ایران‌شناسی: پایتخت طبیعت ایران را بشناسیم

شهرستان دورود مجموعه‌ای ناب از شگفتی و زیبایی در ایران است که به‌دلیل طبیعتی دیدنی و سرسبز دارای شهرت زیادی در میان علاقه‌مندان به طبیعت در جای‌جای دنیاست.

ایران‌شناسی: پایتخت طبیعت ایران را بشناسیم

شهرستان دورود مجموعه‌ای ناب از شگفتی و زیبایی در ایران است که به‌دلیل طبیعتی دیدنی و سرسبز دارای شهرت زیادی در میان علاقه‌مندان به طبیعت در جای‌جای دنیاست. شهر دورود در منطقه‌ای دشت‌مانند واقع شده و بخش کوچکی از آن بر کوهپایه قرار دارد. دورود که در گذشته «بین‌النهرین» نامیده می‌شد، در محل تلاقی دو رودخانه‌ی «تیره» و «ماربره» قرار گرفته است.

شهرستان دورود را به‌جرئت می‌توان زیباترین شهر از نظر طبیعت در استان لرستان و شاید در ایران دانست. وجود رشته‌کوه عظیم اشترانکوه در این شهرستان با لقب «آلپ ایران»، وجود دریاچه‌ی پرطراوت گهَر، یکی از زیباترین دریاچه‌های کوهستانی در ایران و جهان، قرارگیری آبشارهای متعددی از جمله آبشار زیبای بیشه و آبشار تله‌‌زنگ، همچنین آبشار دلنشین شوی كه از غاری بیرون می‌جهد و از گردنه‌ای بلند به پایین سرازیر می‌شود وآبشار چکان که از درون غاری مشرف بر زمین‌های زراعی بیرون می‌جهد و طول فوران آن به ده‌ها متر می‌رسد، واقع‌شدن پریزکوه دورود با تمام زیبایی‌هایش و چشمه‌ی اسرارآمیز «وقت و ساعت» که در طول سال همیشه آب دارد و در مدت‌زمان معین سرشار از آب است و در اوقات دیگر کاملاً خشک می‌شود، وجود تالاب فصلی و زیبای قارون، وجود دره‌ی زیبا و شگفت‌انگیز نی‌گاه و همچنین وجود دشت‌های لاله‌ی واژگون دورود تنها بخشی از زیبایی‌های پایتخت طبیعت ایران است که ما را شگفت‌زده خواهد کرد.


منبع :

Menu