .یک برنامه ریزی خوب باید هدفمند باشد و همه دروس را در بر بگیرد و زمانبندی مشخصی داشته باشد. برنامه ریزی به صورت جدی را از ۱۷ خرداد سال ۹۹ شروع کردم و تا صبح روز کنکور درس خواندم به نظر من دانش آموز باید تا لحظه آخر دست از تلاش بر ندارد.

 

سوال ۷: آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی ؟ آیا درباره روش های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می کردید؟ چقدر دانستن روش مطالعه دیگران به شما کمک کرد؟ 

بله من در کلاس دهم فقط کتاب درسی را مطالعه می کردم و اصلا تکنیک های تست زدن را بلد نبودم ولی از کلاس یازدهم کم کم خودم را برای کنکور آماده کردم .

 

سوال ۸: آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ، تابستان ، نوروز و زرد و ..... استفاده کردید؟ مهم ترین ویژگی های این کتاب هایی که استفاده کردید را توضیح دهید؟

بله از کتاب های زرد و آبی پیمانه ای کنکور استفاده کردم. و با کتابهای آبی کانون با تیپ بندی سوالات آشنا شدم و با کتابهای زرد نیز کنکور را بارها برای خودم شبیه سازی کردم.

 

سوال ۹: براساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده کردید؟

به دنبال سوالات جامع و همچنین استاندارد و تالیفی بودم کتاب های کانون هر ۳ مورد را داشت .

 

سوال ۱۰: شما پیوستگی زیاد در آزمون های اصلی داشتید و در آزمون ها غیبت نداشتید ، علت این پیوستگی چه بود؟

من در هیچ آزمون کانون غیبت نداشتم ،بعضی روزها با وجود اینکه حالم خوب نبود اما در آزمون ها شرکت می کردم پیوستگی و نظم در آزمون ها برای من اهمیت زیادی داشت .

 

سوال ۱1 : روز جمعه کارنامه را چه ساعتی می گیری؟ و چگونه و به کدام قسمت ها بیشتر توجه می کنی؟

معمولا نتیجه آزمون در ساعت های ۴ تا ۵ می آمد اول به ترازم نگاه می کردم و رتبه ام در شهر سپس به سراغ درصد های هر درس و تعداد اشتباهاتم می رفتم .

 

سوال 12 : چگونه از کارنامه آزمون های اصلی و آزمون های هدف گذاری در جهت کشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کردید ؟ کارنامه ها چه کمکی به پیشرفت و برنامه ریزی شما کرد؟ مهمترین قسمت هر کارنامه ( اصلی و هدف گذاری ) برای شما کدام قسمت بود؟

ابتدا کتاب های درسی  را می خواندم سپس آزمون هدف گذاری که در روز پنج شنبه بود را حل می کردم آنجا متوجه می شدم برای چه درسی کم کاری کرده ام و روی ان درس تمرکز بیشتر می کردم نقاط قوتم و ضعفم و تعداد اشتباهات خیلی برایم اهمیت داشت .

 

سوال 13 : شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمون ها را تحلیل می کردید؟ روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود؟

با بررسی کارنامه اشتباهات سعی می کردم نقاط ضعف خودم را بشناسم و همچنین با استفاده از کارنامه اصلی و بررسی چند از ده هر درسی میزان رشد خودم را بررسی می  کردم و فکر می کنم مهمترین قسمت برای من استفاده از کارنامه آزمون ، هدف گذاری و اشتباهات بوده.

 

سوال14: آیا دفتر برنامه ریزی داشتید؟ دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما کرد؟

بله داشتم دفتر برنامه ریزی به من کمک کرد که ساعت مطالعه هر روز را افزایش بدهم و با خودم رقابت کنم و همچنین باعث شد که بفهمم برای چه درسی وقت کمی گذاشته ام .

 

سوال15: چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟ 

من به طور معمول روزی ۵ کتاب می خواندم ۳ درس تخصصی و ۲ درس عمومی صبحم را با خواندن درس عمومی مثل ادبیات آغاز می کردم و سپس ۳ کتاب تخصصی می خواندم و بعد از آن ۱ درس عمومی  و در آخر شب همه آنها را باز مرور می کردم .عموما بیشتر حجم تست هایی که میزدم برای درسهای تخصصی بود .

 

سوال۱6: برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید ؟ مباحث پایه و دوازدهم را چگونه در برنامه تان قرار می دادید؟

من از شنبه هفته اول تا دوشنبه هفته دوم کتاب های درسی خود را مطالعه می کردم و تست می زدم و از دوشنبه به بعد کتاب ها را باز مرور می کردم در رشته انسانی مرور کردن بسیار اهمیت دارد چون مطالب عمدتا فرار هستند .

