روش مطالعه رتبه برتر کنکور تجربی در درس عربی

روش مطالعه مهسا خجسته،رتبه 107 منطقه دو کنکور تجربی در درس عربی

روش مطالعه رتبه برتر کنکور تجربی در درس عربی

این مطلب توسط مهسا خجسته،رتبه 107 منطقه دو کنکور تجربی،دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد_پشتیبان ویژه کانون تهیه شده است.


شروع مطالعه درس عربی با تست یا درسنامه؟

مطالعه درس عربی به بخشهای مختلفی تقسیم می شود،شامل قواعد،معنی کلمات و جملات و درک مطلب.بخش مهمی از سوالات از مبحث قواعد است؛زیرا علاوه بر داشتن تعداد زیاد سوال و پرداختن کتاب درسی به طور دقیق به آن،بسیاری از سوالات درک مطلب و معنی نیز با آن ترکیب شده اند.

برای بخش قواعد،حتما ابتدا کتاب درسی و سپس درسنامه را دقیق میخواندم،سپس چند تست آموزشی حل میکردم تا میزان یادگیری ام مشخص شود،سپس از روز بعد،شروع به تست زنی همراه زمان مشخص میکردم،تا آمادگی پاسخدهی به سوالات در آزمون را کسب کنم.همچنین برای درک مطلب،کتاب موضوعی داشتم،که هرشب در حد یک یا دو درک مطلب را با زمان مشخص،پاسخ میدادم.


اولویت زمانی تست زدن و مطالعه درسنامه:

طبیعتا تا وقتی درک درستی از درس نداشته باشیم،رفتن به سراغ سوالات کار درستی نیست.خیلی از دانش آموزان سریع تر از آنچه باید،سراغ تست زنی میروند،که باعث میشود یادگیری سطحی داشته باشند.پس باید ابتدا درس را خوب بفهمیم (با استفاده از درسنامه،فیلم آموزشی و تدریس دبیر) و سپس تست را اولویت قرار دهیم.


مطالعه پاسخنامه برای تمام سوالات یا فقط بخشی از آنها؟

قطعا تمام سوالات،چه جوابم صحیح بود چه نه،چرا که من نکات مهم تست هارا در کتابم یادداشت میکردم،و خیلی از این نکات را از پاسخنامه سوالات استخراج میکردم،که ممکن بود در درسنامه به طور واضح به آن اشاره نشده باشد.


منبع مطالعه من در درس عربی:

منبع مطالعه من در درس عربی کتاب سه سطحی بود.

این کتاب شامل تست های سطح بالا و نکته دار است،و منبع بسیار مفیدی برای وقتی است که بخواهیم نکات را در ذهن خود تثبیت کنیم.

 علاوه بر تست های سطح بالا که قبل‌تر عرض کردم ،این کتاب حجم مناسبی دارد و آن را برای مرور قبل از آزمون یا حتی پیش از کنکور بسیار مناسب می کند.

اگر فکر می کنید در درس عربی هنوز متوسط یا پایین تر هستید،بهتر است ابتدا از کتاب آبی استفاده کنید که تست های بیشتر و سوالات ساده آری نسبت به سه سطحی داراست.بعدا هنگامی که ان شاالله به سطح قابل قبولی رسیدید،حتما از کتاب سه سطحی برای پیشرفت بیشتر بهره ببرید.

منبع :

Menu