روش مطالعه هما پرتوانداز، رتبه برتر کنکور تجربی در درس ادبیات

روش مطالعه هما پرتوانداز، رتبه 226 منطقه دو کنکور تجربی در درس ادبیات

روش مطالعه هما پرتوانداز، رتبه برتر کنکور تجربی در درس ادبیات

این مطلب توسط هما پرتوانداز،رتبه 226 منطقه دو کنکور تجربی،دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران_پشتیبان ویژه کانون تهیه شده است. 


شروع مطالعه با درسنامه یا تست؟

من برای درس ادبیات ابتدا درسنامه را می خواندم و سپس شروع به تست زدن می کردم.


اولویت زمانی تست زدن و مطالعه درسنامه: 

برای زمانی که می خواستم شروع به خواندن یکی از درس های ادبیات کنم,درسنامه را می خواندم و مفاهیم عبارت ها و واژه ها و همچنین قواعد دستوری و ادبی مربوط به آن درس را می خواندم و شروع به زدن تست می کردم.از آنجایی که درس ادبیات درسی نیست که زود بازدهی داشته باشد و باید مدت زمان نسبتا طولانی ای طی شود تا به ثبات خوبی در این درس رسید,بنابراین من هر شب 10 تست موضوعی برای ادبیات حل می کردم و تا یک ماه قبل از کنکور ادامه داشت.


خواندن پاسخنامه برای تمام سوالات یا فقط بعضی از آنها؟

درس ادبیات چون با مفاهیم عبارت ها ارتباط دارد و هر سوال نسبت به سوال بعدش متن یا بیت یا ...متفاوتی دارد,من پاسخ نامه ی همه ی سوالات ادبیات را می خواندم.


منبع  مطالعه هما پرتوانداز در درس ادبیات؟

منبع مطالعه من برای این درس کتاب جمع بندی آبی قلمچی بود.

دروس عمومی به ویژه ادبیات فرار است و از این رو باید آن را زیاد مرور کرد و نباید فاصله ی زیادی بین مرورها باشد(به ویژه در دوران جمع بندی)من از آنجایی که اغلب منابع را تمام کرده بودم,از این منبع برای مرور دوباره ی مطالب در دوران جمع بندی استفاده کردم.


چند ویژگی کتاب آبی قلمچی:

سطح سوالات این کتاب بالا بود و به خوبی می توانست که آموزه های من را به چالش بکشد.پاسخ نامه ی سوالات هم به گونه ای بود که جای ابهامی برای آن سوال باقی نمی گذاشت.همچنین گاهی با کلماتی مواجه می شویم که در انتهای کتاب درسی به آن اشاره ای نشده است اما این کتاب آنها را هم معنی کرده بود و همچنین کلمات املایی مهم را هم بیان کرده بود که من در دوران جمع بندی برای مرور سریع واژه ها از این کتاب استفاده کردم.

این کتاب مطالب را به خوبی پوشش داده است و می تواند منبع خوبی برای دانش آموزان در دوران جمع بندی باشد.از آنجایی که سطح سوالات هم از سطح خوبی برخوردار است,دانش آموزان می توانند برای رسیدن به درصد مطلوب از آن استفاده کنند.

منبع :

فایل های ضمیمه

Menu