 

سوال ۱7: در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟

در درس جامعه شناسی و ادبیات. 

 

سوال 18: ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟

در پایه ۱۰ و ۱۱ به طور معمول ۶ ساعت ولی در پایه دوازدهم تا ۱۲ ساعت هم می رسید ‌.

 

سوال 19: آیا هدف گذاری چند از 10 را انجام می دادی؟ برای کدام درس ها ؟ چگونه انجام می دادی؟ آیا برای هدف گذاری از این کارنامه ها استفاده می کردی؟

بله هدف گذاری چند از ده را برای همه دروس استفاده می کردم و همچنین درصدهای مورد نظر خودم را برای آزمون بعدی یادداشت می کردم .

 

سوال ۲0: شما در سال گذشته بیشتر با روش بازیابی درس می خواندید یا باروش دوباره خوانی ؟ 

 من با روش بازیابی اطلاعات و  دوباره خوانی پیش رفتم ابتدا کتاب ها را مطالعه می کردم سپس آزمون می داد و ضعف هایم را متوجه می شدم .

 

سوال 21: پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی ات را پیگیری می کردند؟

پدر و مادرم هر دو  برایم زحمت بسیار  کشیدند و از هر دو کمال تشکر و قدردادنی را دارم.

 

سوال ۲2: روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند؟ روش مطالعه ی این درس را توضیح دهید؟

در درس جامعه شناسی من ابتدا متن کتاب را مطالعه می کردم و برای هر درس مقداری تست می زدم ولی متوجه شدم عملکردم برای این درس خوب نیست تصمیم گرفتم متن کتاب را با دقت تمام و خط به خط مطالعه کنم تمامی تصاویر و بخوانیم بدانیم ها و... سعی کردم درس های هر سال را به هم مرتبط کنم و بعد از خواندن هر درس آن را برای خودم توضیح می دادم .

 

سوال ۲3: بهترین پشتیبان های شما در کانون چه اشخاصی بودند، لطفا نام ایشان را بگویید؟ و بگویید چه کمک هایی به شما کردند؟

از خانم احمدی عزیز که پشتیبان و مشاور بنده بودن و خیلی مرا در طول سال راهنمایی کردند و همچنین از خانم محمدی عزیز و خانم رضوی عزیز مدیر گروه متوسطه ۱و۲ کمال تشکر و قدرانی را دارم .

 

سوال ۲4: از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری های کامل را چگونه انجام می دادید؟

بعد از قرار گرفتن دفترچه پاسخ  روی سایت کانون ابتدا سوالات اشتباه  و سوالاتی که روی ۲ گزینه شک داشتم را برسی می کردم و مباحثی که  در آنها اشتباه  داشتم را یادداشت می کردم تا آنها را کامل متوجه شوم و سپس به سراغ نقاط قوتم می رفتم و سعی می کردم آنها را ثابت نگه دارم .

 

سوال۲5: برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش های مدیریت زمان استفاده کردید؟  آیا در طول سال نیز از این روش ها استفاده می کردید؟ آیا وقت کم آورد یا خیر؟ استراتژی شما چه بود؟

بله از هر ۳ روش استفاده می کردم  من سر جلسه کنکور از لحاظ زمانی وقت کم نیاوردم و توانستم ۲ بار سوالاتم را مرور کنم.

 

سوال ۲6: چگونه آرامش خود را در روز کنکور حفظ کردید؟ آیا در روز کنکور یا سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟ چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ کدام درس اینگونه بود؟

روز قبل از کنکور انسانی ،کنکور هنر بود در همان روز سوالات کنکور هنر را پرینت گرفتم و خواندم هیجان خیلی زیادی داشتم شب ساعت ۱۲ خوابیدم و ۵ صبح بلند شدم دوست داشتم تا لحظه آخر تلاش کنم بخاطر همین موضوع صبح کنکور هم درس خواندم.

 

سوال 27: آیا اتفاق غیر منتظره ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟

من برای درس ریاضی تلاش بسیار کرده بودم قصد داشتم این درس را بالای ۵۰ درصد بزنم اما وقتی دفترچه عمومی تمام شد و سراغ دفترچه تخصصی رفتم با دیدن سوالات پیچیده ریاضی واقعا دچار استرس شدم. سوالات بسیاری را بلد نبودم و برای همین استرس داشتم تصمیم گرفتم درس های بعد را پاسخ بدهم سپس به سراغ ریاضی برگردم .در کل سوالات درس ریاضی انسانی امسال خیلی غیر منتظره بود .


مصاحبه گر:زینب رضوی

Menu