گفتگو: 3 قهرمان‌کاری پلکان در نمایندگی‌های مشهد،خوی و اهواز

برنامه «پلکان» برای نخستین بار در آستانه نوروز 1400 باهدف پیشرفت تحصیلی متناسب با وضعیت علمی دانش آموزان به اجرا درآمد.

گفتگو: 3 قهرمان‌کاری پلکان در نمایندگی‌های مشهد،خوی و اهواز

برنامه «پلکان» برای نخستین بار در آستانه نوروز ۱۴۰۰ باهدف پیشرفت تحصیلی متناسب با وضعیت علمی دانش آموزان به اجرا درآمد.


در میان نمایندگی های بنیاد قلم چی در سراسر ایران، تعدادی از مسئولان، در بکارگیری از برنامه پلکان برای خدمت رسانی آنلاین به دانش آموزان خصوصا بورسیه‌ها قهرمان‌کاری بوده‌اند که در دومین گزارش در ادامه گفتگو با ۳ نفر از آنان را می‌خوانید.


 🔺فرحناز عطوفی: بهره‌مندی نزدیک به ۱۰۰۰ دانش آموز بورسیه و غیر بورسیه از برنامه پلکان

مسئول نمایندگی مشهد (دختران) گفت: با برنامه‌ریزی که انجام دادیم نزدیک به ۱۰۰۰ دانش آموز بورسیه و غیر بورسیه ثبت‌نام و از برنامه پلکان استفاده کردند.

چند جلسه‌ آموزشی و توجیهی برای مدیران و پشتیبان‌ها به صورت مجزا برگزار و برای تکمیل یادگیری نحوه استفاده از پلکان کلیپ‌های آموزشی را در گروه‌های پشتیبانان منتشر کردیم، سپس هدف‌گذاری را انجام دادیم.

پشتیبان‌ها نیز جلسات آنلاین با اولیا و دانش‌آموزان برای آموزش پلکان و همچنین ارتباط این برنامه با تابلوی نوروزی برگزار کردند، بنابراین دانش‌آموزان برای استفاده بهینه از دوران نوروز توانستند از این برنامه در کنار سایر ابزارهای آموزشی کانون بهره‌مند شوند.


 🔺رضا خضرلو: برنامه‌ریزی عامل اصلی موفقیت در اجرای طرح پلکان

مسئول نمایندگی خوی گفت: برای مدیران، پشتیبان‌ها و دانش‌آموزان به صورت مجزا جلسات آموزشی و توجیهی برگزار کردیم و هدفگذاری آموزش را انجام دادیم.

برای اجرای طرح، برنامه‌ریزی مشخصی را انجام دادیم و از تجارب پشتیبان‌ها که خودشان کاملا با برنامه آشنایی داشتند استفاده کردیم؛ نکته کلیدی، تعامل پشتیبان‌ها با اولیای دانش‌آموزان بود که آن‌ها نیز برای همراهی و رصد فرزندانشان با پلکان آشنا شدند.

شخصا با اولیا جلساتی برای آموزش پلکان برگزار کردم که استقبال خوبی داشتند؛ خوشبختانه این برنامه موفقیت دانش‌آموزان را در تعطیلات نوروز و دوران طلایی برای تست‌زنی هوشمندانه به همراه داشت.


🔺حسین عطوفی: انتقال تجربیات پشتیبانان از برنامه پلکان زمینه‌ساز موفقیت دانش‌آموزان اهوازی

مسئول نمایندگی اهواز گفت: ضمن تسلط روی برنامه پلکان به عنوان ابزاری مفید برای پیشرفت درسی دانش آموزان، به صورت مستمر با برگزاری جلسات در تعامل با مدیران و پشتیبان‌ها بودم.

همه پشتیبان‌ها در این برنامه آموزش و در دروسی که مهارت تدریس داشتند همانند یک دانش‌آموز از آن استفاده کردند تا کاملا بر آن مسلط باشند.

نظرسنجی از دانش‌آموزان و پشتیبان‌هایی که از پلکان استفاده کرده بودند انجام و در گروه‌ها به اشتراک گذاشته شد، نتیجه مثبت آن برای دانش‌آموزان ایجاد انگیزه برای بکارگیری از پلکان و در گروه‌های پشتیبانی بهره‌مندی از نکات پشتیبانانی بود که تجربه استفاده از آن را داشتند.




منبع :

Menu