علی الله دادی، رتبه 95 تجربی: روز قبل از کنکور چه کار کردم؟

علی الله دادی، رتبه 95 کنکور تجربی: چه کارهایی را در روز قبل آزمونمان انجام دهیم؟

علی الله دادی، رتبه 95 تجربی: روز قبل از کنکور چه کار کردم؟
  1. علی الله دادی، رتبه 95 کنکور تجربی: چه کارهایی را در روز قبل آزمونمان انجام دهیم؟

در روز قبل کنکور به نظر بنده نباید زیاد ذهن خود را درگیر درس کرد و اندکی باید به ذهن استراحت داد تا فردا سر جلسه آزمون، ذهن آزاد و بازی داشته باشیم. بنابراین توصیه می‌شود روز قبل از کنکور به طور جدی درس نخوانیم و تنها در صورت نیاز، درس‌های سبکی مانند دینی را مرور کنیم و یا پنج تا ده تست از هر درس بزنیم تا نحوه تست زنی هر درس دوباره برایمان یادآوری شود. بطور مثال چند تست محاسباتی از درس‌هایی مثل شیمی ریاضی و فیزیک بزنیم تا ذهنمان تمرین پیدا کند.

همچنین استراتژی آزمون دادن را برای خودمان یکبار دیگر مرور کنیم تا فردا با برنامه ریزی دقیقی در آزمون ظاهر شویم.

در روز قبل کنکور توصیه می‌شود ریلکسیشن انجام شود و در صورت امکان عصر آن روز به پیاده روی برویم و یا ورزش های سبک انجام دهیم تا شب خواب راحت تری داشته باشیم و راحت تر به خواب برویم. در ضمن باید مراقب باشیم تا با انجام ورزش های سنگین به خودمان آسیب نزنیم. بعد از این ورزش‌ها نیز یک دوش آب گرم بسیار آرام بخش است و برای داشتن یک خواب خوب موثر است.

تغذیه روز قبل کنکور، همانند صبحانه روز آزمون بسیار مهم و موثر است. توصیه می‌شود در آن روز از غذاهای خانگی و ساده استفاده شود و تا جایی ک ممکن است از غذاهای بیرون‌بر استفاده نشود تا دانش آموز دچار مسمومیت غذایی نشود.  شب آزمون نیز غذای سبکی مصرف کند تا فردایش خواب آلود نباشد و صبح سرحال باشد. صبحانه روز آزمون نیز توصیه می‌شود بسیار مقوی باشد و از خوردن لبنیات ترش پرهیز شود چون مانند دوغ عمل میکند و کارایی مغز را پایین می‌آورد.

شب قبل آزمون توصیه می‌شود تا تمامی وسایل مورد نیاز برای فردا را آماده کند و در جای مشخصی قرار دهد. محل حوزه آزمون را نیز شناسایی کند تا فردا به مشکل برنخورد.

همچنین می‌تواند از نماز و از طریق راز و نیاز با خداوند به آرامش روحی دست پیدا کند.

Menu