گفت‌وگو با رتبه 28 منطقه 2 کنکور تجربی 99: امیرحسین پرهام

گفت‌وگو با امیرحسین پرهام رتبه 28 منطقه 2 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7732 از شهر قم

گفت‌وگو با رتبه 28 منطقه 2 کنکور تجربی 99: امیرحسین پرهام

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با امیرحسین پرهام رتبه 28 منطقه 2 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7732 از شهر قم


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

من دوران ابتدایی را در شاهدامیدهای اتقلاب و دوره اول و دوم دبیرستان را در تیزهوشان شهیدقدوسی سپری کردم. برنامه های راهبردی منظم  و توصیه اطرافیان سبب ثبت نام من در کانون شد. من بصورت پیوسته از دهم تا دوازدهم کنونی بودم ؛پیوستگی من بدلیل تلاش و پشتکار خودم و عقب نیفتادن از برنامه های کانون یود.

من از تراز ۷۰۰۰ شروع کردم و دلیل پیشرفتم توجه به آزمون های کانون و تلاش خودم بود.

به نظر من مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون برنامه پیوسته و آزمون های دوهفته یکبار است.

در نوشتن برنامه در اغلب اوقات برنامه کانون را ملاک قرار میدادم و سعی میکردم با توجه به زمانی که در اختیار داشتم و توصیه های مشاورم برنامه ریزی دوهفته ای را انجام دهم.

                  

کلکسیون روش مطالعه

نقاط قوت 

ریاضی: بدلیل اینکه از دوران ابتدایی و راهنمایی به ریاضیات علاقه داشتم و پایه ام در درس ریاضی از ابتدا خوب بود و در دوره دوم دبیرستان هم برای این درس بسیار تست میزدم و به همین دلیل این درس به نقطه قوتم تبدیل شد ؛ سعی میکردم برای هر آزمون از چندین منبع مطالعاتی اسنفاده کنم و تست های بسیاری بزنم تا هم زمان هر تست را به کمترین مقدار برسانم و هم درصدم را در آزمون ها بالاتر ببرم.

زیست شناسی: برای این درس سعی میکردم از تعداد زیادی کتاب تست استفاده کنم و همه نکات بدست آمده را در کتاب خودم یادداشت کنم و همه آنها را برای هر آزمون بخوانم

درس های چالشی

زبان انگلیسی: در ابتدا برای این درس تست نمیزدم و سعی میکردم با معلومات پایه ای که داشتم به سوالات زبان در آزمون ها جواب بدهم،اما پس از مدتی که درصد پایینم در این درس اذیتم کرد،به سراغ کتاب های تست رفتم و سعی کردم با تست زدن زیاد سرعت و درصدم را در این درس افزایش بدهم.


منابع مطالعاتی

من همیشه و هرروز برای هر آزمون از دفتربرنامه ریزی استفاده میکردم؛ بدلیل اینکه تمامی کارهایم در مدت دو هفته را نشان میداد و میتوانستم کم کاری ها و نقص هایم را پیدا کنم.

تقریبا از همه کتاب های آبی پیمانه ای استفاده میکردم و بهترینشان به نظرم آبی پیمانه ای زیست و دینی بود،بدلیل اینکه از تعداد زیادی تست از مولفان متعدد و قوی استفاده شده بود.از کتاب سه سطحی هم در همه درس های اختصاصی استفاده میکردم-مهم ترین ویژگی این کتاب ها سطح بندی تست ها در ۳ سطح بود که باعث میشد هر دانش آموز باتوجه به سطح تسلطش به سراغ درجه سختی موردنظر خود برود.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

ازبین ابزار های کانونی از سایت کانون و مجله سرای دانش استفاده میکردم.

من تقریبا هر روز به سایت کانون مراجعه می‌کردم.در صفحه مقطع کامت های مشاوره ای و درسی میگذاشتم جذابترین بخش سایت برایم صفحه مقطع و گفت و گو با دانش آموزان دیگر بود.از همه کارنامه های جعبه ابزار استفاده میکردم اما کارنامه آزمون و کارنامه پروزه ای برایم مهم تر بودند.

از مجله ی سرای دانش قسمت‌های گفت و گو با دانش آموزان دیگر-مقالات آقای قلم چی را می‌خواندم و مصاحبه هایی که با رتبه های برتر کنکور بود برایم بسیاز تاثیرگذار بود.


خانواده

تحصیلات پدرم فوق لیسانس است و ایشان کارمند دادگستری اند. مادرم هم فوق لیسانس دارند و خانه دار هستند.یک خواهر کوچکتر هم دارم که پایه سوم ابتداییاست و سال های آینده کانونی خواهند شد.

تقریبا همه دانش آموزان مدرسه ما کانونی بودند.همچنن چند نفر از اقوام ما نیز در آزمون های کانون شرکت میکردند و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی قبول شدند.

امیرحسین از پدر و مادرش میگوید!!!

پدرومادر بیشترین نقش را دردرس خواندن من داشتند و همه تلاششان را انجام دادند تا من به بهترین نحو درس بخوانم.اگر در آزمونی افت تراز داشتم؛سعی میکردند به من انگیزه و امید بدهند تا در آزمون های بعدی موفق تر شوم.

مهم ترین ویژگی من این است که سعی میکنم همه تلاشم را انجام دهم و همه منابع مطالعاتی ام را بخوانم و همه تست های کتاب های مختلف را بزنم.

افتخارات امیرحسین!!!

در دوران ابتدایی در مسابقات رباتیک شرکت میکردم-از دوران ابتدایی در مسابقات بسکتبال شرکت میکردم-در دوران راهنمایی و دبیرستان نیز به سراغ المپیاد فیزیک رفتم و در آن زمینه نیز موفق بودم،اما بدلیل تاثیر اندک مدال های المپیاد فیزیک در کنکور تجربی،از سال یازدهم دیگر به سراغ المپیاد فیزیک نرفتم.


روز کنکور و سایر موارد

قبل از جلسه کنکور حس  وحال بسیار خوبی داشتم اما وقت گیر بودن سوالات باعث استرسم شد. از بین روش‌های مدیریت زمان از تکنیک ضربدر و منها در جلسه‌ی کنکور استفاده کردم.

وقت اضافه ام حدود ۱۵ دقیقه در هر دفترچه بود و یک دور دیگر سوالات مشخص شده ام را دوباره پاسخ دادم.



*** جهت مشاهده مطالب تخصصی رشته انسانی می توانید به طور روزانه به صفحه اینستاگرام رتبه های برتر رشته تجربی و کانال تخصصی کنکور تجربی در تلگرام مراجعه کنید ***

Menu